Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297720 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tyshane

Citaat van: Weatherboy op zo 20 jan 2013 - 20:36
Hier alweer lichte tot matige sneeuw. 10 cm hebben we gehaald inmiddels, kijken wat er nu nog gaat komen. Inmiddels heb ik de paden geveegd, en een mooie berg van 1 meter geschept :D Ik vind het een top periode!

Da's nun flinke berg! :P

winter

Citaat van: Weatherboy op zo 20 jan 2013 - 20:36
Hier alweer lichte tot matige sneeuw. 10 cm hebben we gehaald inmiddels, kijken wat er nu nog gaat komen. Inmiddels heb ik de paden geveegd, en een mooie berg van 1 meter geschept :D Ik vind het een top periode!

10cm vandaag gevallen of wat ervoor gevallen is meegerekend want dat is dan echt super veel!

Weatherboy

Citaat van: winter op zo 20 jan 2013 - 20:38
10cm vandaag gevallen of wat ervoor gevallen is meegerekend want dat is dan echt super veel!

Nee totaal, ik denk een cm 5 of 6 bijgevallen.

Citaat van: Tyshane op zo 20 jan 2013 - 20:37
Da's nun flinke berg! :P

Zekers, ik ga zo een foto maken.

Koen-IJM

Jan, maakt het zuidelijke deel van NH ook nog kans op sneeuw? Ik bedoel, die sneeuwzone heeft toch behoorlijk de neiging naar links te trekken.

Harrie Pama

ben het wachten echt zat komt er wel of geen sneeuw voor noorden want het moest er nu al zijn en er is nog helemaal geen sneeuw gevallen

Lucas

http://www.weerplaza.nl/weerkaarten/default_wpm.asp. En kies neerslag 1 uur linksboven. Regio Nijmegen vanaf 23uur tot diep in morgenmiddag sneeuwval. Ten zuidoosten daarvan per minder. Lijkt erop dat alleen zuid Limburg en Zeeland vrij weinig tot niets meer hoeven te verwachten...

Aanhoudende sneeuwval

Reutel

Citaat van: Thunderfreak op zo 20 jan 2013 - 20:36
Op de stukjes straat die schoon gewaaid zijn,kan geschaatst worden! Ijzelt nu al dik een uur.

De verwachting was dat de ijzel zich zou beperken tot Limburg, nou wij hebben ons portie ook gehad hoor.

Verder gaat GFS weer op de koude toer, eventuele dooi volgend weekend gaat steeds meer van de kaarten af. De oper van de nieuwe EC run gaat wel voor dooi, hopelijk is het een warme uitbijter dan kan hij gelijk door de prullenbak in.

ErikvA

Citaat van: franky op zo 20 jan 2013 - 20:24
Vanaf zondag/maandag (model Deutscher Wetterdienst) inzettende westcirculatie. Over en out met de winter.


Bron: Eddy De Mey, trouwens een goede vriend van mij. En als hij het zegt...

Ook 'vriend' Putto zegt dit nu op twitter. Westcirculatie lijkt idd te komen..

matroesjka-world

Citaat van: Harrie Pama op zo 20 jan 2013 - 20:41
ben het wachten echt zat komt er wel of geen sneeuw voor noorden want het moest er nu al zijn en er is nog helemaal geen sneeuw gevallen

Je geduld wordt vanzelf beloond, nog even geduld dus, hier sneeuwt het nu ook eindelijk na al uren gewacht te hebben, kun je nagaan hoe lang jij nog moet wachten, jij zit nog stukken hoger  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Thunderfreak

Citaat van: Reutel op zo 20 jan 2013 - 20:43
De verwachting was dat de ijzel zich zou beperken tot Limburg, nou wij hebben ons portie ook gehad hoor.

Verder gaat GFS weer op de koude toer, eventuele dooi volgend weekend gaat steeds meer van de kaarten af. De oper van de nieuwe EC run gaat wel voor dooi, hopelijk is het een warme uitbijter dan kan hij gelijk door de prullenbak in.

Het is gewoon bizar,want net sinds 2 minuten geleden sneeuwt het weer.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Arend

Citaat van: Bacci op zo 20 jan 2013 - 20:35
...

Lijkt er nu inderdaad op dat het in het westen van Duitsland wat meer begint te activeren.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

Ik heb Weatherboy nog nooit zo positief gezien op het forum :P Hihihi
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Reutel

Citaat van: ErikvA op zo 20 jan 2013 - 20:43
Ook 'vriend' Putto zegt dit nu op twitter. Westcirculatie lijkt idd te komen..

Mooi!! Dan weten we in ieder geval zeker dat de westcirculatie voorlopig wegblijft.  ::)

arjanbruggink

Op de stille Drentsche Hei nog steeds geen sneeuwval. Althans, in Smilde nog niks voorbij zien komen qua vlokjes.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Reutel

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 jan 2013 - 20:46
Ik heb Weatherboy nog nooit zo positief gezien op het forum :P Hihihi

Whahaha ik zat er nét ook aan te denken!!  ;D

Harrie Pama

Citaat van: matroesjka-world op zo 20 jan 2013 - 20:43
Je geduld wordt vanzelf beloond, nog even geduld dus, hier sneeuwt het nu ook eindelijk na al uren gewacht te hebben, kun je nagaan hoe lang jij nog moet wachten, jij zit nog stukken hoger  :P

valt wel mee ik zit op de lijn van drachten

boharo

Citaat van: Koen-IJM op zo 20 jan 2013 - 20:40
Jan, maakt het zuidelijke deel van NH ook nog kans op sneeuw? Ik bedoel, die sneeuwzone heeft toch behoorlijk de neiging naar links te trekken.

Ik vrees ook een beetje of het nog langs ons gaat trekken (Noord-Holland Zuid)... Afwachten.
Let it snow, let it snow, let it snow!

Reutel

Ik lees net dat het front uit België, waar we allemaal op zitten te wachten, al een naam heeft...  FyraFrontje ;D

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 jan 2013 - 20:46
Ik heb Weatherboy nog nooit zo positief gezien op het forum :P Hihihi

Nou lekker Weatherboy bashen ofzo? >:( Ben ik is positief is het óók weer niet goed. Volgende week met die WC ben ik weer de eerste die zit te zeiken ;) Wees maar niet bang hoor, als ik ergens een pest hekel aan heb is het wel regen en warmte in de winter.

Maar eerst genieten van de sneeuw hier, want in Amstelveen kwam en komt het wel tot sneeuw. Nu tot 10 cm totaal.

Thunderfreak

sneeuwt weer behoorlijk. Iedergeval nu mooie grote vlokken.


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Powered by EzPortal