Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215676 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

jonkheer

Maar eens kijken of hier in het noorden uberhaupt sneeuw komt. Ik sta er wat sceptisch tegenover.

winter

Mooi hoop echt op een pakkie van 40cm hier in het zuiden zou echt vet zijn! Want dat zou dan zeker een hele week blijven liggen. Dikste pak sneeuw ooit in maart dan misschien komen er nog gifjes Jan of een van de moderators??

Jan van Ooijen

Citaat van: DSDLimurg op za 09 mrt 2013 - 10:32
mogelijke neerslag dinsdag,

Euh dat is toch de gezamelijke neerslag van vannacht tot en met dinsdag
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jorentje1997

Citaat van: DSDLimurg op za 09 mrt 2013 - 10:32
mogelijke neerslag dinsdag,

Dit is de verwachting van vannacht 0uur tot DONDERDAG. Daarbij zit nog heel wat neerslag die vannacht-vanmorgen gevallen is dus de grootste hoeveelheid van die neerslag valt nog als regen.

DSDLimburg

Citaat van: Jan van Ooijen op za 09 mrt 2013 - 10:53
Euh dat is toch de gezamelijke neerslag van vannacht tot en met dinsdag
Klopt je hebt gelijk normaal schrijf ik erbij mogelijke neerslag (tot) dinsdag ;)
seizoen 2018/2019

Jan van Ooijen

Kaart 1 is van DI 01uur tot en met DI 07 uur
Kaart 2 is van DI 07uur tot en met DI 13uur

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Fean Dennis

In Heerenveen momenteel steenkoude regen met nu en dan een vlok natte sneeuw. Zeer koude snijdende wind!  Beniewd naar wat er komen gaat de komende uren en vanavond/nacht...

winter

Citaat van: Jan van Ooijen op za 09 mrt 2013 - 11:33
Kaarten

Mogelijke kans op een Huge Bom!
Dit kan echt een dikke pak worden van 10 cm in zuid-Nederland en in Belgiƫ nog meer!
Maar natuurlijk wordt het gewoon snowcasten net als vandaag!
http://www.weerplaza.nl/regenradar/ Mooi om te zien hoor hoe de winden waaien duidelijk te zien aan het neerslaggebied!

winter

OMG!
Zie weersverwachting Helmond maandag-dinsdag 19cm sneeuw !!!!! I'm happy!
http://www.weerplaza.nl/nederland/helmond/10605

Sneeuw lijkt zeer veer nederland binnen te trekken want op  de lijn A'dam - Enschede wordt zo'n 5 cm verwacht en alles zuidelijker meer!
Dus lijkt er op dat noordelijke provincies het van vandaag moeten hebben en zuidelijke toch echt van wat er nog moet komen en hopelijk veel. Waarschijnlijk in zuiden misschien droge sneeuw maar door zeer natte ondergrond blijft het niet goed liggen maar tenminste dan koelt de grond af voor dinsdag

jorentje1997

Citaat van: winter op za 09 mrt 2013 - 11:53
OMG!
Zie weersverwachting Helmond maandag-dinsdag 19cm sneeuw !!!!! I'm happy!
http://www.weerplaza.nl/nederland/helmond/10605

In Oostende verwachten ze ook heel wat (http://www.weerplaza.nl/wereldweer/Europa/Belgi%C3%AB/Oostende/15014) maar ik wacht nog tot zondagavond voor ik gelukkig word.  ;D

Bacci

Die hele zaak met sneeuw mag wel wat naar het noorden verschuiven, en die koude lucht mag wel wat meer naar het zuiden zakken :P

Nopie

Van bijna lente naar winter, de boom voor mijn huis heeft al flinke knoppen. Natuur gaat flink van slag raken zo.

gilleeesss

ik moet zeggen. Dit doet me hartje sneller kloppen. Maar,, hoe betrouwbaar is het.. het zal sneeuwen in belgie dat is al zeker.. Maar hoeveel kan je pas morgen/maandag zeggen

winter

Citaat van: gilleeesss op za 09 mrt 2013 - 12:32
ik moet zeggen. Dit doet me hartje sneller kloppen. Maar,, hoe betrouwbaar is het.. het zal sneeuwen in belgie dat is al zeker.. Maar hoeveel kan je pas morgen/maandag zeggen

Nooit zeggen dit is zeker heb ik deze winter hier in Helmond ook verwacht dat er veel ging vallen maar toch vaak wat tegenvallend wie weet staat het morgen nog eens in de kaarten. Maar de kans is toch zeker groot dat er in Belgiƫ al neerslag gaat vallen aangezien maandag-dinsdag toch niet zover is.


TaL

EC komt ook met neerslag, maar belange zoveel niet, en ook zuidelijker

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

gilleeesss

Citaat van: TaL op za 09 mrt 2013 - 12:42
EC komt ook met neerslag, maar belange zoveel niet, en ook zuidelijker

Er zal sneeuw vallen. Dat denkik wel. maarja hoeveel ecmwf berekent kan je niet zien he. enkel proberen samen te tellen.

winter

Citaat van: TaL op za 09 mrt 2013 - 12:42
EC komt ook met neerslag, maar belange zoveel niet, en ook zuidelijker


Nou als je kijkt hoe groot het gebied is en de intensiteit kan toch aardig pakken vallen.
Vraagje op welke sites haal jij/bekijk jij deze kaarten?

gilleeesss

Ik moet zeggen. er komt een pak wind mee bemoeid..

Powered by EzPortal