Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223337 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiwitwins

Nou ja op de kaart van buienradar zou het -7,2 zijn en volgens meteo24 -8... ik moet mijn thermometer ergens anders ophangen volgens mij.
Het is maar dat je het weet.

Weatherboy

Citaat van: bliksems op wo 23 jan 2013 - 23:09
en het staat er gewoon ECHT op weer.nl dat het 22 graden "word".
kijk,DAT is nou humor.

Nou in het nieuwe (lees: extreme) klimaat is alles mogelijk. Alleen verwacht je dat soort temperatuur sprongen eerder in de Oeral en in de Sahara als in Nederland.  ;)

Maar ik zie al dat het niet in Nederland is. :P

Henk1976

Hier in Assen net -11,1 gr. Ben bang dat het voorlopig de laagste temperatuur van vannacht wordt, daar er alweer bewolking binnenloopt. Moet dat nou.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

zwoof

Heel apart inderdaad. Wat een verschil opeens.  Heeft daar iemand de kachel aangezet ofzo?

Ramon Oost


gilleeesss

Citaat van: zwoof op wo 23 jan 2013 - 23:36
Heel apart inderdaad. Wat een verschil opeens.  Heeft daar iemand de kachel aangezet ofzo?

jorentje heeft er eens doorgelopen met zijn 39.8°C :)

bliksems

Citaat van: Weatherboy op wo 23 jan 2013 - 23:30
Nou in het nieuwe (lees: extreme) klimaat is alles mogelijk. Alleen verwacht je dat soort temperatuur sprongen eerder in de Oeral en in de Sahara als in Nederland.  ;)

Maar ik zie al dat het niet in Nederland is. :P
haha,ja nu zie ik het ook.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Ramon Oost

Actueel radar + satelliet beeld. In gebieden met langdurige opklaringen het koudst.


Weatherboy

Citaat van: Ramon Oost op wo 23 jan 2013 - 23:43
Actueel radar + satelliet beeld. In gebieden met langdurige opklaringen het koudst.


Als De Bilt nou even in de opklaringen komt :D Hebben we in ieder geval nog kans op een koude golf. Nu 1 keer -10 dan hoeven nog maar 1 keer de -10 te halen.

Edwin

Even blazen naar het zuiden dan. Zit hier op het randje en kan er een beetje doorheen kijken
Never Stop Exploring

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ramon Oost

Citaat van: Weatherboy op wo 23 jan 2013 - 23:48
Als De Bilt nou even in de opklaringen komt :D Hebben we in ieder geval nog kans op een koude golf. Nu 1 keer -10 dan hoeven nog maar 1 keer de -10 te halen.

Hirlam laat het gebied met opklaringen wel zuidelijker komen... we gaan het zien :)


Remy

Mijn thermometer hangt voor mij op ooghoogte(188cm ongeveer ;-) en die zit al ruim een uurtje op de min tien en un beetje :) En 77% luchtvochtigheid.
Betrouwbaar voor de lokale omstandigheden want bij veel wind geeft deze doorgaans exact de zelfde metingen als omliggende officiële stations.

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Stephanie

Hier ben ik zojuist over naar huis geglibberd, brrrr.

Remy

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Bacci

Echt overal om ons heen bewolking, maar toch nog een gat in de bewolking boven ons land en laat ik daar nou net in zitten, best opmerkelijk.

Remy

Citaat van: Bacci op do 24 jan 2013 - 00:32
Echt overal om ons heen bewolking, maar toch nog een gat in de bewolking boven ons land en laat ik daar nou net in zitten, best opmerkelijk.
Maar dat is toch met ieder gat...
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

glenn

even een vraagje GFS tekent op de oceeaan een laag in van dieper dan 920hpa !
Het laagst ooit gemeten laag was 925hpa !

Welke windkracht zou er rondom dit systeem zijn volgens jullie en welke pieken ?

Weatherboy

Citaat van: glenn op do 24 jan 2013 - 00:47
even een vraagje GFS tekent op de oceeaan een laag in van dieper dan 920hpa !
Het laagst ooit gemeten laag was 925hpa !

Welke windkracht zou er rondom dit systeem zijn volgens jullie en welke pieken ?

12/13 Bft. Toch opmerkelijk dat bijna alle modellen met zo een krankzinnig ding aan komen zetten. Krijgen we dan toch dé orkaan van de eeuw? Ierland wordt van de kaart geveegd? Ik weet het niet, maar dit zijn belachelijke lage waarden voor een Depressie.

Powered by EzPortal