Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207793 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GHkstra


Bacci


SniperEye

In Weert ook nog steeds droog. Ik vind het prima zo :) Glibberen jullie dan maar fijn verder ;)

GekkeLeo


Dennis

Citaat van: Joep op do 14 feb 2013 - 13:10
Weermodellen zitten er aardig langs of heb ik het mis. Na sneeuw gewoon ordinaire regen hier :(


het is als volgt: voor het eerste front zat een warme sector met als gevolg de ijzel (regen) deze schuift door naar het oosten nu (waar temps even boven 0 zijn ) daarachter zakt de temp weer snel terug

zie temp kaartje





vivalavida

volgens mij heeft omgeving arnhem weer zijn anti-sneeuw schild aan staan, de buien lossen op.. het sneeuw heeeeel licht, maar als je op buienradar kijkt lijken de buien thv rivieren te verdwijen. Nouja liever niks dan ijzel  :P

MarkGoedhart

Citaat van: Dennis op do 14 feb 2013 - 13:15


het is als volgt: voor het front zat een warme sector met als gevolg de ijzel (regen) deze schuift door naar het oosten nu (waar temps even boven 0 zijn ) daarachter zakt de temp weer snel terug

zie temp kaartje

En het nieuwe gebied is onderweg? Op welke radar kan ik dat bekijken? En zijn de omstandigheden in dat nieuwe gebied wel goed voor 'normale' sneeuwval?

zwoof

De eerste vlokjes dwarrelen hier naar beneden.

heijplater

@ Dennis , verwacht je nog sneeuw dan in de regio rijnmond ?.

just0408

De hamvraag is nu natuurlijk: 'Blijft het nu ijsregen/ijzel of gaat het straks weer over in sneeuw?' :P
Ik ben ook niet van steen.

Ramon Oost

Citaat van: MarkGoedhart op do 14 feb 2013 - 13:17
En het nieuwe gebied is onderweg? Op welke radar kan ik dat bekijken? En zijn de omstandigheden in dat nieuwe gebied wel goed voor 'normale' sneeuwval?

Geen nieuw gebied, de neerslag die nu valt als regen / ijzel zou volgens Hirlam weer overgaan in sneeuw. Doordat de bovenlucht weer iets afkoelt.

Actueel:


Vanmiddag:

Dennis

Citaat van: MarkGoedhart op do 14 feb 2013 - 13:17
En het nieuwe gebied is onderweg? Op welke radar kan ik dat bekijken? En zijn de omstandigheden in dat nieuwe gebied wel goed voor 'normale' sneeuwval?

KNMI:

Een eerste occlusie boven het westen van het land trekt oostwaarts. Deze wordt kort gevolgd door een occluderend frontaal systeem, het grondfront hiervan wordt gemarkeerd door een vrij scherpe vore. Het meest actieve deel van het front, met een actief neerslaggebied, loopt op enige hoogte voor het grondfront uit. In de grenslaag blijft bij het passeren van het actieve neerslaggebied een zuid tot zuidoostelijke stroming in stand waarmee koude lucht aangevoerd blijft worden. De vore bereikt rond 18 UTC Zeeland en beweegt dan vertragend verder noordoostwaarts en stagneert komende nacht NW-ZO georiënteerd boven ons land. Aan de zuidwestzijde van de vore wordt met een westelijke stroming zachtere lucht aangevoerd. De actieve neerslagzone voor de vore uit trekt eveneens noordoostwaarts en neemt daarbij langzaam in intensiteit af.

Vomera

Maastricht: Sneeuw met korrel hagel/sneeuw

ron12

begint licht te sneeuwen in nijmegen bij plus 0.4 graden
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

DSDLimburg

De eerste lichte sneeuwval kan ook hier gemeld worden, nog niet zo heel erg veel maar toch :)
seizoen 2018/2019

Dennis

Citaat van: heijplater op do 14 feb 2013 - 13:17
@ Dennis , verwacht je nog sneeuw dan in de regio rijnmond ?.

moeilijk - grens van sneeuw schuift verder op (ijzel nog wel steeds weer mogelijk)

MarkGoedhart

Citaat van: Dennis op do 14 feb 2013 - 13:20
KNMI:

Een eerste occlusie boven het westen ........

Thanks. Het lijkt voor het westen (westelijk Zeeland en ZH) dus allemaal mee te vallen qua centimeters sneeuw. Meer ongemak van ijzel en verder 'ordinaire' regen.

Reutel

Ik ben net even naar buiten geweest en het is levensgevaarlijk glad.  :o De auto zit onder het ijs, dus al zou ik weg willen, het gaat niet. Maar goed ook waarschijnlijk want er zijn al diverse aanrijdingen in de omgeving.

Hoe kan het toch dat er geen code rood is afgegeven?

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerextrem

neerslag in Belgiè is  aan het instentiveren, wat leuk voor zeer zuidelijk nl en limburg is.

Powered by EzPortal