Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223239 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flesjefanta

Het blijft hier gewoon licht doorsneeuwen. Vind het wel best. Afgelopen week en komende dagen pakken ze ons niet meer af. Zo moeten we ook denken. En ja, de dooi komt eens. Net zoals de Elfstedentocht. Gewoon geduld hebben en laat de natuur zijn gang gaan.

frankaloe

hier miezert het nu ook bij -1 grd..soort van motregen/sneeuwachtig gedoetje.
zal wellicht ijzel zijn,zoals ze vermelden.
zometeen met de hond naar buiten..info volgt
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Ploeps

Hier in Arnhem is de motsneeuw overgegaan in nauwelijks waarneembare poedersneeuw bij 2 gr. onder nul. Op de auto's een klein laagje sneeuw, mag geen naam hebben wat er in het laatste uur bij is gekomen, zal nog geen 5mm zijn.
Liefhebber van weer-uitersten.

maarten89

Ploeps waar zit jij in arnhem? Arnhem zuid heeft sneeuwdek van  6 cm. Laar west 8)

Kiwitwins

Ik ga heel eerlijk even op de biechtstoel plaatsnemen. Wil je het niet lezen, zet dan je bril af of sluit je ogen...

Wat mij betreft mag vanaf zondag de lente starten. Nog even een weekje sneeuw en dan ben ik het zat. Alles constant nat, mijn auto mijn schoenen, de gang, de keuken en daardoor mijn sokken... sjaals handschoenen, mutsen, oorwarmers en weet ik veel komen me de neus uit. ik heb er geen zin in meer in, het krabben van mijn autoramen, dadelijk koukleumen op het schoolplein als overblijfmoeder.... maar nu er sneeuw ligt mag die nog even blijven en dan ophoepelen en dan wil ik zon. Na die regen van de vorige periode ben ik het nu spuugzat.. Hehehe dat lucht op
Het is maar dat je het weet.

maarten89

De sneeuw die zondagnacht en maandagmorgen is gevallen heeft voor chaos en dodelijke ongevallen op de Groningse wegen gezorgd. Zo is op de N366 een automobilist overleden doordat hij met zijn auto in de sloot belandde. Op de N33 is een 43-jarige automobilist uit 't Zandt overleden nadat hij met zijn auto tegen een bus gleed.
(bron: RTV noord)
2de dodelijke slachtoffer.


Roland

Ik heb het gevoel dat het hogedrukgebied zich op de kaarten voor komend weekend wel heel gemakkelijk laat wegzetten. Ik kan me niet voorstellen dat dit in zo'n vloek en zucht gedaan is. Maar goed, is maar een gevoel, heel veel lichtpuntjes kan ik in de verschillende modellen ook niet ontdekken.

Bovendien: besef wel dat we nog steeds voor een bijna volle winterweek staan met aan het eind van de week wellicht de laagste temperaturen van de gehele vorstperiode! Dan hebben we toch een leuke tijd achter de rug, niet? En februari moet nog beginnen!

Romigo

Citaat van: Kiwitwins op ma 21 jan 2013 - 11:42
Ik ga heel eerlijk even op de biechtstoel plaatsnemen. Wil je het niet lezen, zet dan je bril af of sluit je ogen...

Wat mij betreft mag vanaf zondag de lente starten. Nog even een weekje sneeuw en dan ben ik het zat. Alles constant nat, mijn auto mijn schoenen, de gang, de keuken en daardoor mijn sokken... sjaals handschoenen, mutsen, oorwarmers en weet ik veel komen me de neus uit. ik heb er geen zin in meer in, het krabben van mijn autoramen, dadelijk koukleumen op het schoolplein als overblijfmoeder.... maar nu er sneeuw ligt mag die nog even blijven en dan ophoepelen en dan wil ik zon. Na die regen van de vorige periode ben ik het nu spuugzat.. Hehehe dat lucht op

Ik ben bang dat je nog even door moet bijten, want tot en met maart is er nog van alles mogelijk qua kou en andere ongemakkelijkheden. Het enige wat ik je kan adviseren is tijdelijk verhuizen naar een warm land.  8)

Romigo

Waarschijnlijk gaan we, na deze vorstperiode, tijdelijk in een kwakkelperiode terecht komen. Hoelang die gaat duren is onzeker.

Romigo

De voorlopige mogelijkheid voor zover het nu er na uitziet...

just0408

Jeemig de Peemig. Heb ik zo lang gesmacht naar een mooi wit sneeuwtapijt. Ligt het er eenmaal, denk ik weer, wat is het eigenlijk een vervelende bende. Nounee, voor een keer is het wel leuk. Een weekje sneeuw per jaar moet kunnen.
Ik ben ook niet van steen.

just0408

Als het na een eventuele kwakkelperiode weer gaat vriezen en er komt een elfstedentocht, zal er veel sneeuwijs zijn ben ik bang.
Ik ben ook niet van steen.

Romigo


Kiwitwins

Wel ja lekker kwakkelen met zijn allen. gatver.. het mag best nog koud zijn, maar alsjeblieft een ieniemienie klein zonnetje... ( Hoezo het is Blue Monday)
Het is maar dat je het weet.

GHkstra


zwoof

Citaat van: just0408 op ma 21 jan 2013 - 11:53
Als het na een eventuele kwakkelperiode weer gaat vriezen en er komt een elfstedentocht, zal er veel sneeuwijs zijn ben ik bang.

Flink wat water op het ijs en dan weer vorst. Ligt ook zo weer dicht als het weer koud wordt. 

glenn

Deze week blijft het gewoon winters koud !
In de lop van zaterdag probeert de dooi dan binnen te komen wat opnieuw een mislukte dooiaanval gaat worden met mogelijk opnieuw veel sneeuw
Zondag probeert dan opnieuw een depressie van 930hpa een dooiaanval uit de voeren deze aanval lijkt wel te lukken !
Dan zijn we vertrokken voor een week een totaal ander weertype .
Maar tegen 5 februari lijkt het erop dat we opnieuw koning winter krijgen !

Zynex

Dan kunnen we precies opnieuw beginnen met sneeuw en ijs :P Altijd halfbakken werk hier! :(

glenn

moet tegen zondag die dooi nog maar zien hoor
ensemble laat zondag gemmideld 1°c boven 0 worden nu maar steeds meer leden worden nu ook weer kouder naar zondag toe dus die dooi is nog helemaal niet zeker !

Jan van Ooijen

Wacht nu eerst eens tot woensdag of donderdag
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal