Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 248133 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

winter

Citaat van: Jan van Ooijen op do 31 jan 2013 - 20:35
8 tot 10 centimeter zoals ik snel kan zien, maar ik neem al genoegen met de helft

5cm dan heb je al een mooie witte wereld, 10cm dan is alles wit en dus nog beter.
Pluim van nieuwe GFS redelijk toch meer leden voor kou dan pluim gisteren!

Marsel

Citaat van: jorentje1997 op do 31 jan 2013 - 20:47
Dat klopt wel, maar als die sneeuw valt en daarna is het een hele dag 4°c zal die er ook niet al te lang liggen. Maar er zijn nog genoeg runs tot woensdag dus ik wacht wel even af :)

Helemaal gelijk heb je. Td's zijn vooral belangrijk om je Tnb (nattebol) laag te houden zodat als er neerslag valt er veel warmte aan de lucht onttrokken kan worden als gevolg van verdamping. Het is vaak juist die tempdaling die er voor kan zorgen dat je met positieve tempeturen toch sneeuw hebt.
Maar ja, als het er dan eenmaal ligt en het dooit 4 graden ben je je dekje inderdaad zo kwijt :D.
Succes zal weer afhangen van de diepte en positie van het laag noord(west) van NL, maar zolang de wind aanlandig is ben ik er nooit gerust op voor de kustgebieden.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis

Winter afschrijven doe je nooit al in FEBR  ;)

Marsel

Citaat van: Dennis op do 31 jan 2013 - 21:06
Winter afschrijven doe je nooit al in FEBR  ;)

Wie heeft dat gedaan?!  :o

Meteen kielhalen dat figuur ;). Haha :D.

Dennis

Citaat van: Marsel op do 31 jan 2013 - 21:08
Wie heeft dat gedaan?!  :o

Meteen kielhalen dat figuur ;). Haha :D.

ha Marsel  ;D

idd mooi kaartje voor Di/WO


negen

[\5cm dan heb je al een mooie witte wereld, 10cm dan is alles wit en dus nog beter.
Pluim van nieuwe GFS redelijk toch meer leden voor kou dan pluim gisteren!

Hoi,

waar haal je deze link( de nieuwe GFS run) vandaan als ik vragen mag ? (van welke site),

alvast bedankt !

Romigo

Citaat van: Dennis op do 31 jan 2013 - 21:11


idd mooi kaartje voor Di/WO


Ik verwacht als de kou binnenkort terug keert, dat het op het forum ook wel weer drukker wordt en dan krijg je vanzelf wel weer wat pessimisten op dit forum... :D

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jorentje1997

Citaat van: Dennis op do 31 jan 2013 - 21:11
ha Marsel  ;D

idd mooi kaartje voor Di/WO
Wauwie! Veel beter dan die 7-8°c van nu, daar heb je alleen maar regen en wind mee :P

Marsel

Citaat van: Dennis op do 31 jan 2013 - 21:11
ha Marsel  ;D

idd mooi kaartje voor Di/WO

Absoluut. Alles lijkt aanwezig voor sneeuw, mogelijk significant. Nu moeten we de positie van het laag nog zodanig krijgen dat we de t2m op uitgebreide schaal onder nul weten te houden...maar dat lijkt bijzonder lastig. Temeer omdat met het doortrekken van het laagje de wind weer toeneemt uit NW en er aan de westkant zachtere mpl aanwezig is. Met die aanlandige winden T's toch gemakkelijk weer boven nul. Beetje vuil winters weer.....
@ Jan, ondanks de termijn (erg ver en nog ruimte genoeg voor verschuivingen) wat is jouw idee daarbij?


Dennis

Vond de modellen voor Laag morgen toch eerst mooier - maar eens kijken of er sneeuw nog komt (volgens Johann wel) op zaterdag(ochtend)

Jan van Ooijen

Citaat van: Marsel op do 31 jan 2013 - 21:31

@ Jan, ondanks de termijn (erg ver en nog ruimte genoeg voor verschuivingen) wat is jouw idee daarbij?

Ik ga gewoon voor licht winters weertype met aardig wat sneeuwopties. Het zou nu niet iets voor mij zijn om me terug te trekken na eerdere uitspraken die ik gedaan heb
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: Dennis op do 31 jan 2013 - 21:32
Vond de modellen voor Laag morgen toch eerst mooier - maar eens kijken of er sneeuw nog komt (volgens Johann wel) op zaterdag(ochtend)

Daar mag je vrij zeker van zijn. Sneeuw, natte sneeuw, korrelhagel en overdag mogelijk wat druppels. In die winterse buien zit van alles.

jorentje1997

Citaat van: ebdrachten op do 31 jan 2013 - 21:31
@Negen:  http://www.weerplaza.nl/15daagseverwachting/?type=gens_pluim&r=midden
Bij mij ligt weerplaza er even uit..

Citaat van: Jan van Ooijen op do 31 jan 2013 - 21:33
Ik ga gewoon voor licht winters weertype met aardig wat sneeuwopties. Het zou nu niet iets voor mij zijn om me terug te trekken na eerdere uitspraken die ik gedaan heb
Die uitspraken die je hebt gedaan zijn en waren toch volledig juist? Dus waarom zou je ze terugtrekken?

++ Toch even kaartje van wetteronline voor zaterdag:


Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op do 31 jan 2013 - 21:33
Ik ga gewoon voor licht winters weertype met aardig wat sneeuwopties. Het zou nu niet iets voor mij zijn om me terug te trekken na eerdere uitspraken die ik gedaan heb

Daar zinspeelde ik ook niet op hoor Jan. Het idee van terugkerende kou was redelijk spot-on.
Maar inderdaad, lijkt mij ook meest aannemelijke: een wat vuilig winters weertype zonder dat het uit de hand loopt of tot diepvriestoestanden komt (althans tot grofweg 180h vooruit).

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op do 31 jan 2013 - 21:41
Pluim minimum temperaturen



Mooi ;) ik dacht wel effe dat het TE mooi was. Dacht dat het gewoone pluim was xD maar zijn minimum temps. maar toch mooi ;)

Dennis

Citaat van: Marsel op do 31 jan 2013 - 21:34
Daar mag je vrij zeker van zijn. Sneeuw, natte sneeuw, korrelhagel en overdag mogelijk wat druppels. In die winterse buien zit van alles.

Mooi - beter dan alleen maar regen :)

Powered by EzPortal