Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207735 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Roland

Sjonge, jonge, dat zijn nog eens kaarten die GFS - en in iets mindere mate ECMWF - er uitgegooid hebben. Eindelijk transportkoude van formaat en ook nog eens grote sneeuwkansen (GFS). Zou betekenen dat de winter er nog een knallend februarislot gaat uitgooien!  :D

Kan er bijna niet op wachten, want ik wordt knap chagrijnig van het weer dat we komend weekend voor de kiezen krijgen. Het ziet er hier buiten nu smerig uit; elke voetstap in het laatste restje sneeuw laat een vieze, natte blubber na.

Romigo

Hoe kan het dat echte diepe kou ver weg zit?
Het valt mij al enige tijd op dat je ver Rusland in moet om temperaturen onder de -10ºC te meten overdag. We kunnen wel Noordoosten wind krijgen, maar als het daar niet koud is, dan krijgen wij ook geen diepvriestemperaturen.

Edwin

Citaat van: Roland op vr 15 feb 2013 - 10:29
Sjonge, jonge, dat zijn nog eens kaarten die GFS - en in iets mindere mate ECMWF - er uitgegooid hebben. Eindelijk transportkoude van formaat en ook nog eens grote sneeuwkansen (GFS). Zou betekenen dat de winter er nog een knallend februarislot gaat uitgooien!  :D

Kan er bijna niet op wachten, want ik wordt knap chagrijnig van het weer dat we komend weekend voor de kiezen krijgen. Het ziet er hier buiten nu smerig uit; elke voetstap in het laatste restje sneeuw laat een vieze, natte blubber na.

Zo heel boeiend vind ik het er anders niet uitzien. Halverwege de week tot het weekend koud maar met temperaturen tussen de -3 en -7 s'snachts en rond 0/1 graad overdag valt toch best wel mee? Die sneeuw is ook nauwelijks serieus te nemen zo weinig...ik ben er niet van onder de indruk al is het beter dan niks en +5 ;)
Never Stop Exploring

zwoof

Citaat van: Edwin op vr 15 feb 2013 - 10:40
Zo heel boeiend vind ik het er anders niet uitzien. Halverwege de week tot het weekend koud maar met temperaturen tussen de -3 en -7 s'snachts en rond 0/1 graad overdag valt toch best wel mee? Die sneeuw is ook nauwelijks serieus te nemen zo weinig...ik ben er niet van onder de indruk al is het beter dan niks en +5 ;)

idd! Maar je kan ook nog +19 graden hebben in februari. Al met al best aardige verwachtingen. Hopen dat er nog een paar graadjes af gaan  :)

Roland

Citaat van: Edwin op vr 15 feb 2013 - 10:40
Zo heel boeiend vind ik het er anders niet uitzien. Halverwege de week tot het weekend koud maar met temperaturen tussen de -3 en -7 s'snachts en rond 0/1 graad overdag valt toch best wel mee? Die sneeuw is ook nauwelijks serieus te nemen zo weinig...ik ben er niet van onder de indruk al is het beter dan niks en +5 ;)
Ben het natuurlijk met je eens  ;)

Probeer hier alleen de stemming even op te krikken  8)

Maar: ik zie toch enige eenduidigheid tussen de verschillende modellen: het wordt nog lang geen lente en de winter is nog niet geklopt. LT die maar eens een keer moet uitkomend! Als het in godesnaam maar niet vier weken van dit weer blijft. Het motregent hier nu zelfs...  :-[

Edwin

Ik vind het zelf alleen zo jammer dat het net niet goed genoeg door gaat drukken. Het is een beetje te vaak net niet, er valt meestal net te weinig sneeuw, vriest het te kort en net niet hard genoeg deze winter ;) heeft allemaal zo z'n oorzaken maar jammer vind ik het wel. Ik ben wel van de extremen :D goed, gelukkig kunnen wij daar niks aan doen
Never Stop Exploring

hoffies

Vandaag een heerlijke dag, zon schijnt volop! De kaarten zien er fantastisch uit, een week geleden zei Helga nog dat de winter over was. Lekker zo'n toetje.
Twitter: @hoffnar2911

Ploeps

Citaat van: hoffies op vr 15 feb 2013 - 11:15
Vandaag een heerlijke dag, zon schijnt volop! De kaarten zien er fantastisch uit, een week geleden zei Helga nog dat de winter over was. Lekker zo'n toetje.

Geniet er dan maar van...! Hier in het oosten is het één grote grijze brij. Ik snap mensen die hier depressief van worden wel  :(
Liefhebber van weer-uitersten.

theowl999999

New GFS 6z run keeps pointing to snow at the end of the next week

theowl999999

Our Chinese friend  ;D.  I think they're too positive about the cold

DSDLimburg

Eens kijken wat het gaat worden en wat er weer van over gaat blijven aan neerslag?
seizoen 2018/2019

GHkstra

Mistig op Terschelling.
Hier ook nog steeds.


wierts

betekent dit dat de winter 12/13 nog niet over is?

theowl999999


enrico1972

Citaat van: theowl999999 op vr 15 feb 2013 - 17:10
GFS 12z, looking good!!!  8)

Weet niet wat je er goed aan vindt maar ik zie temperaturen van -8 tot -12 graden.
Ben nu wel klaar met die winter en kan niet wachten tot we richting de +10 graden gaan.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Cdtj3

Citaat van: enrico1972 op vr 15 feb 2013 - 17:39
Weet niet wat je er goed aan vindt maar ik zie temperaturen van -8 tot -12 graden.
Ben nu wel klaar met die winter en kan niet wachten tot we richting de +10 graden gaan.

Dit zijn boven lucht temparaturen he, zegt niets over de temparatuur aan de grond.
Wat hij probeert te zeggen is dat de boven lucht temparatuur laag genoeg is voor sneeuwval.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

theowl999999

Citaat van: enrico1972 op vr 15 feb 2013 - 17:39
Weet niet wat je er goed aan vindt maar ik zie temperaturen van -8 tot -12 graden.
Ben nu wel klaar met die winter en kan niet wachten tot we richting de +10 graden gaan.

I want cold and snow or only cold or only snow but  i want the winter to last as logn as possible so for me "looking good" means for cold/snow

enrico1972

Dank voor je uitleg Cdtj3.
Als ik dan naar de verwachting op http://www.weerplaza.nl/15daagse/ kijk is die kans voor mij gelukkig nog (redelijk) ver weg.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

grizzrh

zijn toch nog steeds leuke kaarten! met sneeuwkansen en vaak onder de 0 grens
Doenrade, Limburg

just0408

Ik ben ook niet van steen.

Powered by EzPortal