Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297796 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcellang

Citaat van: Reutel op zo 20 jan 2013 - 15:45
Die huizen zijn over het algemeen goed geïsoleerd, duurt wel even voordat ze het koud krijgen.
8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jornonweer

jan heb je die kaart ook voor een uurtje eerder? dan weet ik of het in het noordoosten van belgie nog kan sneeuwen  :)
Danger is real, fear is a choice.

Thunderfreak

Dit houd nog wel even aan zo,komen zo zeker aan de 10 cm alleen word het lastig meten omdat het veel opstuift ook.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

grizzrh

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 jan 2013 - 15:51
*plaatje*

Jan ga je voor die deutscher of wat de Hirlam zegt ?? Hoe denk jij er over ?
Doenrade, Limburg

zwoof

Citaat van: Thunderfreak op zo 20 jan 2013 - 15:58
Dit houd nog wel even aan zo,komen zo zeker aan de 10 cm alleen word het lastig meten omdat het veel opstuift ook.

10 cm in een hoekie heb je zo met dit weer ;D

apopadj

Hoe zit het eigenlijk met de pluim. Nieuwste GFS. Is deze al besproken? Voor het noorden lijkt de dooi toch echt vooruitgeschoven te worden.

Induction

Maar ff wat dicht gemaakt bij de voordeur, wint staat daar pal op en als de sneeuw dan komt kan ik ook sneeuw schuiven in de gang :P

Reutel

Citaat van: apopadj op zo 20 jan 2013 - 16:00
Hoe zit het eigenlijk met de pluim. Nieuwste GFS. Is deze al besproken? Voor het noorden lijkt de dooi toch echt vooruitgeschoven te worden.

Dooi?  8)

Chase-Stormer

Dooi word al ruim een week vooruitgeschoven, just like last year... toen stond er ook een week of 3/4 lang dooi op de kaarten, maar kou wist het duel voor lange tijd te winnen :D

Weerextrem

hmmm kijk eens naar buienradar van weer.nl, activerende strook naar nederland toe!:o ::)

marco-groningen

Nou ik ben er helemaal klaar voor:

- Fototoestel en camera (check)
- Extra batterijen (check)
- Meetlat (check)
- koek en sopie (check)
- Lantarenpaal voor de deur (check)

Laat die centimeters maar komen.

grizzrh

Citaat van: Weerextrem op zo 20 jan 2013 - 16:04
hmmm kijk eens naar buienradar van weer.nl, activerende strook naar nederland toe!:o ::)

wat moet ik zien dan ?:P ik zie wat boven lyon hangen!? voor de rest zie ik niets nieuws intrekken Op het Moment!!
Doenrade, Limburg

apopadj

Citaat van: Chase-Stormer op zo 20 jan 2013 - 16:03
Dooi word al ruim een week vooruitgeschoven, just like last year... toen stond er ook een week of 3/4 lang dooi op de kaarten, maar kou wist het duel voor lange tijd te winnen :D
True!

Jullie verwachten niet dat de dooi komt? GFS en ECMWF geven vrij eenduidig beeld, vandaar.

Marcellang

Citaat van: Chase-Stormer op zo 20 jan 2013 - 16:03
Dooi word al ruim een week vooruitgeschoven, just like last year... toen stond er ook een week of 3/4 lang dooi op de kaarten, maar kou wist het duel voor lange tijd te winnen :D
Toch apart winter duurde toen precies 14 dagen  :P
Of bedoelde je 3kwart week  :D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Jan van Ooijen

Citaat van: grizzrh op zo 20 jan 2013 - 15:59
Jan ga je voor die deutscher of wat de Hirlam zegt ?? Hoe denk jij er over ?

Deze afbeelding komt goed overheen met Hirlam, dit is nog niet alles
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SuperGrover

Dordrecht sneeuwt het nu echt goed door hoor  8)

Romigo

Ik hoorde van Amara Onwuka (weer.nl)dat er gemiddeld 10 a 15 cm kan gaan vallen....YES!!


Kiwitwins

Om toch nog eens even terug te komen op Vroegah! Vroeger was het dan wel misschien iets erger qua kou, sneeuw en weet ik veel. (gewoon omdat we niet geisoleerd waren en er maar weinig huizen centrale verwarming hadden) Maar vroeger had je ook niet zo'n ontregeling van het openbare leven. En waarom niet. Nou dat is heel simpel te verklaren. Vroeger was het niet zo druk op de weg. Vroeger reden er niet zoveel treinen, vlogen er niet veel vliegtuigen. Dus was er van totale verkeerschaos geen sprake. Vaders werkte veelal in de buurt dus die hoefde niet over de A2 een uur te kachelen met zijn allen. Moeders die waren thuis dus die waren niet eens op de weg.
Dat is allemaal niet te vergelijken met elkaar. Net zoals dat ik laatst ergens las. Er is nog nooit zoveel energie verbruikt op aarde als de laatste 50 jaar. Dat slaat dus ook gewoon nergens op. Want 50 jaar geleden hadden we maar heel weinig electrische apparatuur, dus verbruikten we ook bijna niets.... Dus.... We konden misschien wel iets beter tegen de kou, maar dat is ook kolder. Toen ik nog klein was pak en beet 30 jaar geleden werd je ook door je moeder ingepakt als een michelin poppetje. Met skipak, moonboots, sjaal, handschoenen ging je dan inderdaad de hele middag sleeen.

En verder is het hier droog en belachelijk koud buiten.
Het is maar dat je het weet.

Powered by EzPortal