Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297768 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

grizzrh

Citaat van: winter op za 19 jan 2013 - 22:28
Ja wel hoor ook deze sites zien het
http://europa.buienradar.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
En de officiƫle site van de Belgen ook meteo.be

nou die neerslag zone beweegt zo tergend langzaam vooruit zal nog wel even duren voordat hij er zal zijn!
Doenrade, Limburg

gilleeesss

Citaat van: zorba op za 19 jan 2013 - 22:40
Sneeuw sneeuw sneeuw en nog meer sneeuw

HIRLAM 18Z


Ziet er goed uit, maar weet niet of het beter of slechter is dan de vorige voor mijn regio..

grizzrh

Citaat van: gilleeesss op za 19 jan 2013 - 22:43
Ziet er goed uit, maar weet niet of het beter of slechter is dan de vorige voor mijn regio..

dat weten we ook pas als hij aantkomt he! nowcasten!
Doenrade, Limburg

jorentje1997

Citaat van: zorba op za 19 jan 2013 - 22:40
Sneeuw sneeuw sneeuw en nog meer sneeuw

HIRLAM 18Z
En morgen plots alles weg!
Neeh mopje natuurlijk, ziet er echt wel goed uit voor de hele Benelux (behalve waar regen valt..)
Geniet er maar van! :D

zwoof

Citaat van: bliksems op za 19 jan 2013 - 22:41
nu krijg je weer 100 reacties dat het warmer word en dat de winter voorbij is haha.

Nee Joh! De mensen zijn nu bezig met de sneeuw. En terecht denk ik ;)

Erik V

Heeft er al iemand een Lenteverwachting ;-)?

Bacci

Citaat van: zorba op za 19 jan 2013 - 22:40
Sneeuw sneeuw sneeuw en nog meer sneeuw

Hmm deze valt me weer tegen, nu lijkt alleen het noorden veel sneeuw te krijgen, eerste gebied lijkt boven ons land op te lossen. Zo zie je maar weer dat zelfs op erg korte termijn nog lang niets zeker is.

Edit: Huh hirlam opnieuw bekeken, is nu beter :P

grizzrh

Citaat van: Erik V op za 19 jan 2013 - 22:45
Heeft er al iemand een Lenteverwachting ;-)?

ja over 15 dagen  ;D haha
Doenrade, Limburg

Kiwitwins

Dan blijft de vraag, als het eerst ijzelt/regent kan de sneeuw dan nog wel blijven liggen, voor Limburg blijft het weer een rampscenario... Maar anyway voor de rest van NL have fun !
Het is maar dat je het weet.

itgietoan!

Lichte sneeuw (motsneeuw) in Elburg op dit moment ....
Snow!!!

grizzrh

Citaat van: Kiwitwins op za 19 jan 2013 - 22:46
Dan blijft de vraag, als het eerst ijzelt/regent kan de sneeuw dan nog wel blijven liggen, voor Limburg blijft het weer een rampscenario... Maar anyway voor de rest van NL have fun !

T2m en Dauwpunt gewoon onder 0, dus volgens mij kan gewone regen niet ?!
Doenrade, Limburg

klimascepie

Eind maart word het en beetje lente en dan gaat deze zo rond september weer over in de winter. Zomer en herfst slaan we dit jaar over.
We gaan over op 1 lange winter met alleen van april tot september iets wat mogelijk iets van lente zou kunnen wezen.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

winter

Hopelijk trekt het gebied met zeer actief neerslag dat uit Duitseland komt in de late avond Nederland binnen trekt wat zuidelijk binnen.
Bij ons Brabant staat de deur wagen wijd open wij zijn zo sociaal sneeuwgebied uit Duitseland mag om 22 uur best langs komen morgen als je wilt, wordt wel steeds beter de radar vind ik, natuurlijk blijft het nog steeds snowcasten morgen

Bacci

Het neerslaggebied gaat in het noorden activeren, spannende situatie waar het precies begint te activeren.

PatrickM

GFS lijkt iets kouder te zijn tot nu toe. Temperaturen van +4 leken al wat onwerkelijk, maar is inmiddels dus al wat lager.

Reutel

Citaat van: zorba op za 19 jan 2013 - 22:40
Sneeuw sneeuw sneeuw en nog meer sneeuw

HIRLAM 18Z


WTF! Heb je soms zitten fotosoepen met dat gifje?  :)

Het sneeuwgebied activeert morgenavond en blijft tot maandagavond boven het noorden hangen??? Wow als dat uitkomt krijgen we Russische toestanden in het noorden!  :o

jorentje1997

Citaat van: grizzrh op za 19 jan 2013 - 22:49
T2m en Dauwpunt gewoon onder 0, dus volgens mij kan gewone regen niet ?!
850hPa temperatuur zal wel licht positief zijn :)

Sebas81

Hoe lijkt het met de wind tijdens de sneeuwval zo/ma.
Op telegraaf.nl  hebben ze het over sneeuwjachten in het noorden.

Kiwitwins

Citaat van: grizzrh op za 19 jan 2013 - 22:49
T2m en Dauwpunt gewoon onder 0, dus volgens mij kan gewone regen niet ?!
Ja maar ik las net hier of ergens anders dat het een occlusie betreft dus warmte-kou front. En dat de warme aangevoerde lucht botst op de niet wijkende koude lucht. Dus dan komt die warme lucht toch mee en gaat de T2m toch tijdelijk omhoog? En in dat stukje aanvoer/bots moment zitten wij pffff
Het is maar dat je het weet.

Harrie Pama

hopelijk Maandag sneeuwvrij want ik heb geen zin in school of ik ga zeggen dat we ingesneeuwd zijn :P

Powered by EzPortal