Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297736 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gilleeesss


vossejongk

Citaat van: JPP78 op za 19 jan 2013 - 16:07
'' actuele''  temps ijsselmeer en noordzee aldus knmi

Is normaal, ijsselmeer is een giga plas water dat koelt niet ff 10 graden af in 2 weken.. heb je minstens een maand van vorst voor nodig

bliksems

Citaat van: gilleeesss op za 19 jan 2013 - 17:02
Volgens legende  2-5 cm;)

dat zou me toch een grap wezen 2 cm totaal als dat uitkomt haha.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

WinschoterWeer

Zouden we dan toch eindelijk een pak sneeuw mogen krijgen in het Noord Oosten van Nederland! Zit er al zo lang op te wachten Ben zo blij als een klein kind! Oooh maak me aub niet blij met een dooie mus! hahaha Heb er zo'n zin in. Hier is alles nog kaal en berekoud! Kom maar op!.... ? happy ?


gilleeesss

Citaat van: bliksems op za 19 jan 2013 - 17:05
dat zou me toch een grap wezen 2 cm totaal als dat uitkomt haha.

aangezien je errond veel vanaf 5-10cm ziet, mag je toch wel vanuit gaan dat het 4-5 cm is, daarrond, maarja.. Reken idd gewoon allemaal vanaf 4cm ;)

winter

Citaat van: TimK21 op za 19 jan 2013 - 17:01
Moet toch wel zeggen dat het er qua hoeveelheid wel beter uitziet dan de vorige run. Ik durf toch wel te stellen dat, zoals het er nu naar uit ziet, wel meer dan 3-7 centimeter gaat vallen. Vooral omdat het gebied eerst lijkt uit te doven, maar daarna (volgens Hirlam) weer nieuwe puf vindt om het grootste deel van het land 's avonds wederom weer onder de sneeuw te bedekken.
Als ik die run zo bekijk, denk ik dat regio Nijmegen toch mogelijk 10-12 centimter kan krijgen, maar dan moet het echt meezitten. Ik ga voor een centimeter of 8 voor de regio Nijmegen.

Dat is het probleem iedereen gaat vaak uit van meer dan dat kaarten verwachten zou zomaar kunnen zijn dat er in jouw regio (maar) 3 cm valt maar kan ook 15 of 20 of 25 cm zijn want het neerslaggebied trekt heel langzaam door het land wie weet stagneert het wel net boven jouw plaats en valt er nog er in bijv. Enschede 25 cm.
We kunnen er wel tenminste vanuit gaan dat er iets gaat vallen en een kleine inschatting maken van hoeveel er gaat vallen.
Ben nu benieuwd wat NOS gaat zeggen.
Zeiden zowel gisten als eergisteren dat er niet veel van betekenis gaat vallen kans op lichte sneeuw, nu zullen vast zeggen serieuze kans op grote hoeveelheden van meer dan 10cm ? hahaha

Thunderfreak

Als ik zo Hirlam de uren tel,kan er 20 uur sneeuw vallen in Zeeland en Zuid-Holland.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

zwoof

Reken gewoon op niks. Dan valt het altijd mee  ;)

gilleeesss

Ik moet zeggen. Hier ligt nu nog 9cm sneeuw op het gras.. :) heb het net gemeten ;) dat ik kan zien hoeveel er morgen is bijgevallen hehe ;D was toch al 2cm gesmolten. aangezien er deze nacht 1cm is bij gekomen.

Straks zal ik een nauwkerigere hirlam (van neerslagsom) hier zetten. Is hetzelfde als die andere, maar dan heb je OVERAL een cijfertje zowat;. Dan heb je geen gezaag maar van hoeveel er volgens hirlam zal vallen. En sneeuw blijft sneeuw. Moeilijk te voorspellen waar hoeveel zal vallen

pietjelol

Citaat van: vossejongk op za 19 jan 2013 - 17:04
Is normaal, ijsselmeer is een giga plas water dat koelt niet ff 10 graden af in 2 weken.. heb je minstens een maand van vorst voor nodig
vorig jaar wel gelukt binnen 2 weken gehele ijsselmeer dicht!

matroesjka-world

Citaat van: WinschoterWeer op za 19 jan 2013 - 17:06
Zouden we dan toch eindelijk een pak sneeuw mogen krijgen in het Noord Oosten van Nederland! Zit er al zo lang op te wachten Ben zo blij als een klein kind! Oooh maak me aub niet blij met een dooie mus! hahaha Heb er zo'n zin in. Hier is alles nog kaal en berekoud! Kom maar op!.... ? happy ?

Edit Zorba: SVP plaatjes uit de quotes laten!


Whahahaa, leuk die poppetjes !!!! Ik hoop het ook voor jullie en voor mezelf ook eigenlijk hihihi  ;D ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Bacci

Als ik kijk naar het gifje is het niet een aaneengesloten neerslaggebied, eerst vanuit het zuiden en dan vanuit het zuidoosten weer activerend, waardoor het noorden het meeste lijkt te krijgen aangezien het gebied daar activeert. We zullen het zien! wordt weer een slapeloze nacht.

Citaat van: zwoof op za 19 jan 2013 - 17:09
Reken gewoon op niks. Dan valt het altijd mee  ;)

Nouja in ieder geval op een centimeter :P

gilleeesss

Citaat van: Bacci op za 19 jan 2013 - 17:10
Als ik kijk naar het gifje is het niet een aaneengesloten neerslaggebied, eerst vanuit het zuiden en dan vanuit het zuidoosten weer activerend, waardoor het noorden het meeste lijkt te krijgen aangezien het gebied daar activeert. We zullen het zien! wordt weer een slapeloze nacht.

Jup ik denk ook noorden zeker 10cm.. (sommige gaan blij zijn, voor degene die nog geloven in een Elfstedentocht. Minder leuk..)

Thunderfreak

Citaat van: Bacci op za 19 jan 2013 - 17:10
Als ik kijk naar het gifje is het niet een aaneengesloten neerslaggebied, eerst vanuit het zuiden en dan vanuit het zuidoosten weer activerend, waardoor het noorden het meeste lijkt te krijgen aangezien het gebied daar activeert. We zullen het zien! wordt weer een slapeloze nacht.

Mwah,Zeeland en Zuid-Holland lijken in een gesloten gebied te zitten,volgens de computers dan he  ;) Word idd weer lastig slapen zo  :P

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

winter

Citaat van: Thunderfreak op za 19 jan 2013 - 17:12
Mwah,Zeeland en Zuid-Holland lijken in een gesloten gebied te zitten,volgens de computers dan he  ;) Word idd weer lastig slapen zo  :P

Hoezo dat je hoef pas rond zeven op te staan dan kan je alles van het begin zien vallen !

zwoof

Citaat van: Bacci op za 19 jan 2013 - 17:10
Als ik kijk naar het gifje is het niet een aaneengesloten neerslaggebied, eerst vanuit het zuiden en dan vanuit het zuidoosten weer activerend, waardoor het noorden het meeste lijkt te krijgen aangezien het gebied daar activeert. We zullen het zien! wordt weer een slapeloze nacht.

Nouja in ieder geval op een centimeter :P

Het zal me niets verbazen dat dit hier niet eens gehaald word. Het zal me ook niet verbazen dat we een cm of 6 erbij krijgen. Heerlijk snowcasten  8)

Thunderfreak

Citaat van: winter op za 19 jan 2013 - 17:12
Hoezo dat je hoef pas rond zeven op te staan dan kan je alles van het begin zien vallen !

Nou,als echte weerfreak heb ik het zelfde als met onweer,dat ik vaak heel de ontwikkeling volg,al is het nog In Frankrijk.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Bacci

Citaat van: zwoof op za 19 jan 2013 - 17:13
Het zal me niets verbazen dat dit hier niet eens gehaald word. Het zal me ook niet verbazen dat we een cm of 6 erbij krijgen. Heerlijk snowcasten  8)

Trauma?  ;D

bliksems

hoelaat komt die volgende HIRLAM? 1 a.m?
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

zwoof

Citaat van: Bacci op za 19 jan 2013 - 17:15
Trauma?  ;D

Jah! Dat ene groene stipje van Nederland enkele jaren geleden doet me nog steeds zeer  ;D

Powered by EzPortal