Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215768 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jorentje1997

Noodweercentrale met code rood voor grote delen van België


winter

Eerste (de kleine) storing nadert deze kon in België volgens mij gemakkelijk 5 cm laten vallen als je kijkt naar grote en intensiteit.

Ramon Oost

Lichte sneeuw in Vianen bij -2,2 graden

martijn


jonkheer

Sneeuw hier in Leeuwarden. Vannacht ook al het een en ander gevallen. Begint nu al aardig wit te worden.

martijn

kan iemand zijn mening over het gebied in duistland geven http://www.niederschlagsradar.de/h3.aspx?j=-3&srt=loopvorhersage gaat dit nederland wel bereiken?

martijn

zo in ameland sneeuwt het goed door!

wesleylollol

Citaat van: martijn op ma 11 mrt 2013 - 08:05
kan iemand zijn mening over het gebied in duistland geven http://www.niederschlagsradar.de/h3.aspx?j=-3&srt=loopvorhersage gaat dit nederland wel bereiken?
het komt wel deze kant op maar IK DENK dat het gaat verpieteren maar dat is wat ik denk als ik naar de radar kijk
Edit: het gebied lijkt van Enschede  tot Utrecht te gaan en dan te verpieteren Kijk maar 3 pagina's terug naar hirlam

martijn

Citaat van: wesleylollol op ma 11 mrt 2013 - 08:13
het komt wel deze kant op maar IK DENK dat het gaat verpieteren maar dat is wat ik denk als ik naar de radar kijk
Edit: het gebied lijkt van Enschede  tot Utrecht te gaan en dan te verpieteren Kijk maar 3 pagina's terug naar hirlam
denk je wel dat het mijn woonplaats bereikt?

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

Tussen een uitloper van hogedruk boven Scandinavië behorende bij een hogedrukgebied nabij IJsland en een lagedrukgebied net ten westen van Bretagne wordt met een krachtige noordoostenwind voor maart zeer koude lucht aangevoerd. Het lagedrukgebied trekt overdag oostwaarts en ligt maandagavond laat net zuid van Parijs. Hierdoor wordt noord van het het systeem een oude frontale zone gereactiveerd en zal in de middag en avond het zuiden en zuidoosten van het land beïnvloeden. Dinsdag trekt het laag verder oostwaarts en zal in overdag geleidelijk opvullen. De bijbehorende frontale zone trekt over België oostwaarts en schampt daarbij in de nacht naar dinsdag en dinsdagochtend ook het zuiden en zuidoosten van ons land. De eerdergenoemde rug beweegt langzaam zuidwaarts en bereikt dinsdagavond het noorden van het land.

Hirlam is consistent met de vorige run maar er zijn verschillen op te merken ten opzichte van de andere modellen. Ten eerste is er een verschil in neerslagactiviteit van de van het eerste front te zien. Hirlam komt i.t.t. Harmonie en EC in de middag al met perioden met sneeuw (GFS laat hetzelfde beeld als Hirlam zien). Ten tweede is er een verschil in positie van het laag boven Frankrijk in de nacht naar dinsdag. harmonie laat de meest noordelijke positie zien, aan het einde van de nacht boven Parijs. Hirlam en EC laten het zuid van Parijs langs gaan. Deze verschillen in positie lijken voor de noordelijke begrenzing van de sneeuw nauwelijks uit te maken. Toch zijn er in de hoeveelheden sneeuw wat verschillen, zie neerslag.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

wesleylollol

Citaat van: martijn op ma 11 mrt 2013 - 08:17
denk je wel dat het mijn woonplaats bereikt?
waar woon je dan welke 't harde ik krijg :
't Harde, Blaricum.
't Harde, Hilversum.
of gewoon 't harde bij felvoland ergens

Jan van Ooijen

Sneeuwzone momenteel in het zuidelijk deel van België

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

martijn

Citaat van: wesleylollol op ma 11 mrt 2013 - 08:27
waar woon je dan welke 't harde ik krijg :
't Harde, Blaricum.
't Harde, Hilversum.
of gewoon 't harde bij felvoland ergens
't Harde bij flevoland

wesleylollol

Citaat van: martijn op ma 11 mrt 2013 - 08:28
't Harde bij flevoland
ik denk dat het motsneeuw word maar die bui is eigelijk niks zal niet veel uit vallen hooguit 0,5 cm ofzo
(maar je moet maar zelf ff naar pagina 24 kijken ik weet niet precies op de kaart waar het is ik denk dat jij het beter weet)

Jan van Ooijen

-16 tot -18 haalbaar in België aan het einde van de week volgens de recente uitdraai van het Europees weermodel

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

frankaloe

sneeuw hier in beek en donk.
keek toch even op wanneer ik vanmorgen naar buiten keek en het wit lag.
welliswaar geen dik pak,maar toch een dun laagje...en is momenteel weer gaan sneeuwen
temp. -2
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Remy

Hier momenteel jachtsneeuw en het stuift nu en dan ook behoorlijk.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Stephanie

Hier nu lichte motsneeuw :)
Wat ik niet helemaal snap, als ik de radar zo bekijk lijkt het eerder te komen van vannacht (zoals de kaarten aangeven)?

Joep

Helga van Leur ?@helgavanleur
KNMI waarschuwt dat Zeeland, Noord-Brabant en Limburg vanaf 15 uur een etmaal lang #sneeuw kunnen verwachten (3-10cm) http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/regio.php?pr=LB ...


Weatherman

Citaat van: Joep op ma 11 mrt 2013 - 09:09
Helga van Leur ?@helgavanleur
KNMI waarschuwt dat Zeeland, Noord-Brabant en Limburg vanaf 15 uur een etmaal lang #sneeuw kunnen verwachten (3-10cm) http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/regio.php?pr=LB ...
Beter werk  :) nu valt er al af en toe een vlokje.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal