Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297715 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NitroGenetics

denk dat het noorden de pak sneeuwdump meer dan verdient heeft deze winter, ze hebben niet of nouwlijks sneeuw gehad in vergelijking met het midden en zuiden Ik gun het ze van harte :)

Bacci

Citaat van: Reutel op za 19 jan 2013 - 22:52
WTF! Heb je soms zitten fotosoepen met dat gifje?  :)

Het sneeuwgebied activeert morgenavond en blijft tot maandagavond boven het noorden hangen??? Wow als dat uitkomt krijgen we Russische toestanden in het noorden!  :o

Hopelijk blijft die boven het hele land hangen, kan van alles gebeuren morgen.

grizzrh

Doenrade, Limburg

wimbaens

Citaat van: NitroGenetics op za 19 jan 2013 - 22:55
denk dat het noorden de pak sneeuwdump meer dan verdient heeft deze winter, ze hebben niet of nouwlijks sneeuw gehad in vergelijking met het midden en zuiden Ik gun het ze van harte :)

Ze hebben anders al meer sneeuw gehad dan Limburg in deze koude periode  :P

Weatherman

Citaat van: Reutel op za 19 jan 2013 - 22:52
WTF! Heb je soms zitten fotosoepen met dat gifje?  :)

Het sneeuwgebied activeert morgenavond en blijft tot maandagavond boven het noorden hangen??? Wow als dat uitkomt krijgen we Russische toestanden in het noorden!  :o
Die wil ik ook wel  :P :P
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

grizzrh

Citaat van: wimbaens op za 19 jan 2013 - 22:58
Ze hebben anders al meer sneeuw gehad dan Limburg in deze koude periode  :P

Inderdaad hier is max 2-5 cm gevallen niet veel IIG!

Citaat van: Kiwitwins op za 19 jan 2013 - 22:53
Ja maar ik las net hier of ergens anders dat het een occlusie betreft dus warmte-kou front. En dat de warme aangevoerde lucht botst op de niet wijkende koude lucht. Dus dan komt die warme lucht toch mee en gaat de T2m toch tijdelijk omhoog? En in dat stukje aanvoer/bots moment zitten wij pffff

Ja inderdaad das wel waar! kijk hier gifje hier boven ziet er toch wel goed uit toch ?
Doenrade, Limburg

NitroGenetics

in het noorden is er nog geen 3/5cm gevallen dus daarom verdienen ze het ook meer dan de rest van het land :) ntrlijk slecht nieuws voor de steden tocht

yookin

Citaat van: Scully op za 19 jan 2013 - 22:38
Dat is ieder jaar en iedere langere vorst periode hetzelfde. Ik denk niet dat niemand zich er drukker over maakt dan zijzelf. En hun goed recht. maar of er naar geluisterd wordt....

Als zondag de enige optie is, is het jammer voor de kerken... maar gaat hij gewoon door.
Als er meer mogelijkheden zijn gaat de voorkeur uit naar een andere dag. (Antwoord van Wielink, vorig jaar op de vraag op het op een zondag gereden mag worden)
Stavoren

bliksems

Citaat van: grizzrh op za 19 jan 2013 - 22:57
GFS t/m 23 januari 07:00
nou,die is echt heel erg onduidelijk met "hoeveel en waar",als je dat vergelijkt met hirlam,he??
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

matroesjka-world

Hhihihihi jippieajeeeee we doen de sneeuwdans hier !!!!
Kom maar op met die sneeuw, een herhaling van maart 2005 ???  ::) ::) ::)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

winter

http://www.weerplaza.nl/regenradar/24uur/
Lijkt me minder kans te hebben dat het uitkomt maar Regio Eindhoven krijgt hier in de vollen laag in de avond!
http://www.weer.nl/neerslagradar/europa.html
Waar bevindt de neerslag zich nu zie boven staande site zeer actieve neerslaggebied hoor die binnen nu en uur belgie binnen zal trekken

wimbaens

Citaat van: NitroGenetics op za 19 jan 2013 - 22:59
in het noorden is er nog geen 3/5cm gevallen dus daarom verdienen ze het ook meer dan de rest van het land :) ntrlijk slecht nieuws voor de steden tocht
In Limburg is er ook niet meer gevallen :D Maar ik gun ze het, ik hoop alleen dat we hier ook wat meer krijgen dan verwacht.

grizzrh

Citaat van: bliksems op za 19 jan 2013 - 23:00
nou,die is echt heel erg onduidelijk met "hoeveel en waar",als je dat vergelijkt met hirlam,he??

gaat voor mij meer om de indicatie de hirlam zegt ons wel hoeveel enz maar dat boeit me ook niet zoveel :P want die hoeveelheid verandert toch weer om het uur ofzo haha
Doenrade, Limburg

Peter van H.

Zoveel sneeuw is niet goed voor Fries ijs.

jornonweer

gfs zelfs slechter geworden voor het zuidoosten van nl voor morgen, als het dauwpunt 0 graden is, gaat het dan sneeuwen of ijsregenen?
Danger is real, fear is a choice.

Joep

Ik heb is zitten rekenen voor het noorden volgens Hirlam t/m maandag 30 cm sneeuw of meer?

ron12

Zat wat op internet te neuzen kwam ik deze site tegen,weet niet of die al bekent is hier lijkt me wel intersant om te melden.Ik zag pas voor het eerst vandaag.Lijkt me wel gaaf om die even door te spitten http://wxmaps.org/pix/forecasts.htmlvolgens mijn gaat er wereld voor je open zo te zien,met  mooie kaarten en nog veel meer.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

bliksems

Citaat van: Peter van H. op za 19 jan 2013 - 23:02
Zoveel sneeuw is niet goed voor Fries ijs.
al het ijs wat er ligt zakt naar de bodem,omdat al die sneeuw te zwaar is.
ik hoop toch wel dat ze gaan vegen he??en helicopters,hoofercrafts en de hele rotzooi.
want met zo veel sneeuw koelt het wel behoorlijk af..gebruik van maken.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

tonnixx

Ik denk dat we voordat we ons op de elfstedentocht richten eerst maar eens moeten afvragen of er de komende tijd een paar mooie gewone toertochten geschaatst kunnen worden. Daar hebben veel meer mensen iets aan.

MamaAs

Citaat van: Reutel op za 19 jan 2013 - 22:52
WTF! Heb je soms zitten fotosoepen met dat gifje?  :)

Het sneeuwgebied activeert morgenavond en blijft tot maandagavond boven het noorden hangen??? Wow als dat uitkomt krijgen we Russische toestanden in het noorden!  :o

Nou ik zat ook al zo :o te kijken.
Ik zet de sneeuwschuiver alvast klaar.

Powered by EzPortal