Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 248101 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vdweste

Citaat van: Joep op di 29 jan 2013 - 19:04
Hoop dat iedereen engels kent maar is een interessante voorspelling :)

blabla

Ligt het nou aan mij, of klinkt dit ongelofelijk amateuristisch? Je hoeft amper Engels te kunnen om dit te kunnen lezen. Mjaa, verder natuurlijk niks wat we nog niet wisten.

bliksems

Citaat van: vdweste op di 29 jan 2013 - 19:12
Ligt het nou aan mij, of klinkt dit ongelofelijk amateuristisch? Je hoeft amper Engels te kunnen om dit te kunnen lezen. Mjaa, verder natuurlijk niks wat we nog niet wisten.
my point exactly;)
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Serge

Waar is mijn cape

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

just0408

En hoe staat het nu met het ijs? Kan dat nu nog steeds houdbaar zijn om enkele plaatsen of ligt er veelal niet meer dan 1 a 2 cm?
Ik ben ook niet van steen.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Harry de Hond

Citaat van: vdweste op di 29 jan 2013 - 19:12
Ligt het nou aan mij, of klinkt dit ongelofelijk amateuristisch? Je hoeft amper Engels te kunnen om dit te kunnen lezen. Mjaa, verder natuurlijk niks wat we nog niet wisten.

Volgens mij is dit toch weer een iets andere benadering hoor. Deze weerman gaat voor een doorzettende kou in de tweede week. Dat kwakkelen met grote kans op neerslag dat is wat wij hier roepen. Dan zijn het toch twee heel andere benaderingen. Of heb ik slecht mee zitten lezen en gaan Jan en Johann (en anderen hier) ook voor een flinke koude periode vanaf 2e week februari en laten we de kwakkel/sneeuw periode theorie ook varen en geloven wij ook in weer een flinke koude periode?
Juist.

vdweste

Citaat van: Harry de Hond op di 29 jan 2013 - 19:27
Volgens mij is dit toch weer een iets andere benadering hoor. Deze weerman gaat voor een doorzettende kou in de tweede week. Dat kwakkelen met grote kans op neerslag dat is wat wij hier roepen. Dan zijn het toch twee heel andere benaderingen. Of heb ik slecht mee zitten lezen en gaan Jan en Johann (en anderen hier) ook voor een flinke koude periode vanaf 2e week februari en laten we de kwakkel/sneeuw periode theorie ook varen en geloven wij ook in weer een flinke koude periode?

Daar heb je wel een punt, maar het is dan ook maar weer net wat deze weerman verstaat onder 'cold'. Een graad of 3/4 overdag en lichte vorst in de nacht is natuurlijk niet warm te noemen, maar is toch niet wat vele van ons verstaan onder echt winterweer. Tot nog toe zijn er volgens mij niet echt redenen om aan te nemen dat er een echte vorstperiode aan zit te komen.

negen

Citaat van: vdweste op di 29 jan 2013 - 19:32
Daar heb je wel een punt, maar het is dan ook maar weer net wat deze weerman verstaat onder 'cold'. Een graad of 3/4 overdag en lichte vorst in de nacht is natuurlijk niet warm te noemen, maar is toch niet wat vele van ons verstaan onder echt winterweer. Tot nog toe zijn er volgens mij niet echt redenen om aan te nemen dat er een echte vorstperiode aan zit te komen.

Helemaal gelijk in, ook de modellen gaan best wat omlaag, maar dat zijn maar een paar graadjes, net onder nul misschien, maar echt winterweer....nee dat komt er zeker niet meer..... zon hoger etc....

vdweste

Citaat van: negen op di 29 jan 2013 - 19:35
Helemaal gelijk in, ook de modellen gaan best wat omlaag, maar dat zijn maar een paar graadjes, net onder nul misschien, maar echt winterweer....nee dat komt er zeker niet meer..... zon hoger etc....

Hohoo, dat er zeker geen echt winterweer komt ga ik zeker niet zeggen hoor. Het staat op dit moment niet op de kaarten en pluimen, maar eind januari zeggen dat er zeker geen winterweer meer komt is toch wel risico nemen hoor. :P

TaL

Wat mij opvalt is dat velen februari niet meer als wintermaand zien en zeggen van 'de zon staat te hoog'.

Maar als we nu eens 6 maand switchen, augustus wordt dan wel door diezelfde mensen bekeken als zomermaand en dan hebben ze wel nog hoop. Staat de zon dan al niet te laag voor zomerweer, als we hetzelfde denken?

Ik bedoel maar, er zijn nog genoeg kansen :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

bliksems

Citaat van: negen op di 29 jan 2013 - 19:35
maar echt winterweer....nee dat komt er zeker niet meer.....
welk merk die glazen bol?

wat grappig trouwens:je post dit bericht ook op die andere site.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

vdweste

Wat een bak met water trouwens in de nieuwe run van EC voor vrijdag en zaterdag.
Vanaf eind van de morgen dan kans op regen die overgaat in sneeuw? Maar de meeste neerslag is dan al het land uit getrokken.

Edit:




negen

Citaat van: bliksems op di 29 jan 2013 - 19:41
welk merk die glazen bol?

Is waar, is een gevoel, maar de aanwijzingen op nog een strenge periode vind ik wel wat dunnetjes, pluimen niet echt koud, kaarten op LT ook niet, maar kan het uiteraard helemaal mis hebben, uiteraard hoop ik dat ook   ;)


bliksems

uiteraard heb je het ook mis,of ik(maar dat bestaat niet whoehoewha)
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Reutel

Citaat van: vdweste op di 29 jan 2013 - 19:44
Wat een bak met water trouwens in de nieuwe run van EC voor vrijdag en zaterdag.
Vanaf eind van de morgen dan kans op regen die overgaat in sneeuw? Maar de meeste neerslag is dan al het land uit getrokken.


Ik denk eerder natte sneeuw...


Weerfreak 1337

Citaat van: TaL op di 29 jan 2013 - 19:41
Wat mij opvalt is dat velen februari niet meer als wintermaand zien en zeggen van 'de zon staat te hoog'.

Maar als we nu eens 6 maand switchen, augustus wordt dan wel door diezelfde mensen bekeken als zomermaand en dan hebben ze wel nog hoop. Staat de zon dan al niet te laag voor zomerweer, als we hetzelfde denken?

Ik bedoel maar, er zijn nog genoeg kansen :)

Inderdaad, bovendien is februari van oudsher "de" wintermaand. Flinke vorst kan nog steeds. ;)
Beetje hetzelfde als 25 graden eind september, zoals jij in je voorbeeld over de zomer zegt :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

vdweste

Citaat van: Reutel op di 29 jan 2013 - 19:52
Ik denk eerder natte sneeuw...

Mwaa.. een graad of 2 in het oosten. Krijgen van die lekkere grote dikke vlokken die misschien toch nog even voor een sneeuwdekje gaan zorgen. Alles is meegenomen he, dooit daarna toch vrij snel weer weg.

edit:

ikke like thiss:


bliksems

Citaat van: Weerfreak op di 29 jan 2013 - 19:53
Inderdaad, bovendien is februari van oudsher "de" wintermaand. Flinke vorst kan nog steeds. ;)
Beetje hetzelfde als 25 graden eind september, zoals jij in je voorbeeld over de zomer zegt :P
flinke vorst kan nog steeds in februari ja..zou het kunnen?..maar..dat is toch al zo lang geleden ..alweer zeker 1 jaar geleden!haaa
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

bliksems

en kijk eens wat een mooie run van EC.
je ziet dat het alleen maar beter kan worden.
maarja,lt.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Powered by EzPortal