Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207792 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

heijplater

En precies weer als ik straks de middagdienst in ga. Dacht dat het ging sneeuwen , maar dit is echt gruwelijk gevaarlijk. Je kan hier op de weg schaatsen.

Op sneeuw rijden is nog te doen . Ijzel (ijsbaan) wordt een uitdaging haha.

Dennis


martijn

de eerste sneeuwvlokken zouden hier binnenkort naar beneden komen :)

Bacci

Citaat van: martijn op do 14 feb 2013 - 11:08
oke winter vind ik mooi maar die ongelukken die altijd gebeuren ?

Nouja het ligt meer aan de mensen zelf dan aan het weer. Als je een beetje op de hoogte bent van het nieuws in het dagelijkse leven dan weet je wat de gevolgen kunnen zijn.

Remy

Effe een fotootje van hoe het hier nu is,de wind moet je er zelf even bij denken.

En om even in de stemming te komen een youtube filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=eYUmdqQ94Ao&list=PLC0F67324807B6707
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Ramon Oost


Reutel

Citaat van: enrico1972 op do 14 feb 2013 - 11:08
@Reutel
Dan heb je toch echt een verkeerd beeld van het HV-forum.
Maar laten we het hier maar over het weer hebben voor er een modje minder vrolijk wordt. ;)

Nee hoor, ik weet precies waar die mannetjes hun adrenalinekick en strakke pl*sser vandaan halen ;D

Maar inderdaad einde discussie, het gaat hier over het weer.

Invicta

Het begint in Amsterdam heel lichtjes te hagelen.

Jasneker

Als ex beroepschauffeur valt het me altijd op hoe slecht de mensen zich aanpassen aan slechte weersomstandigheden ondanks al de waarschuwingen en jaren rijervaring die sommigen hebben, of dat nu mist, regen na lange droogte, of gladheid is.
Al de moderne hulpmiddelen als ABS etc zijn mooi maar geen garantie op harder kunnen rijden in die omstandigheden, je zult je rijgedrag moeten aanpassen aan het weer, en de andere gebruikers, defensief rijden anticiperen dat anderen fouten maken en ik de slip kunnen gaan.

Sneek meld - 1.4 windkracht 4 a 5 uit het zuiden loodgrijze lucht en ( nog) droog.
Ligt nog wat sneeuw hier van de afgelopen week, vannacht was het -4 dus de ondergrond is stevig bevroren, hoop dat het bij sneeuw blijft en geen vloeibare neerslag, dan hebben we hier ijsbaanen als weg...
Ik wacht af tot vanavond om te zien of mijn reis doorgaat per auto en bij teveel gladheid blijf ik mooi thuis.

jtebbens

Volgens de radarbeelden zou er al neerslag moeten zijn, maar nog helemaal niets in IJsselstein.  :(

Thunderfreak

Citaat van: Invicta op do 14 feb 2013 - 11:15
Het begint in Amsterdam heel lichtjes te hagelen.

Dat is ijsregen. Kijk maar uit.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Dennis

KNMI GUIDANCE Uitgifte: 14/02/2013 10.28 uur LT

NEERSLAG:
Qua timing zijn er niet zoveel verschillen. De meeste sneeuw zal echter later in de ochtend en de middag vallen op passage van de tweede occlusie op hoogte. De intensiteiten liggen gedurende enkele uren achtereen op 1-2 cm/uur. Hiervan uitgaande lijkt het erop dat er in het westen en midden van het land tot aan het begin van de avond in totaal 5-10 cm valt, lokaal mogelijk meer. In het noordoosten en oosten van het land begint het pas in de loop van de middag te sneeuw en de intensiteit ligt hier met 0,5-1 cm/uur wat lager dan in het westen en midden van het land, de totale hoeveelheden hier tot en met vrijdagochtend liggen in de ordegrootte 3-5 cm. De eerst uren in het zuidwesten nog ijzel, totdat de warmere lucht op hoogte de ijsdriehoek oplost. Komende nacht aan de achterzijde van de actieve frontale zone op het moment dat de middelbare en hoge bewolking naar het oosten is getrokken mogelijk een ondiepe vochtige laag met toppen -5 tot -10. Daarbij is er dan ook op enige hoogte opnieuw een smeltlaag terwijl de temperaturen onderin nog rond of onder nul liggen. Dan opnieuw kans op onderkoelde neerslag. Morgen overdag berekent Hirlam voor de zuidwestelijke helft van het land nog wat lichte regen.

heijplater

Blijft die ijzel de hele dag of wordt er ook nog sneeuw verwacht ?. Straks hebben we hier 5 tot 10 cm ijs op de weg ipv sneeuw haha. ;D

jeffrey83

KNMI geeft nog steeds 5 tot 8 cm af voor zeeland... Dat zie ik nog echt niet gebeuren eigenlijk...

Thunderfreak

Citaat van: heijplater op do 14 feb 2013 - 11:19
Blijft die ijzel de hele dag of wordt er ook nog sneeuw verwacht ?. Straks hebben we hier 5 tot 10 cm ijs op de weg ipv sneeuw haha. ;D

haha idd,vooralsnog ijsregen alleen maar idd. Hoop ook nog op sneeuw. We zullen moeten afwachten.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Diesel2011

 :) Goede morgen,

Hier in Dorst valt er ook wat wits uit de lucht er zat ook wat bevroren regen bij. Ben benieuwd
wat er nog gaat komen. ;)

carlohelder

hier in Pijnacker is het nu een ijsbaan buite  :o

Reutel

KNMI geeft code rood voor ijzel (weeralarm) als er in een gebied van 50x50 km meer dan 90% kans op ijzel of ijsregen is. Volgens mij komen we toch aardig in de buurt! Zitten ze weer te slapen?

jtebbens

Citaat van: jtebbens op do 14 feb 2013 - 11:17
Volgens de radarbeelden zou er al neerslag moeten zijn, maar nog helemaal niets in IJsselstein.  :(

Ok, ok het is begonnen met sneeuwen. Behoorlijk fri...ehm...kkkkoud met die wind ook.

enrico1972

Vrachtwagen glijdt gevel aan flarden in Koolskamp
donderdag 14 februari 2013 om 10u42

Koolskamp - In de Oude Heirweg in Koolskamp is donderdagochtend een vrachtwagen in een gevel van een huis gegleden.

BRON + Foto's: http://www.focus-wtv.be/nieuws/algemeen/vrachtwagen-glijdt-gevel-aan-flarden-in-koolskamp/article-4000248201834.htm
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

In dit land dient u https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.
Met dank aan lid Nickname.

Powered by EzPortal