Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215620 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jones

Citaat van: Jan van Ooijen op di 12 mrt 2013 - 12:55
Zover ik weet hadden die het niet in de smiezen, helaas kan ik het ook niet zo snel meer terug zien op internet
Je kan het toch wel terug zien :P op de archief pagina van wetter3.de :) Hier is de voorspelde Tmin van GFS voor 4 maart 2005


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Hoe groot is het effect op de rest van het land als het in het zuiden zo koud wordt?

just0408

Ik ben ook niet van steen.

Weatherman

Veel is er al weer weg, niet dat er veel heeft gelegen. was weer even mooi.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Citaat van: jones op di 12 mrt 2013 - 13:36
Je kan het toch wel terug zien :P op de archief pagina van wetter3.de :) Hier is de voorspelde Tmin van GFS voor 4 maart 2005

Super! Als je wil mag je de windkaart ook wel even plaatsen. Zoals ik al dacht was de temperatuur ook ver boven de werkelijke waardes die realtime gemeten werden
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Helder weer komt eraan en daarachter sneeuwbuien  ::)


Marcel1976

Het begint lichter te worden hier, sneeuwt nog wel door, maar je kunt zien dat het meeste voorbij is. Hier 't resultaat:

grizzrh

hier sneeuwt en waait het lekker hard door :P ziet er mooi uit
Doenrade, Limburg

Vomera

Citaat van: grizzrh op di 12 mrt 2013 - 13:47
hier sneeuwt en waait het lekker hard door :P ziet er mooi uit

ik had het niet meer verwacht, maar we hebben toch een mooie afsluiter dit keer :D

jones

Citaat van: Jan van Ooijen op di 12 mrt 2013 - 13:44
Super! Als je wil mag je de windkaart ook wel even plaatsen. Zoals ik al dacht was de temperatuur ook ver boven de werkelijke waardes die realtime gemeten werden
Even uitleggen, kan je voortaan ook de kaarten raadplegen, tot zelfs vóór 2000 :)
1) ga na wetter3.de 2) klik op Standardkarten (GFS) 3) onderaan in het midden staat 'Archiv' 4) links onderaan kan je dan de datum invullen waarvan je de kaarten wilt en in de middelste kolom de variabele.

Hier dus de windkaarten:

jornonweer

Danger is real, fear is a choice.

Jan van Ooijen

Hé, iemand mijn auto gezien? Foto gemaakt vanuit Saint Pierre Église (Frankrijk)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jones

Paar foto's om een impressie te krijgen van de sneeuw hier :)

martijn

Wat is de verwachting voor morgen?

Vomera

Citaat van: jornonweer op di 12 mrt 2013 - 14:01
hier smelt de sneeuw alweer  >:(

smelt??? het vriest nog buiten.. Misschien stuifsneeuw of de grond nog wat te warm of stadswarmte ?

Weatherman

Citaat van: Vomera op di 12 mrt 2013 - 14:26
smelt??? het vriest nog buiten.. Misschien stuifsneeuw of de grond nog wat te warm of stadswarmte ?
Het is echt smelten, hier ook. De zon komt er af en toe door.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

martijn

krijgen we dan toch eindelijk misschien een beetje sneeuw vannacht in het midden

Roland

Citaat van: Weatherman op di 12 mrt 2013 - 14:32
Het is echt smelten, hier ook. De zon komt er af en toe door.
Zo zie je dat ondanks de loeikoude aanvoerlucht het zonnetje toch zijn invloed doet gelden. Hier in Nijmegen is het ineens licht bewolkt, de temperatuur is nog 'slechts' -0,2 en als ik hier vanuit de serre mijn op dit moment windluwe tuin in kijk, dan kan ik niet geloven dat het net wel of net niet een ijsdag wordt. Ziet er gewoon lenteachtig uit.

Roland

Citaat van: Roland op di 12 mrt 2013 - 14:42
Zo zie je dat ondanks de loeikoude aanvoerlucht het zonnetje toch zijn invloed doet gelden. Hier in Nijmegen is het ineens licht bewolkt, de temperatuur is nog 'slechts' -0,2 en als ik hier vanuit de serre mijn op dit moment windluwe tuin in kijk, dan kan ik niet geloven dat het net wel of net niet een ijsdag wordt. Ziet er gewoon lenteachtig uit.
Maar het lentegevoel is snel over. Loop net naar buiten en zie dat er een fraaie nog lege plantenpot kapot is gevroren. Stond nog vol met water van afgelopen zaterdag toen het ook hier onafgebroken geregend heeft. Tip dus, let niet alleen op uw plantjes maar ook op uw potten  :-X

Powered by EzPortal