Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207784 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thunderfreak

Citaat van: winter op do 14 feb 2013 - 15:40
KIJK wat weerplaza twitter:
Langs de westkust wordt het droger. Laatste deel van neerslaggebied levert vaker sneeuw in plaats van ijzel op. http://t.co/w6pLo2Lf
Geplaatst: 14:25u

Nou dat wist volgens mij niemand dat het langs de westkust droger wordt. Denk dat er zelfs op veel plaatsen nog geen 5cm zal vallen.
Dus knmi zat met sneeuwhoeveelheid van 3-5 cm redelijk goed vind ik.
In helmond een cm of 2 nu en denk dat we misschien de 5 halen.

Goed?

Westen etc niet eens de 2 cm gehaald,terwijl er 5-8 cm verwacht werd. Verre van goed dus.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

winter

Citaat van: Stephanie op do 14 feb 2013 - 15:39
Hier (Tilburg/ Sprang Capelle) vanmorgen wat sneeuw gehad, daarna heeeeel veel ijsregen/regen, en nu sinds een half uurtje weer matige sneeuw :)
Als alles als sneeuw gevallen zou zijn, had er flink wat gelegen nu!

Mooi als het in tilburg gestopt is met ijsregen zal dat in Helmond ook vast zo het geval zijn. Tot nu toe is dit de winter van de verrassing en waarschijnlijk zijn we nog niet klaar :)

winter

En ja ook in Helmond nu weer sneeuw denk dat 5 cm moet lukken als ik zie wat er nog moet komen en wat er al ligt.

Weerextrem

Citaat van: winter op do 14 feb 2013 - 15:43
Mooi als het in tilburg gestopt is met ijsregen zal dat in Helmond ook vast zo het geval zijn. Tot nu toe is dit de winter van de verrassing en waarschijnlijk zijn we nog niet klaar :)

hier gaat het over in sneeuw ;)

martijn

Oké ik vraag het nog een keer wat moet de sneeuw voor vanavond vandaan komen?

StormCell

Citaat van: Thunderfreak op do 14 feb 2013 - 15:43
Goed?

Westen etc niet eens de 2 cm gehaald,terwijl er 5-8 cm verwacht werd. Verre van goed dus.

hmmm had ik gisteren niet zoiets gezegd? :)

DSDLimburg

Citaat van: Thunderfreak op do 14 feb 2013 - 15:40
Voorlopig ijzelt het hier al uren,met soms wat sneeuw en korrel hagel ertussen. Die 8 cm gaan we nooit halen laat staan 1 cm.
Jawel 8cm ijs ;D haha
seizoen 2018/2019

Remy

Ironisch genoeg begint het nu net te sneeuwen.
Ik wilde net melden dat het hier nog droog was maar er beginnen nu de eerste vlokjes hele fijne poedersneeuw te vallen horizontaal voorbij te waaien.
Ik had ook nooit mijn sneeuwbom per trein moeten laten vervoeren... altijd vertraging als het om sneeuw gaat.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

winter

Citaat van: martijn op do 14 feb 2013 - 15:45
Oké ik vraag het nog een keer wat moet de sneeuw voor vanavond vandaan komen?

24 uurs van weerplaza liet nog een neerslaggebied met matige sneeuwval bij Zeeland ontstaan maar gaat denk ik niet gebeuren maar opvallend aangezien Hirlam toch voor Helmond ten minste tot laat in de avond tegen middernacht liet sneeuwen.

Vomera

Citaat van: martijn op do 14 feb 2013 - 15:45
Oké ik vraag het nog een keer wat moet de sneeuw voor vanavond vandaan komen?

Ik denk nergens meer, of er moet nog iets achter het front gaan onstaan. Op de satalietbeelden is te zien dat het gaat opklaren en er mogelijk nog buien komen. Maar daar zie ik nog geen neerslag signaal van.. :) afwachten dus

just0408

Ik verwacht nog wel meer sneeuw straks eigenlijk.
Ik ben ook niet van steen.

winter

ZO-Nederland lijkt nog het meeste te krijgen en de Achterhoek naar het NO van Nederland neemt intensiteit af maar zou best daar 5 cm kunnen vallen als het gebied daar blijft hangen

Duitje

Citaat van: martijn op do 14 feb 2013 - 15:45
Oké ik vraag het nog een keer wat moet de sneeuw voor vanavond vandaan komen?

Uit de lucht ;)
@Kees_Zwaan

pietjelol

halfuurtje geregend daar waar der geen sneeuw licht is het SPEKGLAD. Echt ongelooflijk geen weeralarm :S
ondertussen alweer zeker 3 cm sneeuwt nog goed hard door ook

Jan van Ooijen

4 centimeter en sneeuwt weer lekker hier :D, dus 5-8 halen we wel hier
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

wimbaens

Citaat van: winter op do 14 feb 2013 - 15:49
ZO-Nederland lijkt nog het meeste te krijgen en de Achterhoek naar het NO van Nederland neemt intensiteit af maar zou best daar 5 cm kunnen vallen als het gebied daar blijft hangen
Dat gebied stelt in Limburg niks voor, haast geen neerslag en tot nu toe gewone regen. Dus ik betwijfel dat ZO-Nederland nog veel krijgt.

Vomera

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 feb 2013 - 15:53
4 centimeter en sneeuwt weer lekker hier :D, dus 5-8 halen we wel hier

Jaloers

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcellang

Citaat van: zwoof op do 14 feb 2013 - 15:31
Wegens extreme overbelasting van ons netwerk kan er niet meer "SNEEUW AAN" ge-sms-t worden naar 1234.  Mensen die nog wat winterse perikelen willen,  zullen compleet afhankelijk zijn van ons aller moeder natuur.

Hoogachtend, KPN
En zo is het  ;) hier in Duitsland werken de SMSjes niet eens merk ik 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Weerextrem

Citaat van: wimbaens op do 14 feb 2013 - 15:56
Dat gebied stelt in Limburg niks voor, haast geen neerslag en tot nu toe gewone regen. Dus ik betwijfel dat ZO-Nederland nog veel krijgt.

hier sneeuwt het licht tot matig hoor!

Powered by EzPortal