Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 248126 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

De frontale neerslag is nu weer een uur vertraagd t.o.v. de vorige runs, zowel in Hirlam als EC. Halverwege de ochtend bereikt de sneeuwzone het zuidwesten en verlaat halverwege de middag het noordoosten. Belangrijk om te melden is dat kort na de sneeuwzone een tweede neerslaglijntje komt, de plek waar de wind echt omgaat. Hier is de kans op allerlei mengvormen, inclusief ijzel, de ijzel wordt vooral door Hirlam berekend. EC daarentegen laat het vanmiddag onderin met een meer geruimde wind veel meer opwarmen met gewoon lichte regen. Voor de nacht naar zondag komt Hirlam eveneens enige tijd met ijzel, Harmonie en EC laten het dan gelijk gelijk regen. Zondag overdag naar het oosten wegtrekkende regen, gezien de hoge temperaturen zou dit nergens meer tot problemen mogen opleveren. Zondagmiddag en avond droog.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

matroesjka-world

Hier is deze voorlopig laatste winterdag prachtig begonnen !!

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Marco_Goes

Begint hier zachtjes te sneeuwen  8)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep


Btouring

Puur ijzel in west vlaanderen bij -3!!!

Jack 738

Hier koud -3.9 en een lekkere wind ! Nu wachten op de laatste sneeuw vandaag  :)

eddie37

Citaat van: Jack 738 op za 26 jan 2013 - 08:55
Hier koud -3.9 en een lekkere wind ! Nu wachten op de laatste sneeuw vandaag  :)

oppassen geblazen dus daar :o zou hier ook zo maar ijzel kunnen zijn maar ga er van uit dat het hier gaat sneeuwen maarja je weet maar nooit

nu maar hopen dat er een  mooie laag sneeuw valt :P

simonelgersma

Weet iedereen gelijk van welke site deze afkomstig is! #logo meteo-service

jorentje1997

Oostende meld leuke dikke vlokken sneeuw :D

Marcellang

Citaat van: simonelgersma op za 26 jan 2013 - 09:05
Weet iedereen gelijk van welke site deze afkomstig is! #logo meteo-service
Idd, voor t handige jat- en klauwwerk  ;D
Hier nog een - 8 met een zonnetje 8)
Vandaag even naar Voorhout (z/h) heen en terug. ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Henk1976

Goed gedaan dat logo. Ook nog eens reclame.

De dooi komt er aan. Dat zie, hoor en ruik je. Alleen je voelt hem nog niet. Het hele huis kraakt en piept sinds vannacht, de buitenmuren slaan uit, en je ruikt een natte lucht. Nog even genieten dit weekend. En dan wachten op winter 1.3  ;)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MarcS

Sinds gistermiddag schuiven de zuidelijk gerichte daken al spontaan leeg in Heerhugowaard. Het ruikt idd niet meer sneeuwig maar eerder nattig buiten. Noodweercentrale zegt alleen een waarschuwing voor ijzel in Noord Holland, we zullen zien :-). Als het gaat regenen ga ik weer in mijn regenslaap, wordt niet weer wakker voor en er weer sneeuw ligt OF ik weer normaal kan vissen.

Reutel

Goedemorgen, me net even over de laatste updates ingelezen... en IK BEN GELIJK  WAKKER!  ;D

Schouwen-Duiveland meldt zware sneeuwval op Twitter. Nu gaat het er om, blijft het front actief boven land of niet? Spannond!

hoffies

Moge, vandaag nog ff snowcasten! Wat ik zo bijzonder vind,
is dat de winter er plotseling er was op die vrijdag en nu ook weer
binnen een dag weg is!

Dus hoe veranderlijk is het weer en dat maakt het ook zo mooi!

Iedereen veel plezier vandaag!
Twitter: @hoffnar2911

Diem

Hier beginnen nu ook de eerste vlokjes te vallen.
Kwestie van tijd voordat het hier ook hard sneeuwt, dus laat ik nu maar alvast gaan om de kranten te bezorgen :P

Sven

Citaat van: Diem op za 26 jan 2013 - 09:38
Hier beginnen nu ook de eerste vlokjes te vallen.
Kwestie van tijd voordat het hier ook hard sneeuwt, dus laat ik nu maar alvast gaan om de kranten te bezorgen :P

Sneeuwt zeker hard in de omgeving  :o echt joekels van een vlokken, begon lichtjes maar na minuutje sneeuwde het al flink door. Ben benieuwd hoeveel er achterblijft :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Powered by EzPortal