Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215647 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

tokko

Hier valt er al enige tijd lichte sneeuw ben benieuwd wat we hier in zuid west vlaanderen mogen verwachten de komende uren

Erik V

Jammer voor het ZW. Had nog wel ff lkkr in de sneeuw willen lopen met de kids. Denk niet dat het er in zit hier....

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcbb

@Jan, hoe trekt dit sneeuwgebied over Nederland? Trekt het over het zuide/zuid oosten van Nederland naar Duitsland?

mauriceb

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 11 mrt 2013 - 10:20
Behoorlijk sneeuwfront nog

Die gaat ZW/ NLD en provincie Utrecht ook nog wel meepakken gok ik :)

jeroenelf

Terwijl alle ogen gericht zijn op't zuiden, is het ook niet verkeerd naar noord Duitsland even te kijken. Want die sneeuwbuien vanaf de oostzee zijn behoorlijk heftig zoals hier in Lubeck !

Webcam link ; http://www.lynet.de/webcam/
Meteo Zwolle
www.meteozwolle.nl

Jan van Ooijen

Citaat van: Marcbb op ma 11 mrt 2013 - 10:23
@Jan, hoe trekt dit sneeuwgebied over Nederland? Trekt het over het zuide/zuid oosten van Nederland naar Duitsland?

Ja, ik verwacht dan ook dat ten zuiden van de lijn Enschede/Den Haag wel te maken gaat krijgen met sneeuw. Des te meer naar Enschede toe, des te minder sneeuw we moeten gaan verwachten
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 11 mrt 2013 - 10:30
Ja, ik verwacht dan ook dat ten zuiden van de lijn Enschede/Den Haag wel te maken gaat krijgen met sneeuw. Des te meer naar Enschede toe, des te minder sneeuw we moeten gaan verwachten
Hoe moet ik dan zien wat de verwachting voor hier is Jan ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Nieuwe Hirlam laat toch wel aanzienlijke hoeveelheden sneeuw zien voor het zuidoosten van het land, ook België krijgt zijn deel

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

glenn

1 ding is wel duidelijk sneeuwfront ligt al wel een pak noordelijker dan voorspeld door de weermodellen zwaartepunt lijkt toch naar noord België te gaan en vooral ook midden België

Eigen verwachting :

West Vlaanderen 3-7cm
Oost Vlaanderen 3-8cm
Antwerpen 7-15 cm
Limburg 5-15 cm
Brussel 7-20 cm
Alles ten zuiden van Brussel 10-20 cm

Ploeps

Vanmorgen lag er in Vorden een sneeuwdekje van ca. 1 cm en er vielen om 7 uur nog een paar vlokjes. In Arnhem Oost (hemelsbreed maar zo'n 20km verderop) is bijna niets gevallen. Frappant hoe plaatstelijk de sneeuwval de laatste tijd is.
Liefhebber van weer-uitersten.

Edwin

Stuur naar de Achterhoek dan :)! Hier gaat het weer tegen vallen zo te zien...
Never Stop Exploring

Remcoz

jeetje het trekt echt gewoon om het ZW heen :(

Glennb

Als ik de radar zo bekijk sneeuwt het goed door op de noordelijke eilandjes boven nederland.. Lijkt wel een trein waar geen einde aan komt.
Groet,
Glenn

Chase-Stormer

Nog steeds wat witjes hier op de straten, maar het zOnnetje is vandaag ook goed bezig dus vraag me af wat er overblijft.
Nu tijd voor koffie !

Iedereen een zonnige of noujuist een witte dag toegewenst :D

Glennb

Citaat van: Chase-Stormer op ma 11 mrt 2013 - 11:07


Iedereen een zonnige of noujuist een witte dag toegewenst :D

Of gewoon lekker grijs en saai... Ach, verschil moet er zijn...  ::)
Groet,
Glenn

Ploeps

Citaat van: Edwin op ma 11 mrt 2013 - 10:53
Stuur naar de Achterhoek dan :)! Hier gaat het weer tegen vallen zo te zien...

Laat maar komen ;) Lekker egoïstisch denken: ik wil vanmiddag nog wel naar huis, dus laat die sneeuwdump maar rond 17.00uur gebeuren  ;D
Liefhebber van weer-uitersten.

Bacci

We zijn op lange termijn nog niet zo snel van het winterweer af, nog genoeg sneeuwkansen en dan vooral op zaterdag.


Marcel1976

Ik vraag me af of die sneeuwzone vanuit België zich niet kapotloopt, want zeg maar grof gezien ten oosten van ons is de stroming noordoostelijk.

Bacci


Powered by EzPortal