Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 248145 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matroesjka-world

Citaat van: Jenkie op zo 27 jan 2013 - 18:10
Juist! Volle maan DOOI, nieuwe maan VORST staat er ook  ;D

Sommige mensen kennen het verschil niet tussen nieuwe en volle maan ;)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Vomera

Citaat van: wazzie op zo 27 jan 2013 - 18:12
wilde even zeggen dat ik per toeval op deze site terecht gekomen, mede door mijn intresse in sneeuw en ijs.
sindsdien moet ik altijd als ik wakker word eerst op deze site kijken met een bak koffie en een peukje.
das pas lekker wakker worden.
dus wil ik even via deze weg zeggen dat ik erg blij ben jullie gevonden te hebben en proficiat met jullie 1 jarig bestaan.
eindelijk een site waar ik wat aan heb en m'n ei kwijt kan omdat hier de mensen te vinden zijn die dezelfde intresses hebben.

groetjes uit het zuidwesten van nederland, rozenburg..

Welkom :D

Remy

De plassen water hier in de rijbak zijn inmiddels al weer een mooi ijslaagje aan het kweken.
Kraakhelder nu met weinig wind en nog een heleboel smeltende sneeuw op de velden.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

doby

Gefeliciteerd met het 1 jaar bestaan van meteo service,dat er nog vele jaren mogen volgen

Ramon Oost

Winterse ontwikkelingen op lange termijn?

ECMWF12 - 2 februari

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

hoffies

Lekker ff alles doorgelezen, 'weer' helemaal op de hoogte! Ik wil ons allemaal feliciteren met het 1 jarige bestaan van deze mooie site.
Twitter: @hoffnar2911

jorentje1997

Ook van mij felicitaties aan iedereen zowel de leden als de moderators als de beheerders en dat dit nog vele jaartjes mag doorgaan :D

Toch weer mooie winterse ontwikkelingen op de kaarten. Leuk om te zien :)

Bacci

Citaat van: TaL op zo 27 jan 2013 - 19:45
Jaja  ::)

Ohja doe mij maar een vuile noordstroming, iets waar ik elke dag van droom  ::)

matroesjka-world

Citaat van: Bacci op zo 27 jan 2013 - 19:58
Ohja doe mij maar een vuile noordstroming, iets waar ik elke dag van droom  ::)


Dat betekent lekker koud weer toch?  ???
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Ries

Citaat van: lentekriebels op zo 27 jan 2013 - 17:43
Oftewel rond nieuwe maan vorst en volle maan dooi. Volgende nieuwe maan 10 feb
heb ik eerder ook al 'ns geopperd, werd weggewimpeld maar ik blijf het opvallend vaak zien gebeuren. Niet dat het regel is 'weersverandering met volle of nieuwe maan' of dat het een het ander veroorzaakt, maar het gaat wel opvallend vaak samen.

Bacci


winter

Citaat van: matroesjka-world op zo 27 jan 2013 - 19:59

Dat betekent lekker koud weer toch?  ???

Koud en winterse buien! Dat denk ik ten minste.
Vooral winterse buien, de temp is niet super koud maar waarschijnlijk rond of onder het vriespunt meestal.

Marlieke

Zo zo wat lees ik nu? Nieuws van de dag! Van harte gefeliciteerd met jullie 1-jarig bestaan! Keep up the best work! :D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

winter

Las het ook voor het eerst vandaag proficiat met het 1-jarig bestaan hopelijk komen er nog veel jaren bij en koude!
GFS run van vanmiddag straks die van dadelijk plaatsen.

Reutel

Citaat van: TaL op zo 27 jan 2013 - 19:45
Jaja  ::)

Owww!! Hier teken ik meteen voor, daar gaat de zoutvoorraad van Nederland! ;D

gilleeesss

Zou prachtig zijn een noordstroming ;) droom ik ook van ;) veel sneeuw (hopelijk koud genoeg dan wel he..) .. Zo een dikke week aan een stuk elke dag ofzo sneeuwbuien ;) .

winter

Citaat van: Reutel op zo 27 jan 2013 - 20:08
Owww!! Hier teken ik meteen voor, daar gaat de zoutvoorraad van Nederland! ;D

Ik ook zijn meestal pittige sneeuwbuien waarbij er echt in uur 5 cm kan vallen en grote vlokken!
Dit jaar nog niet zoveel sneeuwbuien gehad in Nederland kan het me niet meer goed herinneren maar volgens mij in 2010 had we deze stroming want, volgens mij werd toen in A'dam helemaal het verkeer ontregeld omdat er toen in zeer korte tijd enorme hoeveelheid sneeuw was gevallen tijdens de spits.
even misschien filmpje zoeken

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!


Powered by EzPortal