Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207720 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SniperEye

@Marsel
In kader van inbraakpreventie rolluiken voor mijn raam gedeeltelijk gezakt (tot over de sluiting) van mijn raam :)
Dan maar minder zon binnen.

Stephanie

Vandaag in Helmond bijna de hele dag wat motsneeuw gezien.
Moest net 20 minuten op de bus wachten en dat was toch wel echt koud, bah.

dondertje127

Vandaag de 21e, de 21e dag dat ik iets aan sneeuw zag vallen vandaag van deze winter. Nou mag die kou van mij nu wel verdwenen zijn want het loopt al tegen maart. Het was weer 2 dagen ijskoud met die wind.

Er vielen nu en dan een klein beetje vlokjes naar beneden, maar niet zo dat het wit zag van de vlokken.

Dennis

De Kaarten komen met neerslag (sneeuw) voor heel het land voor zondag  - maar neerslag-intensiteit is niet overal even sterk -
Bij sneeuwverwachtingen zijn er veel "weertechnische" faktoren mbt of er wel/geen sneeuw valt en waar (en kan bij verkeerde luchtmenging ook als natte sneeuw/onderkoelde regen vallen) -> in ieder geval helpt de temp op 1500m wel mee: deze is -6/ -7
Met een gure wind uit N-NO voelt het niet prettig aan : windkracht 5/6 (bij windstoten)



hoffies

Er was van de week in deze topic een discussie gaande over globale warming, waarvan iemand iets riep over het steeds kouder worden van de aarde.
Uiteraard werd het afgekapt, de verkeerde plek, volgens hun stond de rest in de koffiehoek, alleen kan ik het niet vinden..

Heeft iemand ff de url..

Thanks
Twitter: @hoffnar2911

winter

Citaat van: Dennis op do 21 feb 2013 - 19:24
De Kaarten komen met neerslag (sneeuw) voor heel het land voor zondag  - maar neerslag-intensiteit is niet overal even sterk -
Bij sneeuwverwachtingen zijn er veel "weertechnische" faktoren mbt of er wel/geen sneeuw valt en waar (en kan bij verkeerde luchtmenging ook als natte sneeuw/onderkoelde regen vallen) -> in ieder geval helpt de temp op 1500m wel mee: deze is -6/ -7
Met een gure wind uit N-NO voelt het niet prettig aan : windkracht 5/6 (bij windstoten)

[(AFBEELDING)

Dat is een mening dat het niet fijn aanvoelt misschien vind ik en een heleboel andere mensen het wel fijn aan vinden. Trouwens kaarten blijven winters.
Ook qua sneeuwhoeveelheid voor aankomende zondag toch fors toegenomen was het eerst max rond de 2cm zitten we nu rond de 4cm.
Hier in Helmond heeft het vanochtend rond 10 uur ook even wat gevlokt :)

Oele


squirrel41

Grappig dat het in Genk bij Maastricht tijden voetbalwedstrijd sneeuwt ::), hopelijk komende zondag meer ;D


Marcellang

Ik kan me geen winter herinneren met (bijna) alleen maar bewolkte nachten.
Ik vind dat wel erg typerend voor deze winter 8)
Ondanks de 4 "winterse" periodes drukt dit erg de Hellmannetjes :o
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Dennis

Als het patroon niet doorbroken wordt (afwisseling van zachte/koude periodes in de afgelopen tijd) dan is maart aan de beurt voor een nieuwe winter-inval

hoffies

Citaat van: Dennis op do 21 feb 2013 - 21:28
Als het patroon niet doorbroken wordt (afwisseling van zachte/koude periodes in de afgelopen tijd) dan is maart aan de beurt voor een nieuwe winter-inval

Winter deel 5, dus.... Ben benieuwd
Twitter: @hoffnar2911

Joep

En ook vandaag weer een onvervalste winterdag. Met een scherpe afwisseling van zonnige momenten en perioden met veel bewolking, waaruit regionaal soms wat sneeuw is gevallen. Minimaal was vanmorgen de -5.6 C in Limburg, maximaal gaf Hoek van Holland +3 C aan vanmiddag. Algemeen lagen de waarden +1/+2 C, met in het uiterste noordoosten een ijsdag.

Morgen zijn er geen wijziging te verwachten . Algemeen lichte, regionaal matige vorst, komende nacht en ochtend met wolkenvelden en heldere momenten in afwisseling.
Morgen hetzelfde weerbeeld, met maximaal gem iets boven het vriespunt.

Op zaterdag/zondag opdringende zuidoostelijke lagedruk met toenemende kans op sneeuw uit het zuidoosten, met krachtige oostenwind lichte vorst in de nacht en overdag 1-3 C.
Daarna herstelt noordelijke hogedruk zijn overheersende invloed, maar nu met kern meer ten noordwesten van ons gebied.

Aanhoudende aanvoer uit O/NO richting, maar met opgewarmde bovenluchten gaan de scherpste kantjes van kou er uit.
In de nacht en ochtend blijft het licht vriezen, maar overdag stijgen de maxima volgende week naar gemiddeld 5 C. Hierbij is het overwegend droog met in de loop van de week steeds grotere kans op zonnige perioden.

Deze situatie handhaaft zich tot rond de maandwissel. Daarna worden de bordjes verhangen. Nog steeds zijn de oplossingen die de Uitvoer biedt zeer verschillend, maar wel is er de laatste 2 dagen een trend aanwezig dat de echte lente achtige oplossingen in aantal afnemen. Het gemiddelde van het ens is gestaag aan het dalen, de kansen op kouder weer dan normaal nemen toe volgens de pluimen.

Daarom ook ga ik er nog steeds vanuit dat we vanaf maart overgaan naar in eerste instantie nog ZW/NW aanvoer met aanvoer van polaire luchtsoorten, kans op winterse buien, de kans op lichte vorst in de nacht en ochtend blijft groot en overdag maximaal 5 C, daarmee enkele graden onder de normaal voor 1e decade maart.

Kans op Arctische aanvoer, meer N/NO aanvoer, blijft ook aanwezig, dan nog lagere temperaturen.

Maar de koude trend van dit jaar (jan. > 1 C te koud, feb. > 1.5 (?) te koud) lijkt voorlopig nog wel aan te blijven.

Mvg, Ronald. 



Ramon Oost

Citaat van: Dennis op do 21 feb 2013 - 21:28
Als het patroon niet doorbroken wordt (afwisseling van zachte/koude periodes in de afgelopen tijd) dan is maart aan de beurt voor een nieuwe winter-inval

Zoveel kou is er in maart niet meer aan wezig op het continent, dat zie je nu ook al met een strakke noordoosten wind. Ht is nu lang zo koud niet als in Januari ;)

enrico1972

Citaat van: Dennis op do 21 feb 2013 - 21:28
Als het patroon niet doorbroken wordt (afwisseling van zachte/koude periodes in de afgelopen tijd) dan is maart aan de beurt voor een nieuwe winter-inval

Hoop toch echt dat je geen gelijk krijgt. Er ligt nu voor mij veel te veel werk stil. Zal blij zijn als het volgende week iets warmer wordt.
Wil nu toch onderhand wel weer eens aan het werk kunnen.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Joep


Bacci

Hmm pas vanaf woensdag temp. rond 5 graden met in de nacht nog altijd kans op lichte vorst. Weekend nog steeds sneeuwkansen.

Joep


Dennis

Citaat van: enrico1972 op do 21 feb 2013 - 21:50
Hoop toch echt dat je geen gelijk krijgt. Er ligt nu voor mij veel te veel werk stil. Zal blij zijn als het volgende week iets warmer wordt.
Wil nu toch onderhand wel weer eens aan het werk kunnen.

kan me indenken  :) sterkte

Dennis

Nieuwste berekening GFS komt voor Limburg met aardig sneeuwlaag

Powered by EzPortal