Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207780 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bacci

Bijna niets overgebleven van het front, hopelijk activeert het nog.

xzaz

Citaat van: Mr.B op do 14 feb 2013 - 13:51
Kan er iemand aangegeven waarom er geen sneeuw valt op plaatsen waar het volgens de radar wel zou moeten sneeuwen?
Vanwege complexe processen  ;)
De winter is nog niet eens begonnen!

Reutel

Citaat van: Weatherboy op do 14 feb 2013 - 13:49
Beetje apart weer vandaag! Net nu welgeteld IEDEREEN sneeuw verwacht, en wel 5-8 cm. Komt er een verwaait sneeuwdekje van 1 cm tot stand met daarna gewoon IJsregen. Wanneer iedereen het verwacht komt er gewoon niks, en wanneer er een licht sneeuwbuitje valt komt het tot 10 cm. Dat is echt de gehele winter al zo geweest, voortaan als ze het groots aankondigen komt er dus niks ;D

Viel mij ook al op, de neerslagverwachting is deze winter niet optimaal. De modellen hebben grote moeite met neerslagsoort en -hoeveelheden. En dat kan, zoals vandaag, voor een aardige verrassing zorgen. Gelukkig vakantietijd hier, dus veel minder verkeer op de weg.

zorba

Rit naar nieuwegein ook weer overleeft, was chaotisch op de A12...
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Marcellang

Citaat van: Reutel op do 14 feb 2013 - 13:44
Criteria voor code rood is minimaal een gebied van 50 bij 50 km, waar 90% kans op ijzel is, daar wordt nu echt wel aan voldaan. Bovendien rijden er geen treinen meer in Zeeland en delen van Noord Brabant, er zijn veel ongelukken op de wegen en Luchtvaart is ontregeld.
Het KNMI zit er gewoon weer eens flink naast ;)
+ 1 en Mr B neerslag raakt de grond niet (hier ook niet)  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Vomera

euhm oke, ik kijk hier bij mijn werk uit het raam, gewoon droog en niks aan de hand. Kijk ik op mijn cam buiten (hemels breed 3 km van mijn werk vandaan) sneeuwt het gewoon vrolijk :O

Jan van Ooijen

Wat een geklaag weer, alles verloopt precies zoals hirlam schetst. Dat mensen zich gek lopen te maken wat betreft enkele via twitter de wereld in geholpen wordt.... Lees 20 centimeter sneeuw....
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Reutel

Citaat van: Mr.B op do 14 feb 2013 - 13:51
Kan er iemand aangegeven waarom er geen sneeuw valt op plaatsen waar het volgens de radar wel zou moeten sneeuwen?

Probeer deze eens: http://www.weerplaza.nl/regenradar/sneeuwradar/

Dit weer is voor de radar erg moeilijk te detecteren, er van uitgaande dat er geen laag ijs op de radarkoepel ligt momenteel ;D

Ramon Oost

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 feb 2013 - 13:58
Wat een geklaag weer, alles verloopt precies zoals hirlam schetst. Dat mensen zich gek lopen te maken wat betreft enkele via twitter de wereld in geholpen wordt.... Lees 20 centimeter sneeuw....

Klopt, zie ook --> http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3602.msg50991.html#msg50991

winter

Klopt zowel GFS als Hirlam hebben het tot nu toe goed.
GFS helemaal die voor een groot gedeelte van het land ijzel aan gaf!
Hier in Helmond gaat het wel lekker, gesloten sneeuwdek en sneeuwt nog lekker door en komt nog meer aan als ik de radar zo zie.
Maar ja het is wel opvallend vb. Zaterdag uit het niets ontstaat een sneeuwgebied velen malen kleiner dan dit gebied en er valt daar 15cm! Dit is enorm gebied, maar we weten niet nog wat gaat komen want het gebied is nog niet uit gesneeuwd.


xzaz

Hirlam heeft het zo'n beetje heel de winter al goed, bijna de lijn over Nederland zelfs goed, keer op keer.
De winter is nog niet eens begonnen!

Marcellang

Citaat van: Reutel op do 14 feb 2013 - 13:59
Probeer deze eens: "Prutmix ".
Dit weer is voor de radar erg moeilijk te detecteren, er van uitgaande dat er geen laag ijs op de radarkoepel ligt momenteel ;D
Deze gebruik ik ook altijd en voor het eerst zit ik hier aan de warme kant (blauw=regen)
Maar zoals vaker deze winter raakt de neerslag (ook de lichte regen) de grond niet  ::)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

MamaAs

Hier sneeuwt het nog steeds hoor, alles is wit en er ontstaan mooie sneeuwduintjes.

Ploeps

In Arnhem-Oost begint het nu heel licht te sneeuwen bij een temperatuur die nog net onder nul ligt.
Liefhebber van weer-uitersten.

Oele

Nu Regen in t Gooi geen enkele vorm van winterse neerslag dan ook


Lightning_Glenn

Hirlam heeft het inderdaad helemaal goed............jammer genoeg!

enrico1972

Zojuist weerman Dennis Wilt op RTL Nieuws op RTL 7.
Volgens hem is onderstaande situatie van kracht tijdens de avondspits.


In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Artje

De motsneeuw komt hier in Nijverdal (bij Almelo) al sinds half twee horizontaal langs de ramen. Nog geen ijzel/regen gezien gelukkig

Powered by EzPortal