Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207750 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JPP78

Hier ongeveer 1-5 cm, lastig meten met die harde wind, op het erf in de luwte schat ik 3 cm. Het schiet natuurlijk ook niet op met die fijne stuifsneeuw. Grote vlokken gaat veel harder natuurlijk. Het stuift door ieder kiertje naar binnen kracht 5 hier. Tact -1,5
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Bacci

Wat maakt het toch ook allemaal uit, morgen is het toch allemaal weg  :(

snow!

hier is ongeveer 4 cm sneeuw gevallen, nu is het weer droog !

Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 feb 2013 - 18:50
Ligt er aan, ga je voor de wat betere berichten, of ga je voor de roeptoeters op twitter. Ik moet ook wel bekennen dat het tegenvalt, maar de kaarten wezen er toch allemaal op dat er 3-5 of toch lokaal 8cm zou gaan vallen in plaats van de 20 centimeter van de roeptoeters op twitter. Des ondanks heeft dit front voor de meeste ellende gezorgd in deze winterperiode, daar moeten we ook even bij stilstaan. Ik was erg sceptisch aan het begin van de week (achteraf beter kunnen blijven), maar aan de hand van de kaarten kon ik ook niet anders dan die hoeveelheden aangeven
Ik snap het, maar ik ga ook alleen maar van hier uit, rest lees ik wel maar volg ik niet. Gelukkig ben ik goed thuis gekomen op de fiets.

Bedankt voor je uitleg.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

alaind86

Citaat van: Bacci op do 14 feb 2013 - 18:53
Wat maakt het toch ook allemaal uit, morgen is het toch allemaal weg  :(
Ben ik helaas mee eens :(

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherman op do 14 feb 2013 - 18:58
Gelukkig ben ik goed thuis gekomen op de fiets.



Dat is het voornaamste, ik moest rond 13u rijden en het was erg gevaarlijk. Veel sneeuw gevallen in zeer korte tijd en daarna ijzel/ijsregen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jenkie

Ik weet wel dat ik niemand meer advies geef. Ik had zelfs m'n man aangeraden thuis te werken. Gezien wat Hiriam voor het oosten berekende. Gelukkig luistert hij niet vaak naar me  :) Echt nul cm gevallen. En dan mag ik toch wel constateren! dat de modellen er voor het oosten flonk naast zaten.

zwoof

Citaat van: Weatherman op do 14 feb 2013 - 18:58
Ik snap het, maar ik ga ook alleen maar van hier uit, rest lees ik wel maar volg ik niet. Gelukkig ben ik goed thuis gekomen op de fiets.

Bedankt voor je uitleg .

Jammer dat de sneeuwpop-op-de-fiets-foto van Reutel niet kon worden gemaakt.  ;D

Hier nu een cm sneeuw of zo, gaat nog gestaag door.

GHkstra


Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 feb 2013 - 19:00
Dat is het voornaamste, ik moest rond 13u rijden en het was erg gevaarlijk. Veel sneeuw gevallen in zeer korte tijd en daarna ijzel/ijsregen
Ja dat is helemaal niet te doen, mijn fiets was een en al ijs.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Kevinwinter

Citaat van: Jenkie op do 14 feb 2013 - 19:00
Ik weet wel dat ik niemand meer advies geef. Ik had zelfs m'n man aangeraden thuis te werken. Gezien wat Hiriam voor het oosten berekende. Gelukkig luistert hij niet vaak naar me  :) Echt nul cm gevallen. En dan mag ik toch wel constateren! dat de modellen er voor het oosten flonk naast zaten.

Mee eens, hier ligt ook net een krappe cm... En de radar lijkt ook op zijn eind te zijn.

alaind86

Jaja daar komt die! De dooiaanval des doods! :(
Net ff buiten geweest en wat geks meegemaakt, der viel een sneeuwvlok op zn kant dat was een raar gezicht.

On-topic, Dikkere vlokken dwarrelen naar onder en de tempratuur loopt al op naar +0.6 :(

Weatherman

Citaat van: zwoof op do 14 feb 2013 - 19:02
Jammer dat de sneeuwpop-op-de-fiets-foto van Reutel niet kon worden gemaakt.  ;D

Hier nu een cm sneeuw of zo, gaat nog gestaag door.
Ja dat was ook dat ik dacht wordt een mooie dag vandaag  :P
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

grizzrh

Citaat van: alaind86 op do 14 feb 2013 - 19:05
Jaja daar komt die! De dooiaanval des doods! :(
Net ff buiten geweest en wat geks meegemaakt, der viel een sneeuwvlok op zn kant dat was een raar gezicht.

On-topic, Dikkere vlokken dwarrelen naar onder en de tempratuur loopt al op naar +0.6 :(

Zal denk ik zo wel wel vallen die temperatuur door de sneeuw.. Hopelijk :P
Doenrade, Limburg

alaind86

Citaat van: grizzrh op do 14 feb 2013 - 19:09
Zal denk ik zo wel wel vallen die temperatuur door de sneeuw.. Hopelijk :P
Vanuit Frankrijk komt de lichte regen omzetten met de warme lucht, tegenmiddag nacht kunnen we al op +2 zitten helaas.

Zynex

Deze week naar Frankrijk op wintersport :) 4.50m op berg 1.90m in dal lol :D!
Na die week mag van mij de winter opbokken ;D

NitroGenetics

Jan  kunt je me wat info geven over de dagen  25 26 27 februari met name 26 februari wat betreft  neerslag en hoe de situatie is op dat moment.
ik weet dat het nog best ver is en het van vere onzeker is maar ik heb mijn vlucht naar new zealand geplant op de 26ste daar ga ik dan een maand me tijd doorbrengen en genieten van de cultuur en natuur :p
bene chter bang voor winterse buien die de boel flink kan verpesten in die dagen dat ik de vliegtuig instap

laat het me weten ;)

alaind86


[/quote]

Misschien even 14daagse raadplegen op info plaza?

grizzrh

Citaat van: NitroGenetics op do 14 feb 2013 - 19:31
Jan  kunt je me wat info geven over de dagen  25 26 27 februari met name 26 februari wat betreft  neerslag en hoe de situatie is op dat moment.
ik weet dat het nog best ver is en het van vere onzeker is maar ik heb mijn vlucht naar new zealand geplant op de 26ste daar ga ik dan een maand me tijd doorbrengen en genieten van de cultuur en natuur :p
bene chter bang voor winterse buien die de boel flink kan verpesten in die dagen dat ik de vliegtuig instap

laat het me weten ;)

betrouwbaarste qua vooruitzicht ? denk ik dan..
Doenrade, Limburg

NitroGenetics

Citaat van: alaind86 op do 14 feb 2013 - 19:33


Misschien even 14daagse raadplegen op info plaza?

ik vertrouw jan liever dan weerplaza ;) zelfde geld voor alle andere :p

Powered by EzPortal