Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388320 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherman

Citaat van: Reutel op vr 11 jan 2013 - 19:22
Gaat het zaterdag toch nog spannend worden voor Zuid Nederland?  8)
Wat denk jij voor vanavond ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

winter

Belgie heeft denk ik alleen de kans dat het gebied onder limburg/brabant sneeuw gaat vallen. Maar moeten zien hoe het neerslaggebied gaat bewegen.
Als we deze toch een van de bekendere weer sites mogen geloven.
http://www.weer.nl/neerslagradar/nederland.html?tx_mgradarplayer_pi1[focusCity]=Eindhoven;5.47;51.47
Krijgt voor brabant vanavond sneeuw en zal toch op sommige plekken zo'n 5 cm kunnen worden als ik kijk naar de grote en intensiviteit van het neerslaggebied!!!

Oele

Ik wordt hier gek van mijn kinderen,wat zijn ze druk!!
Weet iemand of sneeuw in aantocht de zelfde invloed heeft als een storm die eraan komt?

Reutel

Citaat van: Weatherman op vr 11 jan 2013 - 19:27
Wat denk jij voor vanavond ?

Misschien dwarrelen er wat pluisjes sneeuw naar beneden vanavond in Brabant, veel zal het echter niet zijn. Ik verwacht meer van zaterdagavond.

winter

Wat denk jij voor vanavond ?

Ik denk dat jullie in tilburg zeker sneeuw gaan krijgen als ik weer.nl mag geloven.
Nu groeit de kans op strenge vorst wel.
Als er een mooi sneeuwlaag valt die waarschijnlijk in brabant en limburg gemakkelijk blijft liggen aangezien het nu al bijna 3 uur vriest op zijn minst of meer!!!
Zal er toch een minimumtemp van -10 kunnen behaald worden morgen ochtend vroeg.
http://www.weer.nl/neerslagradar/nederland.html?tx_mgradarplayer_pi1[focusCity]=Eindhoven;5.47;51.47

jorentje1997

Kan mij aub iemand helpen aan de link van deze site? Ben al een hele tijd aan het zoeken maar ik vind het maar niet...



Jenkie

Het zou hier volgens de buienradar ook moeten sneeuwen, maar buiten is echt niks te zien! Heel soms een verdwaald vlokje. Stelt dus niks voor! Het lijkt op de radar mooier dan het is.

matroesjka-world

Citaat van: Jenkie op vr 11 jan 2013 - 19:38
Het zou hier volgens de buienradar ook moeten sneeuwen, maar buiten is echt niks te zien! Heel soms een verdwaald vlokje. Stelt dus niks voor! Het lijkt op de radar mooier dan het is.

Inderdaad is helemaal niks van waar wat je ziet op de rader, misschien in de bovenlucht, maar op de grond valt niks...
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Marcel1976

Citaat van: Jenkie op vr 11 jan 2013 - 19:38
Het zou hier volgens de buienradar ook moeten sneeuwen, maar buiten is echt niks te zien! Heel soms een verdwaald vlokje. Stelt dus niks voor! Het lijkt op de radar mooier dan het is.
Komt door de droge lucht. Op de radar lijkt er neerslag te vallen, maar die is als 't ware al verdampt voordat ie de grond raakt.  Dus niet blindstaren op die radar. :)

Reutel

Citaat van: winter op vr 11 jan 2013 - 19:33

Ik denk dat jullie in tilburg zeker sneeuw gaan krijgen als ik weer.nl mag geloven.
Nu groeit de kans op strenge vorst wel.
Als er een mooi sneeuwlaag valt die waarschijnlijk in brabant en limburg gemakkelijk blijft liggen aangezien het nu al bijna 3 uur vriest op zijn minst of meer!!!
Zal er toch een minimumtemp van -10 kunnen behaald worden morgen ochtend vroeg.
http://www.weer.nl/neerslagradar/nederland.html?tx_mgradarplayer_pi1[focusCity]=Eindhoven;5.47;51.47

Hoho niet te optimistisch worden. Het gebied lijkt inderdaad te activeren, maar de temperaturen bij het neerslaggebied zijn boven nul waardoor het witte goud weer snel verdwenen zal zijn.

jorentje1997

Citaat van: winter op vr 11 jan 2013 - 19:29
Belgie heeft denk ik alleen de kans dat het gebied onder limburg/brabant sneeuw gaat vallen. Maar moeten zien hoe het neerslaggebied gaat bewegen.
Als we deze toch een van de bekendere weer sites mogen geloven.
http://www.weer.nl/neerslagradar/nederland.html?tx_mgradarplayer_pi1[focusCity]=Eindhoven;5.47;51.47
Krijgt voor brabant vanavond sneeuw en zal toch op sommige plekken zo'n 5 cm kunnen worden als ik kijk naar de grote en intensiviteit van het neerslaggebied!!!
Uhm voor 5cm sneeuw zul je wel ietsje meer neerslag moeten hebben...

Reutel

ECMWF heeft er weer zin in deze run!  8)


Erik V

Iemand al een pluim gezien? Ben benieuwd hoe het met de temperaturen gaat?

Weatherman

Bedankt voor de antwoorden, we wachten af en laten ons verassen. :)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Reutel

Citaat van: Erik V op vr 11 jan 2013 - 19:49
Iemand al een pluim gezien? Ben benieuwd hoe het met de temperaturen gaat?

De pluim is er nog niet, de oper blijft volgende week in ieder geval koud.

Jan van Ooijen

Toch weer flinke sneeuwval in deze run











Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

samverhoeven

Weer heel wat sneeuw voor hier volgens de nieuwe EC, morgen/overmorgen terug wat meer sneeuw dan in de vorige run en dinsdag heel de dag sneeuw met redelijke intensiteit.

Bacci


Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 11 jan 2013 - 19:58
Toch weer flinke sneeuwval in deze run
Dat ziet er inderdaad goed uit zeg  :D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal