Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207773 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vivalavida

Hier sneeuwt het nu vanaf ongeveer 13 uur, eerst heeeeel licht maar nu ligt er toch zo'n 2-3 cm en sneeuwt nog steeds. Zal ff kijken of ik een foto kan uploaden

zorba

Ik zet hirlam hier zo wel neer, kan men zelf zien dat de boel niet gaat kantelen... diegene die dat roepen moeten echt eens wat beter naar de weerkaarten en radars kijken
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

vivalavida


zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

WinschoterWeer

D'r wordt dit keer niet gekanteld, dat is deze winterperiode al 2 a 3x gebeurd. Ben je nou helemaal betoeterd haha  ;) ...die laagjes kantelden allemaal voor het grootste deel onder het Noord Oosten door en we kregen toen weinig of niks. Nee vandaag is dit sneeuwfront ook voor ons. Het sneeuwt hier licht en er ligt een wit poederlaagje...stelt nog niks voor, maar whatever. Hier in NL levert het sowieso niet gauw een flink pak op.....we zijn tenslotte niet in de Alpen!  8) Morgenvroeg hopelijk nog even genieten van wakker worden in een witte wereld....we zien wel wat ons gegund wordt door moeder natuur! Fijne avond nog en drive save!  :D

PatrickM

Wie riepen er ook al weer allemaal dat alle weermodellen zo extreem goed zaten vanmiddag? Zaten helemaal fout, wéér een enorme flop van minder dan 1 cm. Hopelijk valt er uit de buitjes van zee nog wat. ::)

Jan van Ooijen

Citaat van: PatrickM op do 14 feb 2013 - 17:27
Wie riepen er ook al weer allemaal dat alle weermodellen zo extreem goed zaten vanmiddag? Zaten helemaal fout, wéér een enorme flop van minder dan 1 cm. Hopelijk valt er uit de buitjes van zee nog wat. ::)

Dat riep ik en ze zaten ook goed, dus geen flop. Zwaartepunt west en midden...
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

glenn

gfs volgt nu ec zeer nauwkeurig vanaf woensdag gewoon terug winter !

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 feb 2013 - 17:27
Dat riep ik en ze zaten ook goed, dus geen flop. Zwaartepunt west en midden...

Hmmm, gisteren gaven de kaarten toch wat meer aan, hirlam met overal rond 8mm neerslag, EC sneeuwkaarten gaven ook rond de 5cm aan. Neerslaggebied begon in de ochtend al te verpieteren en het gebied is gewoon kleiner geworden dan verwacht.

alaind86


wesleylollol

lekkere dikke laag ijs in de tuin
[img]Krijg fotot niet geupload (kan iemand hem via het andere topic hier zetten krijg het niet voor elkaar)img]

Zoutkistverhuur Nederland

Citaat van: zorba op do 14 feb 2013 - 16:53
Zou alles wat ie zegt met een kilo zout nemen ;)

He  zout is mijn ding he  :) Maar ook als sneeuwterroris geniet ik ook van de sneeuw.

PatrickM

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 feb 2013 - 17:27
Dat riep ik en ze zaten ook goed, dus geen flop. Zwaartepunt west en midden...

Daar heb ik niet veel van gezien dan, ik zet voortaan m'n bril op. 8)

Marcellang

Klein Stavern meldt de eerste Schnee van deze week  :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

pietjelol

voorlopige tussenstand tussen de 2/4 cm hier
en er komt nog wel wat aan

WinschoterWeer

Citaat van: Bacci op do 14 feb 2013 - 17:37
Hmmm, gisteren gaven de kaarten toch wat meer aan, hirlam met overal rond 8mm neerslag, EC sneeuwkaarten gaven ook rond de 5cm aan. Neerslaggebied begon in de ochtend al te verpieteren en het gebied is gewoon kleiner geworden dan verwacht.
Misschien kunnen we binnenkort ff een kaartje van vandaag verwachten van de gevallen cm sneeuw in Nederland. Dan pas ga ik oordelen of er te weinig gevallen is volgens de voorspellingen. En ik heb al wat reacties gelezen van 0 t/m een cm of 5 a 6...dan is de voorspelling toch gewoon best reëel geweest....Dat de klagers geen 6 cm ontvangen hebben vandaag tja dat wil dus niet zeggen dat de voorspellers/weermodellen gefaald hebben....sneeuw is zo lokaal nowcasten....dat moet men nou langzamerhand toch wel weten....get over it!  ;)

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 feb 2013 - 17:27
Dat riep ik en ze zaten ook goed, dus geen flop. Zwaartepunt west en midden...

Nou we hebben het gezien, 2 cm sneeuw en een meuk IJzel. Buiten het feit dat er regen en ijzel is gevallen is er nergens meer dan 5 cm sneeuw gevallen dus zitten de modellen er gewoon flink naast! Die pruttelbuitjes die gaan naar mijn idee geen 6 cm dumpen ;)
Overigens kwa neerslag soort zat Hirlam er wel goed op

theowl999999

Hey, look who is here, as expected GFS following ECM and UKMO

DSDLimburg

Hier begint ook het eerste laagje te ontstaan niet meer verwacht maar toch nog gekomen. ;)
seizoen 2018/2019

zwoof

Citaat van: Bacci op do 14 feb 2013 - 17:37
Hmmm, gisteren gaven de kaarten toch wat meer aan, hirlam met overal rond 8mm neerslag, EC sneeuwkaarten gaven ook rond de 5cm aan. Neerslaggebied begon in de ochtend al te verpieteren en het gebied is gewoon kleiner geworden dan verwacht.


Volgens mij waren de kaarten duidelijk genoeg afgelopen dagen. Onzekerheid troef wat betreft de neeslagsoort. Ik vond het dus ook niet verrassend vandaag. Dit scenario stond hier ook gewoon beschreven. Nou, dit is het geworden mensen en het is nog niet helemaal afgelopen. Het sneeuwt lekker door hier nu.  8)

Powered by EzPortal