Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223263 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joep

Sorry het was een flauwe grap op Twitter


just0408

Citaat van: Joep op wo 23 jan 2013 - 10:02
Sorry het was een flauwe grap op Twitter

LOL. Hij blijft leuk.  :)
Ik ben ook niet van steen.

just0408

Ik vind het maar stervenskoud buiten.
Ik ben ook niet van steen.

Edwin

Zo te zien wordt het eerst weer een tijdje herfst...

Never Stop Exploring

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Romigo

Citaat van: Joep op wo 23 jan 2013 - 09:57
Het is nog even weg, maar enorme kou-uitval over groot deel Europa
medio februari zichtbaar op Amerikaanse weermodel.

Zo ziet dat in een kaartje eruit...het is nog LT, maar goed als winterliefhebber moet je hoop houden om een terugkeer van de kou.

Romigo


Marcellang

Citaat van: Romigo op wo 23 jan 2013 - 10:49
Zo ziet dat in een kaartje eruit...het is nog LT, maar goed als winterliefhebber moet je hoop houden om een terugkeer van de kou.
Idd Romingo, als het zo gaat lopen vind ik het prima, weekie dooi 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Romigo

Als ik me zo dat bekijk op de satelietkaarten, dan wordt het de komende nacht ook niet een heldere nacht. Of zal dat gat in de bewolking in Noord-Duitsland boven NL blijven hangen??

Romigo

Citaat van: just0408 op wo 23 jan 2013 - 10:25
Ik vind het maar stervenskoud buiten.

Als je in een zomer tenue naar buiten gaat, dan kan ik dat heel goed begrijpen... ;D

jorentje1997

Citaat van: Romigo op wo 23 jan 2013 - 10:55
Als ik me zo dat bekijk op de satelietkaarten, dan wordt het de komende nacht ook niet een heldere nacht. Of zal dat gat in de bewolking in Noord-Duitsland boven NL blijven hangen??
In Belgiƫ zal het mistig zijn, in Nederland zal het meestal bewolkt zijn en als er ergens een opklaring zal zijn dan zullen we dat direct zien aan de temperaturen :)

Edwin

Het is maar de vraag of die koudegolf er gaat komen dus...
Never Stop Exploring

Glennb

Citaat van: Edwin op wo 23 jan 2013 - 11:01
Het is maar de vraag of die koudegolf er gaat komen dus...

Zo niet hebben we een prachtige winterse periode gehad! Ik ben net zo blij met als zonder koudegolf  ;D
Groet,
Glenn

Bacci

GFS geeft zondag nog steeds sneeuwkansen:


Serge

volgens mij word het een kortstondige dooiaanval, paar daagjes, net genoeg om de sneeuw van het ijs te doen smelten en dan gaan we gewoon weer volop de winter in,...

zou zeggen poll 11-stedentocht,... ik zeg 26 feb a.s. :P
Waar is mijn cape

klimascepie

Het blijft raar om te zien. De druk verdeling klappert letterlijk over het scherm. Zelfs binnen 12 uur kun je en totaal andere verdeling krijgen. Zo als ik het nu zie gaat het lage drukgebied (de superstorm)ofwel splitsen en deels onder en deels boven ons langs of de ss trekt in zijn geheel boven ons langs. De eerste optie lijkt de voorkeur te hebben. Hoe dan ook blijft de koude stroming volgens mij groot deels in takt. Uiteindelijk komen we dan begin februari weer in de echt koude lucht terecht.

Maar zo als ik al zei de patronen stuiteren maar wat in het rond en dat is misschien wel het grootste probleem.
In ieder geval geloof ik niet dat we vlot van de winter af zijn even. Tevens zal menig persoon zich verbazen over de lengte die deze winter nog kan krijgen.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Govert

Citaat van: Serge op wo 23 jan 2013 - 11:19
volgens mij word het een kortstondige dooiaanval, paar daagjes, net genoeg om de sneeuw van het ijs te doen smelten en dan gaan we gewoon weer volop de winter in,...

zou zeggen poll 11-stedentocht,... ik zeg 26 feb a.s. :P

ik zeg 30 feb.!  8)

hahaha

Edwin

Volgens mij zie ik nog nauwelijks kou terugkomen volgende week. Beneden nul vind ik dan kou, daarboven niet want dan heb je er nog niks an. Pluim LT zegt dat toch ook?! Veranderingen kunnen zo gebeuren, daar nie van...
Never Stop Exploring

Henk1976

Ik verwacht dat wij hier in NO wel wat dooi krijgen, maar het zal niet voldoende zijn om ons te overtuigen. Volgens mij duiken we snel de winter weer in.  ;)

just0408

Citaat van: Serge op wo 23 jan 2013 - 11:19
volgens mij word het een kortstondige dooiaanval, paar daagjes, net genoeg om de sneeuw van het ijs te doen smelten en dan gaan we gewoon weer volop de winter in,...

zou zeggen poll 11-stedentocht,... ik zeg 26 feb a.s. :P
Woensdag 13 februari spreekt voorzitter Wiebe Wieling de historische woorden 'Wy Gean Reedride' en wordt hij op 16 februari verreden. ;)
Ik ben ook niet van steen.

Powered by EzPortal