Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207758 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ramon Oost

Zondag etmaalsom sneeuwval De Bilt., 80% kans op 0,3-1cm. 50% kans op 1-3cm. >5% op 3-10cm.


peter 76

Welkom in niemandsland ;), Het wil nog wel winter worden maar lukt net niet meer, mede door de zon die aan kracht wint, en tergelijkertijd wil het ook geen lente worden omdat de zon noch te zwak is, Nu wordt het stiller op het forum omdat de winterliefhebbers in de gaten hebben dat het met het echte winterweer wel is afgelopen en de onweerslentefanaten ook snappen dat het nog te vroeg is voor CAPE kaarten en 15+ ers , maar het weer van net wel en net niet hebben we toch eigenlijk elke week in Nederland?, Ik wil zeggen geniet van dit leuke forum en hou hoop op -20 in maart kan echt weer gebeuren!!, en hou ook hoop op + 18 begin maart........, dat maakt juist het tussenseizoen zo leuk......  ;), reageer............. dan gaan we verder met topic winter/lente...., groet Peter

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zwoof

We hebben hier net zowaar een sneeuwbuitje gehad. :)

André

Hier in West Vlaanderen , geen vuiltje aan de lucht  met zon en een koude NO wind bij -2,2° .
Demeulemeester André

Marcellang

Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

Citaat van: albalinda op do 21 feb 2013 - 08:35
Huhh 8) ;D

Jah, ik was verrast door de poederbus, maar is ook op de radar te zien. Licht gevlok nu nog. ;)

arjanbruggink

Hier in Smilde schijnt de zon heerlijk. Als die nu ook nog ff de hele dag zichtbaar is vind ik het goed.
Gister was die weer rap achter de wolken verdwenen.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Marcellang

Citaat van: zwoof op do 21 feb 2013 - 08:38
Jah, ik was verrast door de poederbus, maar is ook op de radar te zien. Licht gevlok nu nog. ;)
Top man, er gaat niks boven een legale witte poeder verrassing  :)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

Citaat van: albalinda op do 21 feb 2013 - 08:57
Top man, er gaat niks boven een legale witte poeder verrassing  :)

Hehe! Bovendien gratis en niet slecht voor je gezondheid. Met smacht kijken we uit naar het weekend voor een eventueel heerlijk shot. Om daarna aan de afkickperiode maart/april te beginnen ;)

Reutel

Citaat van: zwoof op do 21 feb 2013 - 09:13
Hehe! Bovendien gratis en niet slecht voor je gezondheid. Met smacht kijken we uit naar het weekend voor een eventueel heerlijk shot. Om daarna aan de afkickperiode maart/april te beginnen ;)

lol! Zo is het, en dan gaan we weer door met het onweerseizoen!

zorba

Modelbeoordeling en onzekerheden
Tot halverwege volgende week is de uitvoer zeer consistent. In alle clusters verplaatst de as van de blokkade zich westwaarts, terwijl het hoogtelaag boven Polen zich naar de Middellandse Zee en vervolgens Spanje beweegt en dan daar blijft liggen. Het hoog boven Scandinavië zorgt voor een noordoostelijke stroming met aanvoer van koude lucht. In de nachten lichte vorst, overdag temperaturen iets boven nul. Boven de Middellandse Zee ontwikkelen zich storingen, die noordwaarts trekken en vanaf het weekend zorgen voor toenemende neerslagkansen in onze omgeving. De kans is groot dat eventuele neerslag zaterdag en zondag in de vorm van sneeuw zal vallen. Kansen tot 1 cm op zaterdag rond de 20 %, op zondag beduidend hoger. In het zuidoosten op zondag een kans van 25% op hoeveelheden meer dan 3 cm in het zuidoosten. Om de storingen heen wordt minder koude lucht naar onze omgeving getransporteerd, waardoor de temperaturen vanaf zondag licht stijgen. Vanaf begin volgende week wordt de stroming noord, als het hoog meer ten westen van onze omgeving komt te liggen. Dit zorgt voor droog weer met temperaturen rond normaal. Vanaf eind volgende week komt er een tweedeling in de clusters, waarbij in een klein deel van de clusters (20 %) een blokkerend hoog boven de oceaan komt te liggen met bij ons een noordwestelijke stroming. De operationele uitvoer is onderdeel van dit cluster. In het grootste deel (70%) van de members komt een hoog boven het continent te liggen, wat bij ons voor een zuidwestelijke stroming zorgt, met zachter weer. De kans op zachter weer neemt toe naarmate we verder in de EPS-periode komen. De kans op temperaturen boven normaal is aan het eind van de periode zo'n 40 %.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

frankaloe

http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

eddie37

tzummarum (friesland) meld ook poedersneeuw ;D

Jasneker

Er ontstaat een sneeuwgebiedje op de grens van Groningen en Friesland wat naar het zuid westen afdrijft, misschien hier later ook wat poedersneeuw ;)

just0408

Ik ben ook niet van steen.

theowl999999


Romigo

Nog wel LT, maar zeker iets om in de gaten te houden. Zal de volgende run wel weer totaal anders zijn, maar ik blijf hopen op een goede bak met sneeuw en kou.

Edwin

Alleen als het meer dan 40cm is, anders mag het wegblijven :) alle voetbalwedstrijden worden zo afgelast en moeten doordeweeks worden ingehaald en daar zit ik niet op te wachten ;)
Never Stop Exploring

Joep

Bgin maart mogelijk koude uitbraak!!!

Kaartje van Dennis


Powered by EzPortal