Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223334 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

klimascepie

Temperatuur heeft weinig te maken met smelten van ijs. De zon des te meer. Daarom blijft in de schaduw langer ijs liggen dan op open water.

Als ik dan nog even over KNMI en de janvissers en weet ik veel wie meer mag zeggen. Neem ze met en korrel sneeuw. Op dit moment weten ze totaal niet wat er gebeurt.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

WinschoterWeer

?Pluim NO: Ik zie gelukkig alweer een dalend gemiddelde. Dat geeft de burger moed! • Nu -6 gr. ? 2 bft ? ?? ? ?


Marcellang

Citaat van: klimascepie op do 24 jan 2013 - 10:22
Temperatuur heeft weinig te maken met smelten van ijs. De zon des te meer. Daarom blijft in de schaduw langer ijs liggen dan op open water.

Als ik dan nog even over KNMI en de janvissers en weet ik veel wie meer mag zeggen. Neem ze met en korrel sneeuw. Op dit moment weten ze totaal niet wat er gebeurt.
Klopt, dat zegt de duitse weerdienst dus ook  ;)
12 uur geleden wordt er nog over een Eurohoog gesproken en nu weer over 10+
Niet teveel laten lijden door de dagelijkse (grote) schommelingen denk ik zo  8)
edit lijden = leiden  ;D

Des te harder de wind des te meer dat je ijs lijdt (föhn)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Jan van Ooijen

Hirlam komt weer met sneeuw, vanavond meer, mogelijk door middel van een update...

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Citaat van: klimascepie op do 24 jan 2013 - 10:22
Temperatuur heeft weinig te maken met smelten van ijs. De zon des te meer. Daarom blijft in de schaduw langer ijs liggen dan op open water.

Als ik dan nog even over KNMI en de janvissers en weet ik veel wie meer mag zeggen. Neem ze met en korrel sneeuw. Op dit moment weten ze totaal niet wat er gebeurt.

Wat dacht je van de bijbehorende bak met regen die er wordt berekend, lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de sneeuw.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

GHkstra

Nederland is weer eens groen.
Dat was alweer een tijdje geleden.


ron12

Citaat van: GHkstra op do 24 jan 2013 - 11:07
Nederland is weer eens groen.
Dat was alweer een tijdje geleden.

Edit Zorba: SVP geen plaatjes meequoten!
hier is het nog echt wit buiten :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Edwin

Citaat van: klimascepie op do 24 jan 2013 - 10:22
Temperatuur heeft weinig te maken met smelten van ijs. De zon des te meer. Daarom blijft in de schaduw langer ijs liggen dan op open water.

Als ik dan nog even over KNMI en de janvissers en weet ik veel wie meer mag zeggen. Neem ze met en korrel sneeuw. Op dit moment weten ze totaal niet wat er gebeurt.

Als het zoals woensdag 6 tot 10 graden lijkt te worden dan is die sneeuw snel weg hoor, met zon nog sneller maar zonder zon net zo goed. Maar het lijkt dus eerst even herfst te gaan worden met relatief veel wind en plensweer :s laten we maar hopen dat die dalende trend snel door gaat zetten.
Never Stop Exploring

klimascepie

Sneeuw misschien wel door dat er en andere structuur is maar ijs zeker niet. Daar bij als er sneeuw ergens in de schaduw ligt duurt het nog lang.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

grizzrh

Hele fijne sneeuw hier op het moment!
Doenrade, Limburg

Roland

Het zou mooi zijn als deze vorstperiode zondag afgesloten zou worden met veel toeters en bellen. Ik vrees dat dit er niet in zit en dat het gauw warm water regent.  :-\

Deze week in ieder geval wel volledig benut! Mijn dochter heeft veel geschaatst op onder water gezette parkeerplaatsen in de regio.  :)

En nu hopen op toch nog een winterse februari, al had de pluim van mij dan wel wat uitgesprokener mogen zijn. Maar goed: is LT en wie weet krijgen we toch nog een leuk toetje in de vorm van een lekker sneeuwdepressie of zo  :P

GHkstra


MaikelNL


Weatherboy

Toch geven de kaarten geen WC. Het is eerder een Zuidwest circulatie. Maar door die enorme lagedrukgebieden komt er heel veel kou op de oceaan waardoor de stroming nou ook niet bepaald warm word. Slechts dinsdag en woensdag tropisch weertje maar daarna komen we niet hoger dan het gemiddelde van rond +5 overdag en 0 snachts.

Overigens lijkt februari toch niet klaar te zijn met winter. GFS laat de laatste tijd consistent op lange termijn een begin zien van een vuile noordstroming. Ook Ec draait een beetje die richting op, maar de kaarten gaan maar tot +240.


Jan van Ooijen

Mooie kansen einde eerste week februari, begin tweede week! (Helaas nog wel lange termijn)



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Is er nog een klein kansje dat DE BILT strenge vorst krijgt de aankomende nachten????kans wordt wel steeds kleiner.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Edwin

Stroming West of Zuid-West geeft niet heel veel verschil lijkt mij...stroming Noord is ook niet voor iedereen gunstig want dat wil nog wel is neerslag geven maar ik vind een halve meter sneeuw niet zo erg ;) bovenstaande kaart ziet er beter uit :) jammer dat dat vrij ver weg is. Nog exact 5 weken te gaan
Never Stop Exploring

grizzrh

de daken beginnen hier alweer wat wit te kleuren :D mooi!
Doenrade, Limburg

Edwin

Citaat van: ron12 op do 24 jan 2013 - 12:00
Is er nog een klein kansje dat DE BILT strenge vorst krijgt de aankomende nachten????kans wordt wel steeds kleiner.

Volgens knmi is het momenteel onbewolkt in De Bilt dus wie weet. Als de temperatuur voor 00:00uur -10 of lager is en dat na 00:00uur ook nog dan hebben we in Nederland een koudegolf.
Never Stop Exploring

ron12

Citaat van: Edwin op do 24 jan 2013 - 12:04
Volgens knmi is het momenteel onbewolkt in De Bilt dus wie weet. Als de temperatuur voor 00:00uur -10 of lager is en dat na 00:00uur ook nog dan hebben we in Nederland een koudegolf.
volgens mij is het 01.00 s,nachts toch ik kan het verkeerd hebben hoor.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal