Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215696 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bacci

Citaat van: martijn op wo 13 mrt 2013 - 09:29
weet jij een radar voor scandinavie?

http://scandinavia.meteox.com/

Maar er zijn vast betere, google is your friend  ;)


Ploeps

In Arnhem krijgen we nu een klein staartje mee van de bui die Jan zojuist bedoelde. Stelt tot nu toe weinig voor, beetje motsneeuw dat is alles, de voegen tussen de klinkers worden er net wit van  ;)
Liefhebber van weer-uitersten.

Roland

Hele lichte motsneeuw hier. Mag geen naam hebben. Dan liever vanmorgen: prachtige zonsopkomst met matige, bijna strenge vorst.


adebos

Het sneeuwt hier (Lisse) nu vrij stevig al enkele minuten. Bollenvelden worden eindelijk weer wit :)

Dennis

Citaat van: martijn op wo 13 mrt 2013 - 10:00
kun jij mij uitleggen wat een lij laag is?

het is een kleine depressie welke zich onder zuid-noorwegen ontwikkelt - Als een stroming over een obstakel (bv bergrug oid) stroomt, krijg je een trog of laag aan lijzijde. Lij-laag of lij-trog.

De bovenlucht op 5KM  Hoogte is er vaak -35/-40




martijn

Citaat van: Dennis op wo 13 mrt 2013 - 10:09
het is een kleine depressie welke zich onder zuid-noorwegen ontwikkelt - Als een stroming over een obstakel (bv bergrug oid) stroomt, krijg je een trog of laag aan lijzijde. Lij-laag of lij-trog.

De bovenlucht op 5KM  Hoogte is er vaak -35/-40

en dat geeft matige buien?

Dennis


martijn

Citaat van: Dennis op wo 13 mrt 2013 - 10:11
kans zeker aanwezig
dat zal weel mooi zijn natuurlijk.
Zaterdag eerst sneeuw en daarna regen hoorde ik op de radio?

arjanbruggink

Citaat van: Dennis op wo 13 mrt 2013 - 10:09
het is een kleine depressie welke zich onder zuid-noorwegen ontwikkelt - Als een stroming over een obstakel (bv bergrug oid) stroomt, krijg je een trog of laag aan lijzijde. Lij-laag of lij-trog.

De bovenlucht op 5KM  Hoogte is er vaak -35/-40
Op de satbeelden zie je al wat ontstaan ten Z van Noorwegen.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Chase-Stormer

Afgelopen nacht een wit tapijtje gekregen, wil zo graag lente... maar ga toch nu lekker naar buiten met doggie, die is helemaal weg van sneeuw.. en ach, je moet toch wat met je vrije dag  :P


just0408

Ik ben ook niet van steen.

jones

Afgelopen nacht -13 gehad brrr...


Chase-Stormer

Citaat van: just0408 op wo 13 mrt 2013 - 10:26
1 cm wegsmeltende sneeuw hier ::)

Yeap !, het verdwijnt hier ook "als sneeuw in de zon" en op zich is het vandaag ook "lekker warm" vergeleken met gisteren, vandaag geen trui aangedaan en is prima te doen met een goede jas. Gisteren met die wind was dat niet te doen  :P

Ingeving om met de hond richting dijk te gaan kwam voor mij iig nog op tijd binnen  ;D

just0408

Citaat van: Chase-Stormer op wo 13 mrt 2013 - 10:48
Yeap !, het verdwijnt hier ook "als sneeuw in de zon" en op zich is het vandaag ook "lekker warm" vergeleken met gisteren, vandaag geen trui aangedaan en is prima te doen met een goede jas. Gisteren met die wind was dat niet te doen  :P

Ingeving om met de hond richting dijk te gaan kwam voor mij iig nog op tijd binnen  ;D

Yep, gisteren was het idd snijdend koud.  ;)
Ik ben ook niet van steen.

Jan van Ooijen

De lente laat wel op zicht wachten, GFS is wat beter. Nu nog even doorbikkelen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ploeps

Deze dag begon met een stralend zonnetje en het leek een mooie dag te worden, maar vanaf een uur of 8 raakte het bewolkt en daarna hebben we hier de zon niet meer gezien. Het schijnt de laatste tijd steeds moeilijker te worden om goede weersverwachtingen op te stellen. Op NOS teletekstpagina 703 staat nu bijv. "De zon schijnt geregeld, maar er kunnen ook enkele sneeuwbuien vallen". We hebben hier vanmorgen inderdaad één sneeuwbuitje gehad, maar die "geregelde zon" moeten we er blijkbaar nog ff bij denken ;) Mijn hoop is nu op de middag gevestigd, ben dit grijze weer langzamerhand wel een beetje zat  >:(
Liefhebber van weer-uitersten.

Jan van Ooijen

Citaat van: Ploeps op wo 13 mrt 2013 - 12:04
Deze dag begon met een stralend zonnetje en het leek een mooie dag te worden, maar vanaf een uur of 8 raakte het bewolkt en daarna hebben we hier de zon niet meer gezien. Het schijnt de laatste tijd steeds moeilijker te worden om goede weersverwachtingen op te stellen. Op NOS teletekstpagina 703 staat nu bijv. "De zon schijnt geregeld, maar er kunnen ook enkele sneeuwbuien vallen". We hebben hier vanmorgen inderdaad één sneeuwbuitje gehad, maar die "geregelde zon" moeten we er blijkbaar nog ff bij denken ;) Mijn hoop is nu op de middag gevestigd, ben dit grijze weer langzamerhand wel een beetje zat  >:(

Tsja... Waarom teletekst pakken als er ook meteo-service is ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ploeps

Je moet toch íemand de schuld kunnen geven....?  :P
Liefhebber van weer-uitersten.

Powered by EzPortal