Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215688 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gilleeesss


jorentje1997

In de nieuwe GFS run ligt de kern weer iets Noordelijker dacht ik. Ook heb ik het gevoel dat sneeuwdepressie actiever en langer boven België blijft hangen. Maar ik kan het ook fout hebben  ;)

gilleeesss

Citaat van: jorentje1997 op zo 10 mrt 2013 - 17:07
In de nieuwe GFS run ligt de kern weer iets Noordelijker dacht ik. Ook heb ik het gevoel dat sneeuwdepressie actiever en langer boven België blijft hangen. Maar ik kan het ook fout hebben  ;)

Hij is op een moment actiever. Maar dan Deactiveert hij snel..

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss


just0408

Je ziet idd dat het <a href="http://www.vvvameland.nl/webcam-vvv-ameland/webcam-1">zeer licht sneeuwt</a> op Ameland.   :)
Ik ben ook niet van steen.

jorentje1997

Noodweercentrale geeft een code geel uit in grote delen van België als voorwaarschuwing voor morgen en dinsdag. Ondertussen is in Frankrijk al code rood afgekondigd met daar sneeuwval tot 20-30cm in 36uur.




ron12

nog effe off topic veel onweer in europa hoor vandaaghttp://www.sat24.com/de/eu komt zeker door dat het hier kouder dan als normaal is.Te groot verschil met zuid europa wat temperaturen betreft.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jones

Eerste kaartje is de geaccumuleerde neerslag volgens hirlam tot morgen (maandag middernacht) en volgende kaartje is die tot dinsdag 12u (ze zitten er wel zo'n 2°C naast qua temperatuur op dit moment :P )

jorentje1997

Citaat van: jones op zo 10 mrt 2013 - 18:13
Eerste kaartje is de geaccumuleerde neerslag volgens hirlam tot morgen (maandag middernacht) en volgende kaartje is die tot dinsdag 12u (ze zitten er wel zo'n 2°C naast qua temperatuur op dit moment :P )

GFS laat alles toch wat Noordelijker gaan dan Hirlam denk ik. Ongeveer zelfde tijdstippen. Eerste kaart dinsdag 0uur, 2kaartje dinsdag 12uur.




Bacci

Jeetje wat heb ik nu toch zin om naar Noord Duitsland te verhuizen en dan vooral bij Rostock, man daar wordt continu sneeuw aangevoerd.

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Bacci

Geniet ervan belgische vrienden! als het uitkomt dan maak je dit niet vaak mee.

jorentje1997

Citaat van: Bacci op zo 10 mrt 2013 - 19:30
Geniet ervan belgische vrienden! als het uitkomt dan maak je dit niet vaak mee.

Dat dacht ik ook :) Maar voor we ik echt vrolijk zal worden moet ik het zien  :)

martijn

Op de waddeneilanden al 5 cm gevallen

Weatherman

Zo te zien alleen België sneeuw, jammer voor ons.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Ramon Oost

Citaat van: ron12 op zo 10 mrt 2013 - 15:51
ja wel,hellmanngetallen lopen door tot en met 31 maart

Inderdaad,

Het koudegetal, ook wel aangeduid als het Hellmanngetal (H) naar de Duitse meteoroloog Gustav Hellmann, is een maat voor de koude in het tijdvak van 1 november van het voorafgaande jaar tot en met 31 maart van het genoemde jaar.

(Bron KNMI)

TaL

Zijn er mensen die gifjes willen plaatsen?
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

eddie37

begint hier al een lekker laagje te vormen zo te zien zijn we er nog niet af schat zo,n 2 cm nu

sneeuwt nu toch wel matig :0

Bacci

De wadden hebben de jackpot geraakt denk ik, voortdurend aanvoer sneeuw. Op Ameland is het goed wit : http://www.vvvameland.nl/webcam-vvv-ameland/webcam-1

Powered by EzPortal