Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215661 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GHkstra

Lekker zonnetje in het Noorden  8)


©NASA Lance-Modis

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Lightning_Glenn

Hier in Den Haag ook al een tijdje lekker in het zonnetje  8)
Nog wel berekoud dat wel.

Ramon Oost

Temperatuur langs de kust ietsje boven het vriespunt. In het binnenland nog veelal rond of onder 0.


theowl999999

walking outside, lekker was dat, a bit of sun and a cold north win on my face.  8)
We did not get anything from the storm yesterday, just  a pity, but i still have faith  ;D ;D . ( Yep i know super LT but still mooi)

martijn

Citaat van: Ramon Oost op di 12 mrt 2013 - 15:22
Temperatuur langs de kust ietsje boven het vriespunt. In het binnenland nog veelal rond of onder 0.


wat verwacht jij van vannacht/morgenvroeg kwa neerslag?

Dennis

pas op voor gevaarlijke gladheid morgen(middag) waar luchtlagen-temps voor een mix van neerslagsoorten kan zorgen


jones

Vraag me eig af: dat strooien op de weg en mensen die hun oprit schoonvegen etc. heeft dat invloed op de min. tempeaturen in nachten zoals de volgende dmv verminderde albedo?

ron12

De bilt geen ijsdag vandaag,http://www.weer.nl/10-minuten-waarnemingen/obsid/6260.html... hier in nijmegen nog steeds onder nul de hele dag al nu -0.3 graden 16 de ijsdag is in  de maak hier  in nijmegen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

martijn

Citaat van: Dennis op di 12 mrt 2013 - 15:38
pas op voor gevaarlijke gladheid morgen(middag) waar luchtlagen-temps voor een mix van neerslagsoorten kan zorgen


denk jij dat wij nog sneeuw kunnen verwachten?

NewWeatherfan

toch wel opvallend,

extreem weer in het zuiden maar de nos vind het gewoon 1 zinnetje waard in het journaal van 1 uur na een hoger beroep in een rechtzaak en een verkiezing in Rome.

Als dit bij ons in de randstad was gevallen hadden er 10 verslaggevers live verslag van gedaan. weet ik zeker

heerlijk zonnetje overigens maar brrrrrrr koudkoudkoud

Roland

Citaat van: ron12 op di 12 mrt 2013 - 15:18
wordt het aankomende nacht net zo koud als 4 maart 2005http://knmi.nl/klimatologie/geografische_overzichten/archief/tn/tn20050304.small.png hier een plaatje
Denk het wel Ron, alleen zal de situatie ietwat omgekeerd zijn; zuiden kouder.

Prachtig winterweer hebben we hier nu wel in ons mooie Nijmegen, niet? Geen sneeuw, wel volop zon en temp - in ieder geval bij mij - nog steeds iets onder nul.  :)

Neemt niet weg dat de klomp ijs uit mijn gesneuvelde bloempot onder invloed van de zonnestralen veel van zijn grandeur heeft verloren. Hij is wat nattig aan de onderkant  8)

winter

Hier IN HELMOND LAG IN DE MORGEN ECHT EEN DIK PAK SNEEUW zo'n 8cm op de grond en op de tafel meer.
DIKKE FILE IN HELMOND OOK NOG EENS!
Nu VEEL IS WEGGESMOLTEN MAAR WAAROM?
in mijn tuin ligt nog wel een dik pak maar gewoon door de straten heen bijna niks meer op de stoepen en wegen wel jammer vind ik!

Gelieve niet hele/halve berichten in capslock te schrijven, bedankt voor de medewerking.

ron12

Misschien zien we vanavond de komeet wel aan de hemel staan is helder hier in nijmegen.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Roland

Citaat van: winter op di 12 mrt 2013 - 15:50
Hier IN HELMOND LAG IN DE MORGEN ECHT EEN DIK PAK SNEEUW zo'n 8cm op de grond en op de tafel meer.
DIKKE FILE IN HELMOND OOK NOG EENS!
Nu VEEL IS WEGGESMOLTEN MAAR WAAROM?
in mijn tuin ligt nog wel een dik pak maar gewoon door de straten heen bijna niks meer op de stoepen en wegen wel jammer vind ik!
Denk dat het toch met zonnestraling te maken heeft; al is het door een wolkendek.

ron12

Citaat van: winter op di 12 mrt 2013 - 15:50
Hier IN HELMOND LAG IN DE MORGEN ECHT EEN DIK PAK SNEEUW zo'n 8cm op de grond en op de tafel meer.
DIKKE FILE IN HELMOND OOK NOG EENS!
Nu VEEL IS WEGGESMOLTEN MAAR WAAROM?
in mijn tuin ligt nog wel een dik pak maar gewoon door de straten heen bijna niks meer op de stoepen en wegen wel jammer vind ik!
simpel bodem is al opgewarmt door de zomerse temperaturen van vorige week :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

just0408

Ik ben ook niet van steen.

gilleeesss

Kan ook van de zon zijn.. Dat het zoiezo wat wegsmelt. Zelf in december heb je dat als er zon is en een ijsdag.  Nu mooi zonnetje hier al uur of 2.. Nog steeds 20cm ;)

Remy

Citaat van: winter op di 12 mrt 2013 - 15:50

Nu VEEL IS WEGGESMOLTEN MAAR WAAROM?
in mijn tuin ligt nog wel een dik pak maar gewoon door de straten heen bijna niks meer op de stoepen en wegen wel jammer vind ik!
Veel schaduw in je tuin?
En op gras en tuinaarde blijft sneeuw sowieso eerder en langer liggen dan op straat,omdat gras en tuinaarde de ondergrond beter isoleert van de sneeuw dan straatstenen dat doen.
Ook kan in je tuin smeltwater doorgaans makkelijker wegvloeien dan op straat.

bdw wat jammer dat de Bilt vandaag net geen ijsdag scoort,zou mooi zijn geweest voor de statistieken :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Dennis

Citaat van: martijn op di 12 mrt 2013 - 15:46
denk jij dat wij nog sneeuw kunnen verwachten?

martijn : ik begrijp je vraag en natuurlijk zou ik willen zeggen waar sneeuw valt - alleen sneeuw voorspellen en dan ook waar het valt is te complex  ;)

Powered by EzPortal