Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 248079 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kevinwinter

Citaat van: winter op di 29 jan 2013 - 17:35
Hoop zaterdag op een heuze sneeuwbom.
De intensiteit zal in de nacht/ochtend op z'n hoogst zijn als ik zo naar de neerslagkaarten van de afgelopen  dagen bekijk en hopen dat het koud genoeg is op 850 hPa.
Heeft iemand kaarten voor de dauwpunten en grondtemp (2 meter temperatuur) die zijn volgens mij positief ten minste die van 2 meter als ik de laatste dagen goed gekeken heb?

850 hPa:


Maar de 2m temperatuur is wat minder, maar is ook nog zooo ver weg...




bliksems

eerst regen,overgaand in sneeuw.....
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Thunderfreak

Zo'n laagje kan gekke dingen doen.
Kan me een tijd herinneren waarbij we hier plots 40 cm sneeuw te verwerken kregen,dooide wel weg een dag later,maar op het moment dat het gebeurd is het wel genieten,en het kan dan ook flin te keer gaan.

We zullen het zien.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

winter

Citaat van: Thunderfreak op di 29 jan 2013 - 18:02
Zo'n laagje kan gekke dingen doen.
Kan me een tijd herinneren waarbij we hier plots 40 cm sneeuw te verwerken kregen,dooide wel weg een dag later,maar op het moment dat het gebeurd is het wel genieten,en het kan dan ook flin te keer gaan.

We zullen het zien.

Ik snap wat je bedoelt hier in Helmond de laatste 5jaar kan ik mij 2x heel goed herinneren begon in de avond te sneeuwen en het was alleen zware sneeuwval er viel echt  binnen een paar uur 10cm en het bleef maar door sneeuwen maar ging later in de avond over in zware regenval volgend ochtend helemaal niks. Dan wordt je er soms ook gek van.

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

jorentje1997

Kijk eens hier, tot wel 33liter in de Ardennen.


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Gauthier

Hier is vandaag volgens mijn pluviometer 50.6 liter gevallen. Beken zijn hier en daar al overgestroomd. Zelfs beken die normaal nooit helemaal gevuld zijn staan nu tot het randje gevuld. De brandweer rijdt hier dan ook constant rond en ze doen wat ze kunnen.

bliksems

Citaat van: Jan van Ooijen op di 29 jan 2013 - 18:17
gfs sneeuw gifje.
Jan,wanneer komen die uurlijkse verwachtingen beschikbaar?
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Thunderfreak

Citaat van: Gauthier op di 29 jan 2013 - 18:22
Hier is vandaag volgens mijn pluviometer 50.6 liter gevallen. Beken zijn hier en daar al overgestroomd. Zelfs beken die normaal nooit helemaal gevuld zijn staan nu tot het randje gevuld. De brandweer rijdt hier dan ook constant rond en ze doen wat ze kunnen.

Komt ook door al de sneeuw die gesmolten is,dat zorgt ook voor de hogere standen + de hoeveelheid regen die er bij valt,dat gaat direct opvallen.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Jan van Ooijen

Citaat van: bliksems op di 29 jan 2013 - 18:23
Jan,wanneer komen die uurlijkse verwachtingen beschikbaar?

48 uur van tevoren
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci


gilleeesss

Citaat van: jorentje1997 op di 29 jan 2013 - 18:11
Kijk eens hier, tot wel 33liter in de Ardennen.



Hier ook 27, kaartje klopt nie eens

franky

Jan en collega's, wordt er de komende dagen nog regen voorspeld voor vlaanderen? De eerste meldingen van wateroverlast komen binnen. Hopelijk geen grote hoeveelheden meer.

Jan van Ooijen

Citaat van: franky op di 29 jan 2013 - 18:47
Jan en collega's, wordt er de komende dagen nog regen voorspeld voor vlaanderen? De eerste meldingen van wateroverlast komen binnen. Hopelijk geen grote hoeveelheden meer.

Tot volgende week ongeveer 30mm
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Hoop dat iedereen engels kent maar is een interessante voorspelling :)


Interesting couple of GFS runs today, cold start to February?Posted on January 29, 2013 by olliemillin1
Good Evening,

I have been looking at the GFS Weather Model Runs recently and have been noticing an increasing trend for some colder conditions returning. Some very interesting developments in today's runs especially. Please take caution as it isn't 100% certain.

I'm gonna start with 96hrs out which is for the 2nd of February. This shows the winds switching from a mild South-Westerly flow to a cold Northerly wind. This marks the start of a possible change in our current mild weather pattern.


Now after that we see the block in the atlantic become too strong for the cold bringing in some milder conditions again, this is for the 3rd of February. What i want you to notice is the cold air storing up to the North-West of that milder air.


Now I just mentioned that you should take notice of what happens with that cold air, now this is what happens with it. That cold air pushes South-East across the UK bringing cold conditions. Now this is for the 4th of February. Not that far out you may think, but in weather terms it really is.


This could really be a trend setter for the rest of February. I do believe that this is just the beginning, the second week could get cold in my opinion.


Thanks,

Ollie Millan (engelse weerman)

 

grizzrh

Citaat van: DSDLimurg op di 29 jan 2013 - 17:29
Puth: pff wat een weertje vandaag, het is hier 11 graden en het heeft de hele dag door bijna geregend. Je voelde vanmiddag gewoon de warme wind in je gezicht waaien. Er staat nu nog een stevige wind maar het is momenteel eens even droog. Nu even die paar dagen doorkomen en dan weer vrolijk de winter in ;)

Ja het regende inderdaad heftig heledag, mooi lekkage ook nog gvd....
Doenrade, Limburg

bliksems

Citaat van: Joep op di 29 jan 2013 - 19:04
Hoop dat iedereen engels kent maar is een interessante voorspelling :)


Interesting couple of GFS runs today,blahblah..
Thanks,

Ollie Millan (engelse weerman)



nou dit is wel het saaiste stukje wat ik ooit gelezen heb.sjongejonge zeg.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Thunderfreak

Citaat van: Joep op di 29 jan 2013 - 19:04
knip


This could really be a trend setter for the rest of February. I do believe that this is just the beginning, the second week could get cold in my opinion.


Thanks,

Ollie Millan (engelse weerman)



Jah zo lastig af te lezen was dat ook niet,ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Jan en Johann roepen dit ook al enkele dagen,meer in de richting van kwakkelweer. Noord is wisselvallig en koeler weer met de nodige winterse buien.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

jorentje1997

Winter mag wel weer beginnen nu. Alle sneeuw is weg :P

Powered by EzPortal