Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 248095 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roan

Op de meeste plekken in Groningen kan ik zeker nog een ijsdikte van een cm of 5 melden, door de grote van de ijsplaat zou je er nog enigzins op kunnen staan denk ik (heb het natuurlijk niet geprobeerd)

André

Citaat van: just0408 op wo 30 jan 2013 - 12:38
Aaah, de Elfstedentochtkoortsgrafiek toont ook weer activiteit.  :)
Luidop dromen kan ook mooi zijn .
Demeulemeester André

gilleeesss

ziet er dik naar uit dat we vrijdag weer 20-30 liters water te verwerken gaan krijgen.

Romigo

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 30 jan 2013 - 12:26
Mooi plaatje

Zie ik het goed Jan, dat het eerst begint met regenen en dat gaat later over in sneeuw?

wazzie

ik zie dat ik zoals vaker in de winter buiten de boot pist, woon zo verkeerd hier met mijn intresse in sneeuw.
erg vaak is het bij ons regen terwijl het voor de rest overal in sneeuw kan vallen.
mocht ik moeten verhuizen dan ga ik zo ver mogelijk van de zuidwest kust vandaan ;D

Marcellang

Citaat van: wazzie op wo 30 jan 2013 - 13:48
ik zie dat ik zoals vaker in de winter buiten de boot pist, woon zo verkeerd hier met mijn intresse in sneeuw.
erg vaak is het bij ons regen terwijl het voor de rest overal in sneeuw kan vallen.
mocht ik moeten verhuizen dan ga ik zo ver mogelijk van de zuidwest kust vandaan ;D
Tussenstand van de laatste 2 winters;
Aan de kust meer sneeuw dan hier  8)
Verhuizen geeft geen garantie bijv. Oostenrijk (hogerop) wel ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Bacci

Citaat van: wazzie op wo 30 jan 2013 - 13:48
ik zie dat ik zoals vaker in de winter buiten de boot pist, woon zo verkeerd hier met mijn intresse in sneeuw.
erg vaak is het bij ons regen terwijl het voor de rest overal in sneeuw kan vallen.
mocht ik moeten verhuizen dan ga ik zo ver mogelijk van de zuidwest kust vandaan ;D

Nou het zuidwesten is ook niet verkeerd, daar valt meestal de meeste sneeuw en daar komen ook vaak de zware sneeuwbuien voor.

Ook nu.nl komt nu...
http://www.nu.nl/binnenland/3031051/kans-sneeuw-in-weekeinde.html

jorentje1997

Vrijdag ziet er weer niet zo goed uit voor de mensen die gisteren al emmertjes mochten scheppen. Weeral bakken neerslag, naja ik hoop toch dat het zal meevallen...

matroesjka-world

Citaat van: wazzie op wo 30 jan 2013 - 13:48
ik zie dat ik zoals vaker in de winter buiten de boot pist, woon zo verkeerd hier met mijn intresse in sneeuw.
erg vaak is het bij ons regen terwijl het voor de rest overal in sneeuw kan vallen.
mocht ik moeten verhuizen dan ga ik zo ver mogelijk van de zuidwest kust vandaan ;D

Waar woon je dan?
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

adebos

Al ben ik erg van de winter.... Het weer van vandaag vind ik wel het ultieme voorbeeld van de charme van het nederlandse weer. Ene moment is het pokke weer met veel wind en regen, andere moment is er een gigantisch blauwe lucht en een heerlijk zonnetje.... Uurtje later weer rot weer...
Maar het feit dat het rond de carnaval weer echt op winter gaat lijken is nog leuker ;)

bliksems

Citaat van: Bacci op wo 30 jan 2013 - 14:08
Nou het zuidwesten is ook niet verkeerd, daar valt meestal de meeste sneeuw en daar komen ook vaak de zware sneeuwbuien voor.

Ook nu.nl komt nu...
http://www.nu.nl/binnenland/3031051/kans-sneeuw-in-weekeinde.html
wacht even:NATTE sneeuw??
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jasneker

Als die natte sneeuw maar lang genoeg doorgaat koelt het genoeg af om "droge"sneeuw te laten liggen tot dat ook weer wegdooit...

Henk1976

Citaat van: bliksems op wo 30 jan 2013 - 15:07
wacht even:NATTE sneeuw??

Ja, lees ik ook. Maar sneeuw is altijd nat  ;)

Weatherman

Vanmorgen, heeft het paar minuten echt enorm geplenst dat was echt onverwachts.
Daarna heeft het nog effe geregend en daarna scheen het zonnetje.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Reutel

Citaat van: bliksems op wo 30 jan 2013 - 15:07
wacht even:NATTE sneeuw??

Natte flatsen ja, van die smerige drek. Pas rond carnaval gaan we de diepvries weer in. Wat dacht je dan dat er ging gebeuren?

bliksems

Citaat van: Reutel op wo 30 jan 2013 - 15:38
Natte flatsen ja, van die smerige drek. Pas rond carnaval gaan we de diepvries weer in. Wat dacht je dan dat er ging gebeuren?
het zal inderdaad weer van die natte dooidrapsneeeuw (en erger nog)zijn zoals de eerste sneeuwval begin december.
het is wachten op de echte horrorsneeuw in de nieuwe winterse periode na de 8e.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jan van Ooijen

Wat een geklaag, kijk even de kaarten en ga dan oordelen ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

bliksems

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 30 jan 2013 - 15:45
Wat een geklaag, kijk even de kaarten en ga dan oordelen ;)
jan,het zal natte drap worden word er gezegd door een paar.
is dat dan niet zo?
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Henk1976

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 30 jan 2013 - 15:45
Wat een geklaag, kijk even de kaarten en ga dan oordelen ;)

Alles is best, als het maar niet meer een subtropentemperatuur wordt met zo'n bak regen als vannacht en vanochtend. Heb niet vaak zoveel water op de A28 zien staan :o

Jan van Ooijen

Citaat van: bliksems op wo 30 jan 2013 - 15:48
jan,het zal natte drap worden word er gezegd door een paar.
is dat dan niet zo?

Hoe komen ze tot die conclusie? Staat dat er ook bij dan? Probeer zelf de kaarten te lezen, zal een hoop teleurstelling schelen dan.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal