Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297744 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roland

Citaat van: Tyshane op zo 20 jan 2013 - 10:47
Alle grafiekjes en filmpjes zien er goed uit qua sneeuwverwachting. Moge het hele land een mooie wit deken krijgen!  8)


Nee man gebruik deze tijd om je voor te bereiden! :P

Juist. Hebben jullie voldoende rantsoen om een barre week door te komen? Kaarsen, lucifers en radio met batterijen voor het geval de lichtmasten het begeven?

Reutel

Wow!! Een Hirlam om in te lijsten :)

De wind trekt behoorlijk aan hier in Tilburg, oude stuifsneeuw wordt van de daken geblazen en trek in vlagen door de straten. Dik ingepakte fietsmeisje met rode neusjes worstelen zich door de stroperige koude lucht in een poging de snijdende kou te trotseren. Ik krijg er kippenvel van, respect hoor. Brrrr, dit is zo 1963 :D

Jan van Ooijen



Maandagochtend heeft het verkeer behoorlijk last van sneeuw: op zondag en maandag valt er langdurig sneeuw, naar verwachting tot 7 centimeter. Impact op de spits zal groot zijn. Bij een zeer zware spits wordt tot 500 km verwacht. Groot deel van Nederland staat vast.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

John

Ik zie het gebied verpieteren boven Brabant....
Z.o. Drenthe

snow!

Wauw volgens die nieuwe hirlam blijft het een uurtje of 22 sneeuwen hier ! Laat maar komen (a)

marco-groningen

Meer dan 24uur sneeuw voor hier. Nou dan zijn we in ieder geval dat gezeur om die elf stedentocht kwijt. Wat wordt je daar moe van zeg. Sinds het vriest gaat het werkelijk nergens anders over.
Kom maar op pak sneeuw  ;D

Romigo

Citaat van: Tyshane op zo 20 jan 2013 - 10:47
Alle grafiekjes en filmpjes zien er goed uit qua sneeuwverwachting. Moge het hele land een mooie wit deken krijgen!  8)


Nee man gebruik deze tijd om je voor te bereiden! :P

Er valt weinig voor te bereiden, alleen even de baal hooi (die ik voor de reeën had klaargelegd) weer even binnen halen. Ik verwacht hier toch wel een 10 cm. De Veluwe is meestal wel een plek waar de neerslag activeert.

René

 :'(Helaas gaat dit voor de schaats liefhebbers het ijs verpesten  :'(
Waddinxveen

Tyshane

Citaat van: Roland op zo 20 jan 2013 - 10:49
Juist. Hebben jullie voldoende rantsoen om een barre week door te komen? Kaarsen, lucifers en radio met batterijen voor het geval de lichtmasten het begeven?

Ja zeker, ik heb in principe altijd genoeg eten / drinken en andere materialen om 2 weken door te kunnen zonder er uit te hoeven en zonder werkend gas en elektra en water. :) Be prepared! ;)


Citaat van: Romigo op zo 20 jan 2013 - 10:51
Er valt weinig voor te bereiden, alleen even de baal hooi (die ik voor de reeën had klaargelegd) weer even binnen halen. Ik verwacht hier toch wel een 10 cm. De Veluwe is meestal wel een plek waar de neerslag activeert.

Ah het was ook met een knipoog! ;) Zo los zal het niet gaan lopen. Maar juist die voorpret, het volgen van dat systeem, het delen van het enthousiasme; de geestelijke voorbereiding. Die is juist zo leuk! :)

MamaAs

Citaat van: René op zo 20 jan 2013 - 10:51
:'(Helaas gaat dit voor de schaats liefhebbers het ijs verpesten  :'(

Ja heel erg jammer. Gelukkig kan de ijsbaan goed geveegd worden.
Dat wordt op de slee naar school.

Henk1976

Citaat van: Reutel op zo 20 jan 2013 - 10:49
Wow!! Een Hirlam om in te lijsten :)

De wind trekt behoorlijk aan hier in Tilburg, oude stuifsneeuw wordt van de daken geblazen en trek in vlagen door de straten. Dik ingepakte fietsmeisje met rode neusjes worstelen zich door de stroperige koude lucht in een poging de snijdende kou te trotseren. Ik krijg er kippenvel van, respect hoor. Brrrr, dit is zo 1963 :D

Heerlijk poëtisch.  ;) En jullie hadden al wat liggen. Kan niet wachten, man, wat een sneeuw. En precies het meeste morgenvroeg. Eens kijken of we naar het werk komen.

Roland

Citaat van: DSDLimurg op zo 20 jan 2013 - 10:43
Ik heb net eens aan de sneeuw gevoelt en het lijkt er inderdaad op dat het niet echt helemaal sneeuw is maar sneeuw met ijs. ik heb zo een speelgoed kasteel van plastic achter staan en je hoort het ook lichtjes er tegen aan tikken :-\ even in de gaten houden dus nu.
Toch vriest het bij jullie nog steeds matig volgens het KNMI. Dit betekent dat die bijzondere situatie, veel warmere lucht boven een koude deken, zich inderdaad voordoet. Sneeuw smelt eerst, moet door de koude heen, maar de afstand en tijd is te klein en kort om weer volwaardige sneeuwvlokken te krijgen. Wel een leuke situatie.

Donald_Duck__


Nu even soep maken, dat hoort hierbij hé  :)
Aloha-Snowum

Reutel

Citaat van: René op zo 20 jan 2013 - 10:51
:'(Helaas gaat dit voor de schaats liefhebbers het ijs verpesten  :'(

Welnee, de wind gaat het grootste gedeelte van het ijs schoon blazen en mooie duinen maken aan de zijkant. Tweede helft volgende week zeer strenge vorst er over heen. Na volgend weekend maakt een klein beetje dooi het oppervlak zo glad als een spiegel en daarna gaan we weer gezellig met het hele land de diepvries in voor het tweede deel van de winter.

Altijd positief blijven :D

Tyshane

Het is met recht een behoorlijk systeem!


frankaloe

Citaat van: Hans op zo 20 jan 2013 - 10:25
makkelijk dat je ook de lokatie naast je naam heb ingevuld  :-X
idd..deden ze dat maar allemaal he  ;D ;D ;D :-X
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Jan van Ooijen

Noodweercentrale breidt waarschuwingsgebied uit!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Citaat van: Reutel op zo 20 jan 2013 - 10:55
Welnee, de wind gaat het grootste gedeelte van het ijs schoon blazen en mooie duinen maken aan de zijkant. Tweede helft volgende week zeer strenge vorst er over heen. Na volgend weekend maakt een klein beetje door het oppervlak zo glad als een spiegel en daarna gaan we weer gezellig met het hele land de diepvries in voor het tweede deel van de winter.

Altijd positief blijven :D

Kijk; that's the spirit! :P

jorentje1997

Citaat van: Donald_Duck__ op zo 20 jan 2013 - 10:55
De te verwachten neerslag die Weerplaza aangeeft per stad, die klopt niet neem ik aan. Zie kaartje.
Dan zou er, opgeteld, 38 mm vallen (+/- 30 cm) tot aan middernacht.

Ik vewacht zelf ongeveer 7 cm in Rotterdam tot aan middernacht.

Nu even soep maken, dat hoort hierbij hé  :)
Er staat 0,6mm... geen 6mm :P

grizzrh

Citaat van: DSDLimurg op zo 20 jan 2013 - 10:36
Hier gaat het momenteel goed zou ik zeggen, een goede wind en het sneeuwt nog altijd. Tempratuur is nu momenteel -4.8 graden

Het sneeuw inderdaad leuk, maar zo heel veel is het niet of wel ?? ben net wakker.. maar hier is nog niet Zoveel gevallen, veel is opgestuift!

Nu begint het wel harder te sneeuwen as we speak
Doenrade, Limburg

Powered by EzPortal