Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297693 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Romigo

Ik vind dit wel een interessant kaartje. De zeetemperatuur is de afgelopen dagen gedaald.


vdweste

Citaat van: Romigo op za 19 jan 2013 - 15:22
Ik vind dit wel een interessant kaartje. De zeetemperatuur is de afgelopen dagen snel gedaald.

Heb je ook nog een plaatje van 2 weken terug? :)

apopadj

Hoe zit het trouwens met de bewolking na maandag en dan vooral 's nachts? Het ziet er naar uit dat er een verscherping komt van de kou en heldere nachten zijn dan natuurlijk enorm welkom.

Ben ook benieuwd of er veegacties worden ondernomen, mocht er morgen veel sneeuw vallen in Friesland. Dat is uiteraard niet zonder gevaar op zulk dun ijs. Hopelijk doet de wind genoeg zijn best.

Thunderfreak

Hier schaatsen ze nu echt overal zag ik toen ik onderweg naar mijn werk was. Toch knap,toen er een hoeveelheid sneeuw viel was het ijs niet dikker dan 2 cm en dat met sneeuw erop,en nu een behoorlijk massa mensen op de wateren,die 1.5 meter diep zijn. Toch hard gegaan dan,ondanks dat er sneeuw op ligt.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Romigo

Op dit kaartje is te zien dat een stukje van Luxemburg en België net iets te warm is voor sneeuw.

hoffies

Goedemiddag, ik heb ff alles gelezen, wat een fantastische pluim weer! En na alle waarschijnlijkheid hebben we ook een beetje sneeuw in de kop van noord-holland.
Dus onze hollandse winter is TOP!  :D

groeten en veel weer plezier,

Antoin
Twitter: @hoffnar2911

jorentje1997


zorba

Ben erg benieuwd naar de 12Z van HIRLAM later vanmiddag, ik zal dan wel ff een gifje online gooien
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

alaind86

De leden van de Pluim willen toch meer gaan voor aanhoudend winter weer. Nu is het wachten op de Pluim van 12utc. Word steeds spannender en lijkt elke dag dat de winter steeds een dag uitgesteld word. We blijven het op de voet volgen!


wesleylollol

Citaat van: zorba op za 19 jan 2013 - 15:38
Ben erg benieuwd naar de 12Z van HIRLAM later vanmiddag, ik zal dan wel ff een gifje online gooien
dat zou egt te gek zijn :)

jornonweer

goed nieuws voor de mensen van limburg als je naar de gfs kaarten kijkt zie je dat op het moment dat de neerslag boven limburg hangt, het nog koud genoeg is voor sneeuw, als de neerslag weg is word het pas tijdelijk warmer op hoogte, dus ik verwacht dat het in limburg toch gaat sneeuwen, misschien even tijdelijk wat ijsregen  ;)
Danger is real, fear is a choice.

wesleylollol

Citaat van: ron12 op za 19 jan 2013 - 15:31
water temperatuur rivieren in nederlandhttp://www.rijkswaterstaat.nl/geotool/watertemperatuur.aspx?cookieload=treu
dus al ik het goed zie en de winter houd deze week nog aan gaat de ijselmeer  ook weer beginnen met dicht vriezen

jornonweer

Citaat van: jorentje1997 op za 19 jan 2013 - 15:36
Vandaar: http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3486.msg42671.html#msg42671

is dat hoe jij het verwacht? ik denk ook zoiets, tegen dat het op hoogte warmer is dan 0 graden, is de meeste neerslag al weg, dus in limburg valt het nog mee met ijzel
Danger is real, fear is a choice.

alaind86

Citaat van: jornonweer op za 19 jan 2013 - 15:40
goed nieuws voor de mensen van limburg als je naar de gfs kaarten kijkt zie je dat op het moment dat de neerslag boven limburg hangt, het nog koud genoeg is voor sneeuw, als de neerslag weg is word het pas tijdelijk warmer op hoogte, dus ik verwacht dat het in limburg toch gaat sneeuwen, misschien even tijdelijk wat ijsregen  ;)

Daar ben ik met je eens. In de vooravond kan de sneeuw (tijdelijk) overgaan is ijsregen, (kans op ijzel is gering) meeste kans daarop in het uiterste zuidoosten van Limburg. Maar ook daar zal het snel weer overgaan in (droge) sneeuw.

Marcellang

Citaat van: hoffies op za 19 jan 2013 - 15:35
Dus onze hollandse winter is TOP!  :D
groeten en veel weer plezier,
Antoin
Heee Antoin !
Ook onze Belgische en Duitse winter is top hé  :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

wesleylollol

spanning:) ik hoop dat er weer meer valt dan voorspeld kijken wat de media dan weer zegt en wie zijn schuld het is :)

hoffies

Citaat van: albalinda op za 19 jan 2013 - 15:45
Heee Antoin !
Ook onze Belgische en Duitse winter zijn top hé  :P

Aber ja natürlich!  ;D
Twitter: @hoffnar2911

jorentje1997

Citaat van: jornonweer op za 19 jan 2013 - 15:40
goed nieuws voor de mensen van limburg als je naar de gfs kaarten kijkt zie je dat op het moment dat de neerslag boven limburg hangt, het nog koud genoeg is voor sneeuw, als de neerslag weg is word het pas tijdelijk warmer op hoogte, dus ik verwacht dat het in limburg toch gaat sneeuwen, misschien even tijdelijk wat ijsregen  ;)
Juist, wel een tijdelijke kans op ijsregen maar het meeste zal toch als sneeuw vallen. Voor de Belgische Ardennen denk ik dan wel weer aan een groot gevaar voor ijzel...

JPP78

Citaat van: Romigo op za 19 jan 2013 - 15:22
Ik vind dit wel een interessant kaartje. De zeetemperatuur is de afgelopen dagen gedaald.



nog steeds 10 graden, was het paar weken gelden ook al, klopt die kaart wel?
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Powered by EzPortal