Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297717 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jorentje1997

Ik heb het eens geprobeerd voor Belgiƫ. Ik heb dit gemaakt met GFS,EC,hirlam en de uitleg van Jan en Johann.
Ik ben ook niet perfect dus er kunnen natuurlijk fouten in zitten..

Jan van Ooijen

Citaat van: Jenkie op za 19 jan 2013 - 14:20
Aaaaah Jan, ik vind het dan wel weer heel sympathiek van je dat je gewoon Denekamp en omgeving rood kleurt op je kaartje!!! Te gek!!!  :D

Ik kan het allemaal wel een kleurtje geven, maar wat er daadwerkelijk valt zullen we morgen weten.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Citaat van: Jan van Ooijen op za 19 jan 2013 - 14:20
Komt door de instroom van de warme lucht waardoor jullie eerst ook ijsregen krijgen. Voor het mooie zou je buiten moeten staan om te voelen hoe het voelt, komt niet vaak voor want meestal is het ijzel

Jan ik wil liever grote vlokken sneeuw voelen in plaats van harde ijsregen   :P
Hopen dat gewoon alles als sneeuw valt, Jan hoelaat komen er nog gifjes binnen?

Marcellang

Citaat van: jorentje1997 op za 19 jan 2013 - 14:26
Ik heb het eens geprobeerd voor Belgiƫ. Ik heb dit gemaakt met GFS,EC,hirlam en de uitleg van Jan en Johann.
Ik ben ook niet perfect dus er kunnen natuurlijk fouten in zitten..
Ziet er goed uit Jorentje1997  8)
GFS 14.00 uur uitgave weerplaza geeft weer iets minder leden die voor opwarming gaan!
Gemiddelde voor t N/O terug rond 0 op zeer LT  ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

grizzrh

Citaat van: Jan van Ooijen op za 19 jan 2013 - 14:20
Komt door de instroom van de warme lucht waardoor jullie eerst ook ijsregen krijgen. Voor het mooie zou je buiten moeten staan om te voelen hoe het voelt, komt niet vaak voor want meestal is het ijzel

Ik zag toch eerst sneeuwval paar uren en vanaf ongeveer 12:00-13:00 ijsregen/ijzel en daarna weer sneeuwval op de gifjes of heb ik het nu verkeerd ?
Doenrade, Limburg

xzaz

Het is hier nu trouwens prachtig weer, helemaal helder!
De winter is nog niet eens begonnen!

winter

GFS gaat toch nog steeds voor koud weer wel oplopend na de weekend maar dat is nog hele lange termijn en dan maar lichte positieve temperaturen


Jan van Ooijen

Citaat van: winter op za 19 jan 2013 - 14:30
GFS gaat toch nog steeds voor koud weer wel oplopend na de weekend maar dat is nog hele lange termijn en dan maar lichte positieve temperaturen


Interessant! Vooral die twee neerslagpiekjes ;) Upload je het plaatje even?
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Citaat van: Jan van Ooijen op za 19 jan 2013 - 14:32
Interessant! Vooral die twee neerslagpiekjes ;) Upload je het plaatje even?

Het staat bij mijn bericht als je dat bedoelt???

vdweste

Citaat van: winter op za 19 jan 2013 - 14:30
GFS gaat toch nog steeds voor koud weer wel oplopend na de weekend maar dat is nog hele lange termijn en dan maar lichte positieve temperaturen

Ook maar even temperatuur voor het midden van het land:


grizzrh

Citaat van: winter op za 19 jan 2013 - 14:33
Het staat bij mijn bericht als je dat bedoelt???

tinypic imageshack of gewoon bijlage toevoegen!
Doenrade, Limburg

Jan van Ooijen

Citaat van: winter op za 19 jan 2013 - 14:33
Het staat bij mijn bericht als je dat bedoelt???

Nee je hebt een direct link, aangezien er veel mensen terug kijken klopt de pluim niet meer over 6 uur. Ik heb het nu aangepast
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Coreupt.nl

Citaat van: Brisk op za 19 jan 2013 - 14:00
En kunnen Jan en Johan dan gelijk even zeggen wat de uitslag wordt ivm toto..... *zucht*
hilarisch!!!!!!!!
Homo sapiens non urinat in ventum!

winter

Citaat van: Jan van Ooijen op za 19 jan 2013 - 14:35
Nee je hebt een direct link, aangezien er veel mensen terug kijken klopt de pluim niet meer over 6 uur. Ik heb het nu aangepast

Bedankt, kan je uitleggen hoe dat moet hoef jij het niet de hele tijd te doen en nog iets Jan wat verwacht jij van de winter blijft die of wat doet die???
Komen er ook nog gifjes en ja hoelaat dan wel??

Sebas81

Ik zie op LT nog geen echte overtuiging naar zacht weer. Aangezien de straalstroom wel wat zwabbert, maar toch wel een zuidelijke koers blijft houden.

Jan van Ooijen

Citaat van: winter op za 19 jan 2013 - 14:41
Bedankt, kan je uitleggen hoe dat moet hoef jij het niet de hele tijd te doen en nog iets Jan wat verwacht jij van de winter blijft die of wat doet die???
Komen er ook nog gifjes en ja hoelaat dan wel??

Citeertinypic imageshack of gewoon bijlage toevoegen

Gifjes komen altijd tussen 17u en 18u. Wat betreft de winter geloof ik niet dat het afgelopen is, nu ook alweer de GFS pluim kouder
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op za 19 jan 2013 - 14:04
Hierbij wat ik denk wat er gaat vallen morgen en maandag bij elkaar

* kaartje *

Dapper Jan om een kaartje te maken. Nu maar hopen dat de meesten zullen begrijpen dat je dit niet letterlijk moet interpreteren. Ik vrees nu al weer de reacties hier als het resultaat niet overeen gaat komen...  :(  Mooi gemaakt, complimenten!
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

vdweste

De pluim van GFS laat een soort van splitsing zien rond vrijdag/zaterdag. Een deel gaat voor warmer weer, een ander deel voor voortzetting winter of zelfs nog kouder. Ben benieuwd!

Jan van Ooijen

Citaat van: vdweste op za 19 jan 2013 - 14:45
De pluim van GFS laat een soort van splitsing zien rond vrijdag/zaterdag. Een deel gaat voor warmer weer, een ander deel voor voortzetting winter of zelfs nog kouder. Ben benieuwd!

Zelfde situatie als vorige week, toen zouden we nu ook dooi krijgen ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Zynex

Ik snap er niks van sinds vandaag ziet het ijs er hier opeens best goed uit! :P Donker zwart ijs het sneeuw is er gewoon
af. Mooi vlak oppervlak ook :O! Geen idee hoe dit kan maar wel nice :P

Powered by EzPortal