Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223298 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brisk

Ik ga wederom gewoon voor de control van GFS...



:o 8) :-X

Let is snow, let it snow, let it snow!

Zynex

hahaha wtf! Go home control, you are drunk!

ron12

mogelijk de langste koudegolf in 50 jaar in de maak op kijk hierwww.weer.nl weer in het nieuws
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Dennis

De kans op vertraging  monsterdepressie (met de zachterere lucht)  is wel degelijk aanwezig - weekend nog wel (goed) winterweer  kustgebieden meest gevoelig voor zachtere lucht

mauriceb

Soms bespeur ik bij mensen de gedachte dat moeder natuur acteert op een nul graden grens.
Die 0 graden grens hebben wij als mensheid toegekend, dat wordt weleens vergeten lijkt het.
Als meneer celsius zijn bril niet ophad hadden we misschien wel veel meer helmannen gehad ;)

Weatherman

Citaat van: ron12 op di 22 jan 2013 - 14:38
mogelijk de langste koudegolf in 50 jaar in de maak op kijk hierwww.weer.nl weer in het nieuws
Die hebben het over regen zondag.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marcellang

Citaat van: Dennis op di 22 jan 2013 - 14:41
De kans op vertraging  monsterdepressie (met de zachterere lucht)  is wel degelijk aanwezig - weekend nog wel (goed) winterweer  kustgebieden meest gevoelig voor zachtere lucht
[/quote']

Dat verwacht ik ook Dennis, ook dat ik nu net de GFS geplaatst op Weerplaza voor t N/O minder warm uitvalt na t weekend 8)
En Roland zijn betoog  ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

jorentje1997

Citaat van: ron12 op di 22 jan 2013 - 14:38
mogelijk de langste koudegolf in 50 jaar in de maak op kijk hierwww.weer.nl weer in het nieuws

In België zal dat dan wel niet zijn.. 3°c in Ukkel (Brussel)

Marcellang

Citaat van: jorentje1997 op di 22 jan 2013 - 14:56
In België zal dat dan wel niet zijn.. 3°c in Ukkel (Brussel)
Nog steed 3 graden bij jullie joh  8)
Hier een -4,5 graden, bewolkt met af en toe een vlokje.
De storing van ma/di heeft zo'n 17 cm. sneeuw achtergelaten  :-*
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Joep

Net op Twitter ;)

FrieseElfsteden ?@FrieseElfsteden
Van een extreem sterke dooiaanval lijkt geen sprake. Dit onder voorbehoud.... pic.twitter.com/2zI6FzQn


André

Stasegem , actueel 2,7° en helder .
Demeulemeester André

winter

Ben nu echt benieuwd waar GFS en ECMWF vanavond meekomen hopelijk toch met een omslag na het weekend en gewoon doorzetten van de winter! Er zijn toch weer kaarten te vinden die dooi minder heftig maken of zelfs uitstellen.

just0408

Nou ik ben ook zeer benieuwd naar de ontwikkelingen. Uiteraard duim ik mee voor een vervolg van vorst.  ::)
Ik ben ook niet van steen.

jorentje1997

Citaat van: albalinda op di 22 jan 2013 - 15:01
Nog steed 3 graden bij jullie joh  8)
Hier een -4,5 graden, bewolkt met af en toe een vlokje.
De storing van ma/di heeft zo'n 17 cm. sneeuw achtergelaten  :-*
Jap, zometeen even barbecue aansteken  8)

Neeh even serieus, het smeltwater die nu ontstaat in Ukkel kan vanavond-vannacht toch voor spekgladde wegen zorgen?

André

Citaat van: winter op di 22 jan 2013 - 15:14
Ben nu echt benieuwd waar GFS en ECMWF vanavond meekomen hopelijk toch met een omslag na het weekend en gewoon doorzetten van de winter! Er zijn toch weer kaarten te vinden die dooi minder heftig maken of zelfs uitstellen.
Een keer geluisterd op tv deze middag naar twee verschillende en alle twee was er dooi , de een zelfs al zaterdagnamiddag dat hij hier in belgië zou zijn intrede doen . Dus het wordt nog een vraagteken .
Demeulemeester André

yookin

Citaat van: André op di 22 jan 2013 - 15:18
Een keer geluisterd op tv deze middag naar twee verschillende en alle twee was er dooi , de een zelfs al zaterdagnamiddag dat hij hier in belgië zou zijn intrede doen . Dus het wordt nog een vraagteken .


Dat zeggen ze wel vaker... ;)
Stavoren

Thunderfreak

Citaat van: André op di 22 jan 2013 - 15:18
Een keer geluisterd op tv deze middag naar twee verschillende en alle twee was er dooi , de een zelfs al zaterdagnamiddag dat hij hier in belgië zou zijn intrede doen . Dus het wordt nog een vraagteken .

Als Brussel op +3 zit,is er al spraken van dooi. Stond overigens 2 dagen terug al op de kaarten van GFS en EC.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Marcellang

Citaat van: jorentje1997 op di 22 jan 2013 - 15:17
Jap, zometeen even barbecue aansteken  8)

Neeh even serieus, het smeltwater die nu ontstaat in Ukkel kan vanavond-vannacht toch voor spekgladde wegen zorgen?
Dat kan natuurlijk altijd, zeker met opklaringen.....
Ik neem aan dat er preventief wel gestrooid zal worden  ;)
Kijk hier legt er nog gewoon een plakkaat van 5 cm. aangedrukte sneeuw.
Iedereen kan zien dat het glad is maar bij jullie is het natuurlijk veel linker 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

André

Citaat van: Thunderfreak op di 22 jan 2013 - 15:22
Als Brussel op +3 zit,is er al spraken van dooi. Stond overigens 2 dagen terug al op de kaarten van GFS en EC.
Hier in West Vlaanderen is het 2,6° en van dooi merken we nog niet veel , een beetje in de zon op de daken en voor de rest niks , zolang dat het douwpunt bij 0° blijft zal er weinig dooi zijn .
Demeulemeester André

Brisk

Citaat van: jorentje1997 op di 22 jan 2013 - 15:17
Jap, zometeen even barbecue aansteken  8)

Neeh even serieus, het smeltwater die nu ontstaat in Ukkel kan vanavond-vannacht toch voor spekgladde wegen zorgen?

Ik BBQ het hele jaar door. Aanstaande vrijdag staat er BeerCanChicken (kip met een blik bier in ....) op het menu.

/edit: Bedenk me net dat ik vorig jaar nog tijdens een sneeuwbui de bbq gebruikt heb.
Let is snow, let it snow, let it snow!

Powered by EzPortal