Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207731 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Weatherman

Kunnen de mensen die het klimaat bespreken dat niet ergens anders doen ? dan houd het zich hier wat overzichtelijk.
Anders moet je zoveel door lezen.

BVD
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

NitroGenetics

Citaat van: Dennis op ma 18 feb 2013 - 12:48
Sneeuwstoring a.s Zondag ?



mwah druk ligt wel hoog, als het tot neerslag komt zal het weinig zijn

NitroGenetics

Citaat van: Weatherman op ma 18 feb 2013 - 12:54
Kunnen de mensen die het klimaat bespreken dat niet ergens anders doen ? dan houd het zich hier wat overzichtelijk.
Anders moet je zoveel door lezen.

BVD

volgens mij is dit toch echt een winterdiscussie topic 2012/2013 en daar horen dus ook jaarlijkse gegevens bij niets mis mee dus.

Bacci


Ramon Oost

Citaat van: Dennis op ma 18 feb 2013 - 12:48
Sneeuwstoring a.s Zondag ?

Nee. Stelt niet veel voor, Hooguit wat lichte sneeuw maar het is natuurlijk nog LT.


Dennis

Citaat van: Ramon Oost op ma 18 feb 2013 - 13:21
Nee. Stelt niet veel voor, Hooguit wat lichte sneeuw maar het is natuurlijk nog LT.


TY :)

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Ramon Oost

IJspluim voor Zuid-Oost Nederland, komend weekend schaatsen op ondergelopen weilanden?


grizzrh

Citaat van: Ramon Oost op ma 18 feb 2013 - 13:40
IJspluim voor Zuid-Oost Nederland, komend weekend schaatsen op ondergelopen weilanden?



naar mijn weten wordt dat hier niet gedaan hoor!
Ze zijn al allemaal bezig om lente voorbereidingen te maken, asperge bedden e.d.
Doenrade, Limburg

DSDLimburg

eens kijken wat er van over blijft op LT,
seizoen 2018/2019

Dennis


winter

Denk dat er zeker in het weekend op veel plaatsen geschaatst kan worden. Alleen jammer dat de zon nu al redelijk sterk is. Maar wie weet nog wat we allemaal te krijgen krijgen.

Remy

Vannacht en morgenochtend ook kansje op (natte)sneeuw,ben benieuwd :)

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

winter

Net als vaker deze winter lijkt ECMWF aan het langst eind te trekken en volgt GFS. GFS is zelfs op het einde van de pluim met zo'n 3 graden kouder dan zijn voorganger gemiddeld !
Dus tot in begin  redelijk kans op serieus winterweer! (PS: pluimen NO Nederland en Oosten zijn nog kouder !)

winter

In Helmond vandaag een mooie dag met een aangenaam zonnetje merkt zeker dat de ZON in sterkte is toegenome maar dat is nog geen garantie voor een warme periode :)

SniperEye

Deze dag ontnemen ze niemand meer. Prachtig weer. Vanmorgen reed ik langs de Moeselpeel over de ringbaan van Weert. Ik zag tussen de bomen door een sluier van mist met daarachter de opkomende zon. Ik heb een partij gevloekt dat ik mijn camera niet bij had :(

Vandaag aanschouw ik als een knipoog van het voorjaar.

Dennis

Eens zien wat we na het weekend gaan beleven  :)

Marcellang

Citaat van: Dennis op ma 18 feb 2013 - 15:55
Eens zien wat we na het weekend gaan beleven  :)
Idd Dennis, t zal me niet verbazen dat de "Winterse pluim" nog makkelijk later deze week wat verlengd zal worden  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Dennis

Citaat van: albalinda op ma 18 feb 2013 - 16:19
Idd Dennis, t zal me niet verbazen dat de "Winterse pluim" nog makkelijk later deze week wat verlengd zal worden  8)

Ga er zelf niet op vooruitlopen (check per dag) ; zie ook de prognoses die Jan laat zien - voor je het weet heb je de Lente te pakken

Weatherboy

Citaat van: Dennis op ma 18 feb 2013 - 16:44
Ga er zelf niet op vooruitlopen ; zie ook de prognoses die Jan laat zien - voor je het weet heb je de Lente te pakken

Nou het is slechts een kleine kanteling dat het verschil tussen diep winters of vrij zacht lente weer gaat maken. Mocht dat Hoog boven Schotland een klein stoot naar het noorden geven krijgen we een extreem lage T850 boven ons. Gaat ie oostelijk wegzakken krijgen we boterzacht lente weer met temperaturen aan de grond tot 12 graden met uiteraard een bak water. Ik hoop op de eerste optie. Elke run van GFS en EC laten de koude T850 steeds meer toe in onze omgeving, dus ik hoop da het nog wat positiever verbeterd.

Powered by EzPortal