Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223344 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcellang

Citaat van: Marsel op di 22 jan 2013 - 08:07
Nee, even zonder gekheid. De komende week nog even genieten, wellicht zelfs nog even schaatsen. Mocht het daarna klaar zijn dan is het voor mijn part wel goed zo. Toch even twee mooie weken gehad dan :).
Ben benieuwd waar de 00z EPS uitvoer van ec straks mee komt.
En zo is het mensen!!! Genieten 8)
Kijk de aankomende dagen gewoon in de chillmodus aan :D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

bliksems

Citaat van: MamaAs op di 22 jan 2013 - 08:21
Morgen!

Lalalala wil niks over dooi horen* vingersinoren*

Hier is het koud! Momenteel -6 met een gevoelstemp van -12.
Het waait gelukkig minder hard dan afgelopen dagen. Dat wordt vanmiddag schaatsen.

Bn vooral benieuwd of hier nog sneeuw gaat komen vandaag.... ?
ligt er nou erg veel sneeuw op jet ijs daar trouwens?
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

jorentje1997

Citaat van: Jan van Ooijen op di 22 jan 2013 - 08:38
We mogen er geen waarde aan hechten, maar winter voorbij? Kijken wat deze kaart op die datum ons brengen zal
Wauhauw 2maart, toch leuk om deze tegen te komen :)

Jan van Ooijen

Citaat van: jorentje1997 op di 22 jan 2013 - 08:39
Wauhauw 2maart, toch leuk om deze tegen te komen :)

Niet alleen maart, maar ook februari laat CFS een vorstperiode zien
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Henk1976

Citaat van: MamaAs op di 22 jan 2013 - 08:21
Morgen!

Lalalala wil niks over dooi horen* vingersinoren*

Hier is het koud! Momenteel -6 met een gevoelstemp van -12.
Het waait gelukkig minder hard dan afgelopen dagen. Dat wordt vanmiddag schaatsen.

Bn vooral benieuwd of hier nog sneeuw gaat komen vandaag.... ?

Een beetje dooi met wat regen en daarna weer strenge vorst lijkt mij helemaal niet zo erg voor het ijs. Mooi dat jij kan schaatsen. Hier in het Groningse en Drentse land is toch best wel een laag gevallen. Hier op de parkeerplaats bij mijn werk ligt alleen al 20 cm en dan heb ik de sneeuwduinen nog niet eens gemeten.

Ik denk niet dat er nog sneeuw komt, ook al is het zwaar bewolkt.  Weet wel dat het erg koud is idd. En dat met bewolking! Vanochtend -8!

jorentje1997

Citaat van: Jan van Ooijen op di 22 jan 2013 - 08:40
Niet alleen maart, maar ook februari laat CFS een vorstperiode zien

In februari vind ik dat niet zo vreemd, ik vind dat persoonlijk de leukste wintermaand.

Maar Maart met zo'n strenge vorst heb ik waarschijnlijk nog niet meegemaakt :D

Citaat van: Henk1976 op di 22 jan 2013 - 08:43
Een beetje dooi met wat regen en daarna weer strenge vorst lijkt mij helemaal niet zo erg voor het ijs.

Inderdaad, de sneeuw die hier ondertussen al een week ligt is een echte ijslaag geworden. Dat mag wel even verdwijnen :P

Henk1976

Volgens mij was het in Maart 2005 in de Noordoost polder meer dan 20 graden onder nul. Na zware sneeuwval.
Ik geloof dat er toen in de ZW hoek van Friesland ongeveer 50 cm lag.

bliksems

Citaat van: Jan van Ooijen op di 22 jan 2013 - 08:40
Niet alleen maart, maar ook februari laat CFS een vorstperiode zien
ja Jan,in elke grote winters zijn er tussen door periodes met dooi he;)
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jan van Ooijen

@MattHugo81 via Twitter:

Latest EC32 day maintains a trend as we progress further into Feb for northern blocking to return and for a trend towards cold weather again
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: Dennis op di 22 jan 2013 - 08:27
ga er nog maar even mee door (winterslaapje  ;D)

Ow, jij weet al meer volgens mij  ;)? Niet te positief worden he, wishfull thinking heeft in dit vak nog nooit goede resultaten opgeleverd. Realistisch blijven, hoewel dat dezer dagen voor sommige individuen erg moeilijk is. Valt hier overigens erg mee! :D

Dennis

Citaat van: Marsel op di 22 jan 2013 - 08:57
Ow, jij weet al meer volgens mij  ;)? Niet te positief worden he, wishfull thinking heeft in dit vak nog nooit goede resultaten opgeleverd. Realistisch blijven, hoewel dat dezer dagen voor sommige individuen erg moeilijk is. Valt hier overigens erg mee! :D

ja ik hou me nog gematigd in  ;) lets C whats happening in next days (richting Febr)

Jan van Ooijen

Citaat van: Henk1976 op di 22 jan 2013 - 08:46
Volgens mij was het in Maart 2005 in de Noordoost polder meer dan 20 graden onder nul. Na zware sneeuwval.
Ik geloof dat er toen in de ZW hoek van Friesland ongeveer 50 cm lag.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

DSDLimburg

We hebben nog niet vaak meegemaakt dat het hier met de carnaval niet vriest. :) Jan het gaat weer de goede kant op en ik zeg met de carnaval gewoon vorst ;D (moeten de kaartjes wel mee gaan werken op LT)
seizoen 2018/2019

MamaAs

Citaat van: Henk1976 op di 22 jan 2013 - 08:46
Volgens mij was het in Maart 2005 in de Noordoost polder meer dan 20 graden onder nul. Na zware sneeuwval.
Ik geloof dat er toen in de ZW hoek van Friesland ongeveer 50 cm lag.

Haha ja klopt, toen lag hier een halve meter sneeuw. Dat was leuk!

Jenkie

Citaat van: Henk1976 op di 22 jan 2013 - 08:46
Volgens mij was het in Maart 2005 in de Noordoost polder meer dan 20 graden onder nul. Na zware sneeuwval.
Ik geloof dat er toen in de ZW hoek van Friesland ongeveer 50 cm lag.

Klopt! Toen is m'n dochter geboren, dus die datum vergeet ik niet meer  :)

Jan van Ooijen

Stukje pluim, gemiddelde iets kouder

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marlieke

om me maar even in de discussie te werpen: persoonlijk vind ik het niet erg dat die sneeuw weer weggaat. Even alles weer normaal begaanbaar en dan na pakweg 2 weken mag er wel weer een pakje van een cm of 10 vallen gevolgd door strenge vorst. Dat is wat mij wel prettig lijkt...
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Casah

Citaat van: DSDLimurg op di 22 jan 2013 - 09:08
We hebben nog niet vaak meegemaakt dat het hier met de carnaval niet vriest. :) Jan het gaat weer de goede kant op en ik zeg met de carnaval gewoon vorst ;D (moeten de kaartjes wel mee gaan werken op LT)

Inderdaad, met carnaval vriest het altijd de laatste jaren, of carnaval nou in januari, februari of maart is. Dus maak jullie maar geen zorgen dat de winter voorbij is :P.


Flesjefanta

Goh. Er vallen hier nog wat witte vlokjes naar beneden. Op 1 hand te tellen maar toch...

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op di 22 jan 2013 - 09:24
Stukje pluim, gemiddelde iets kouder

En de rest.
Dooi vanaf komend weekend lijkt onontkoombaar zoals de kaarten er nu voor liggen.
Zoals Marlieke terecht opmerkt, weer even schoon schip maken. Alles weer goed begaanbaar, even geen ongemakken meer. Tot die tijd is het simpelweg genieten van 5 ijsdagen en enkele bitterkoude nachten.

Powered by EzPortal