Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215722 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter

Buienradar geeft natte sneeuw in NO Groningen vooral oostelijk helft van Groningen.
http://buienradar.nl/sneeuwradar

winter

OVeral lijkt de temperatuur weer beginnen te dalen, met uitzondering van Limburg waar temperatuur  nog stijgend is.
Het klopt tot nu toe helemaal volgens het draaiboek als we die een hebben.

just0408

Gaat het 'hier' ook enigszins wit worden denken jullie?  :P
Ik ben ook niet van steen.

Dennis


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

Gerrit Hiemstra ?@GerritHiemstra

De #sneeuwverwachting is verminderd. In N- en NO-NL vanaf vanavond tot morgen 1200u 4-8cm, rest van het land 0-2cm.


Franky46

Zo als we weerplaza mogen geloven valt er 18cm hier in venlo van zondag tot maandag.Maar ik neem weerplaza nooit echt serieus.

Ries

Citaat van: winter op za 09 mrt 2013 - 14:48
Buienradar geeft natte sneeuw in NO Groningen vooral oostelijk helft van Groningen.
http://buienradar.nl/sneeuwradar
wou net gaan zeggen dat het hier nooit meer lang kan duren voor het in ijsregen of natte sneeuw overgaat; want 't water dat valt is ijs- en ijskoud!

winter

Citaat van: Franky46 op za 09 mrt 2013 - 15:50
Zo als we weerplaza mogen geloven valt er 18cm hier in venlo van zondag tot maandag.Maar ik neem weerplaza nooit echt serieus.

Waarom niet?
Weerplaza basseert die gegevens toch ook op de runs. Dus waarom niet geloven? Het wordt nu al meerdere runners achter elkaar aangetoond en kmi heeft zelfs al een waarschuwing in België gegeven en ze verwachten dat er toch bijna zeker in heel België 10cm gaat vallen. Er zijn zelfs al meerdere runs die tegen meer als 30cm laten vallen in België en in Zuid-Nederland meer als 20!!
Zie link hieronder op dinsdag.
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/65656-Weer.html?region=belgium&period=2

Trouwens zou hier eigenlijk 6,4 graden moeten zijn maar het is net 6,0 graden scheelt toch veel want je weet dat deze kleine verschillen eeen verschil tussen sneeuw en regen maken.

Danny

Zie hieronder het temp. verloop van Bremen (Dld) en Nieuw Beerta naast elkaar. Er zit ongeveer een uur en 0.5 graden verschil in de piek temp. en piek tijd. Tevens zagen we tussen 13.00 en 14.00 een vlakke temp. in Bremen met daarna een scherpe daling. In Nieuw Beerta was de temp. tussen 14.00 en 15.00 redelijk vlak en begint deze nu te dalen.
De piek in Nieuw Beerta vandaag lag ongeveer 0.5 graden hoger dan in Bremen. Als we de daling dan door zien gaan in Bremen en Nieuw Beerta dit patroon blijft volgen lijkt mij dat de temp. rond 18.00 rond het 0 graden punt zal uitkomen in Nieuw Beerta. Tegen deze tijd zal de natte sneeuw denk ik wel overgaan / zijn gegaan in sneeuw.


winter

Citaat van: Danny op za 09 mrt 2013 - 16:22
Redenatie
Hele goede redenatie 6 uur lijkt me te vroeg denk pas rond 7 uur op z'n vroegst of zelfs pas rond 8 uur.

Danny

De temperatuur gaat nu in rap tempo omlaag. Nieuw Beerta inmiddels 0.7 graden
De eerste meldingen uit het noorden van ijsregen, natte sneeuw etc. komen binnen. Het proces is in gang gezet.

Nu verder afwachten en meekijken wat er gaat gebeuren en hoe snel het wit kan gaan worden. Een sneeuwdek blijft in mijn ogen lastig na alle regen en met de warme grond.

gilleeesss

Weerplaza en meteovista. Allebij toch wel redelijk veel wind en pak mm'ers







Edit: de nieuwe rn van gfs laat gebied iets minder diep trekken in nederland. Dus belgie krijgt het actievere deel ook iets minderlang over zich. Hoeveelheden gaan DENKIK vermindert zijn ;))

TaL

GFS zoekt EC op nu, nog altijd vrij veel voor België maar idd minder voor Nederland, afwachten dus, maar dit is toch al realistischer dan die hoge hoeveelheden

Edit: ze zijn nog altijd hoog :p
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

gilleeesss

Citaat van: TaL op za 09 mrt 2013 - 16:51
GFS zoekt EC op nu, nog altijd vrij veel voor België maar idd minder voor Nederland, afwachten dus, maar dit is toch al realistischer dan die hoge hoeveelheden

Edit: ze zijn nog altijd hoog :p

Op fb zette ik net hetzelfde dat ze EC opzoeken ;) neerslag iets zuidelijker en iets later berekenent.

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

gilleeesss

het is gezakt he ;). Mag niet verder zakken.

wesleylollol

Citaat van: gilleeesss op za 09 mrt 2013 - 16:53
Op fb zette ik net hetzelfde dat ze EC opzoeken ;) neerslag iets zuidelijker en iets later berekenent.
ik woon 2 uur van jou vandaan hopen op ook wat leuks maar ik hoop het van harte met die 24 cm :)

TaL

Citaat van: gilleeesss op za 09 mrt 2013 - 16:56
het is gezakt he ;). Mag niet verder zakken.

Het feit dat EC ermee kwam is positief & ook WRF kwam ermee, als die ook afbouwen zou ik me zorgen maken maar nu zijn de modellen het meer eens ;) Uiteraard is het nog 3-4 dagen dus kan nog van alles gebeuren.

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Powered by EzPortal