Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297766 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiwitwins

even iets off sneeuw topic maar wel weer gerelateerd...
De straalstroom kan ik die op iedere kaart zien 850 hpa 500hpa etc en waar ligt die dan nu precies (ongeveer mag ook  :P )
Het is maar dat je het weet.

Joep


xzaz

We gaan toch niet die kwakkelzooi in he  :-\
De winter is nog niet eens begonnen!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Arend

Volgens Hirlam zullen we hier wat langer op de sneeuw moeten wachten. Dit wachten lijkt dan wel te worden beloont?
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Thunderfreak

Citaat van: ron12 op za 19 jan 2013 - 23:47
zo europa kleurt mooi geelhttp://www.meteoalarm.eu/

Jah behalve Nederland voor sneeuwwaarschuwing. Alleen gevaar voor gladheid wegens opvriezing van sneeuwresten en of vocht. Ook voor orgen

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Thunderfreak

Citaat van: Arend op za 19 jan 2013 - 23:56
Volgens Hirlam zullen we hier wat langer op de sneeuw moeten wachten. Dit wachten lijkt dan wel te worden beloont?

Totaal ander beeld weer als vanmiddag. Oftewel de modellen weten het ook niet precies.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Ramon Oost

Citaat van: Kiwitwins op za 19 jan 2013 - 23:41
even iets off sneeuw topic maar wel weer gerelateerd...
De straalstroom kan ik die op iedere kaart zien 850 hpa 500hpa etc en waar ligt die dan nu precies (ongeveer mag ook  :P )

Momenteel hebben we een mooie zuidelijke straalstroom. De straalstroom kan je onder andere zien op de 500hPa kaart (zie hieronder), dat is de zwarte lijn (552 dam).  Ook kan je hem natuurlijk vinden in de wind kaarten hogerop in de atmosfeer, ga daarvoor naar: http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavneur.html  > 300hPa stromlinien (200hPa kan ook).


Joep

Flink windveld voor NW en Wadden!!!!!!!!!!!!!!!


vossejongk

Citaat van: bliksems op za 19 jan 2013 - 22:41
nu krijg je weer 100 reacties dat het warmer word en dat de winter voorbij is haha.

Probleem is dit staat er al een aantal dagen op en op een paar leden na gaat alles voor dooi.. echter we kunnen nog niet ver kijken dus wie weet maar een dag of 3-4 dooi en daarna weer kouder :)

jones

GFS18z is wel een interessante run :) De temps mogen dan wel af en toe eens boven 0 komen (enkele dagen 1 ?  2°C), maar hij berekent wel geregeld sneeuwstoringen en nog steeds stevige vorst in de nacht!

Hier nog een kaartje volgens de Fransen, ijzel zou maar tot net ZO-België en Luxemburg komen:

ron12

klopt dat wel morgen avond en nacht de meeste neerslag verwacht zo te zienhttp://www.weerplaza.nl/regenradar/24uur/ zaten van de week wel goed met de verwachting.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Kiwitwins

Dank je Ramon voor je precieze locatie en uitleg...
Het is maar dat je het weet.

Reutel

Citaat van: ron12 op zo 20 jan 2013 - 00:10
klopt dat wel morgen avond en nacht de meeste neerslag verwacht zo te zienhttp://www.weerplaza.nl/regenradar/24uur/ zaten van de week wel goed met de verwachting.

Dat is gewoon "ons" EC neerslag gifje. ;)

Ramon Oost

Citaat van: Kiwitwins op zo 20 jan 2013 - 00:12
Dank je Ramon voor je precieze locatie en uitleg...

Graag gedaan ;) Als je nog meer info wilt over de straalstroom.. zie de website van Johann.

https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/de-straalstroom-jetstream


Kiwitwins

Jaaaa Johann's site die was ik kwijt... Ik krijg de info er allemaal niet in... Op de 1 of andere manier onthoud ik niet wat ik leer... dus terug lezen en alweer opzoeken... Maar ik kom er wel ik weet al veeeeeeeeeeel meer dan 3 jaar geleden  ;D.
Langzaamaan gaan mijn ogen dichtkiepen en ga ik maar eens lekker onder de wol. Morgen als ik wakker word dan is dat of door het gegil van kinderstemmen dat het sneeuwt of door het tikken van (ijs)regen. Of het is gewoon stil - in dat geval draai ik me nog eens om!!!
Het is maar dat je het weet.

DeCle

Experts, (johann) Wat denken jullie over de lange termijn? Voorspellen/verwachnten/denken jullie ook dat het weer warmer gaat worden? 3 weken weken terug zagen we op de lt een koudere trend en nu een warmere trend. De pluimen van vandaag laten een duidelijke opwarming zien.



gilleeesss

Word een dik pakie in het noorden. hier een 5cm erbij, zal maar tevreden zijn zeker?;D had gehoopt op 10 maarja xD

Slaapwel. Morgen als ik opsta gaat het aan het sneeuwen zijn ;)

just0408

Wat voor dag is het vandaag? Sneeuwdag 20 januari 2013!  :)
Ik ben ook niet van steen.

MSB

zal mij benieuwen hoe het zal gaan vandaag. vanmiddag zal het pas bij mij losgaan, tegen een uur of 17.00, daarvoor lekker slapen (nachtdienst) en dan vanavond weer werken. :) ;)
Lang leven de winter

Powered by EzPortal