Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297756 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

winter

Jan wat denk je voor regio Eindhoven sneeuw of regen of weet je het echt niet?

Knmi vind ik wel mooi hoor voor NO-BRabant
Eerst ca 9 uur sneeuw
daarna ca11 uur
NU staat er ca 13 uur sneeuw
Morgen als ik opsta staat er hopelijk ca 20 uur sneeuw :)

Edit: zie dat KNMI voor ongeveer het hele land +3 uur kans op sneeuw heeft gedaan

Jan van Ooijen

Hier zet ik nog even mijn vraagtekens bij, temeer we nu Hirlam en NAE hebben die een beter beeld geven op de kortere termijn.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Nopie

Citaat van: jornonweer op vr 18 jan 2013 - 23:30
ach wow, ik heb echt nooit geluk, met onweer niet en ook met sneeuw niet, waarom valt er in het zuidoosten de laatste jaren zo weinig sneeuw en zo weinig onweer, iemand een verklaring?  :o

Verhuizen naar het Westen of Noorden, altijd leuke weer extremen:)

Jan van Ooijen

Citaat van: winter op vr 18 jan 2013 - 23:34
Jan wat denk je voor regio Eindhoven sneeuw of regen of weet je het echt niet?



Voor die regio zal het er echt om spannen, morgen weer even de kaarten kijken in de hoop meer te weten te komen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Is wel duidelijk te zien dat er meer neerslag wordt verwacht.
Jan verwacht je voor Nederland 10 tot 15 cm sneeuw of voor specifieke plaatsen????

Reutel

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 18 jan 2013 - 23:35
Hier zet ik nog even mijn vraagtekens bij, temeer we nu Hirlam en NAE hebben die een beter beeld geven op de kortere termijn.


GFS is op korte termijn niet de meest betrouwbare nee.

@ Limburgers > Ik zou mijn auto maar in een mergelgrot zetten met al die ijsregen zondag, anders krijg je die de komende week met geen mogelijkheid meer open.  8)

snow!

Hmmm volgens dat hirlam gifje komt die ''groene kleur'' ook behoorlijk dicht bij de achterhoek ! hopelijk blijft het gewoon sneeuw..

Kiwitwins

Citaat van: Reutel op vr 18 jan 2013 - 23:38
GFS is op korte termijn niet de meest betrouwbare nee.

@ Limburgers > Ik zou mijn auto maar in een mergelgrot zetten met al die ijsregen zondag, anders krijg je die de komende week met geen mogelijkheid meer open.  8)

Reutel dat ga je niet menen hè... Ik heb geen mergelgrot ter beschikking, geen garage of ik moet nu accuut een tunnel graven en mijn auto in de kruipruimte parkeren.... OMG! :o
Het is maar dat je het weet.

Jan van Ooijen

Citaat van: winter op vr 18 jan 2013 - 23:37
Is wel duidelijk te zien dat er meer neerslag wordt verwacht.
Jan verwacht je voor Nederland 10 tot 15 cm sneeuw of voor specifieke plaatsen????

Zoals nu de berekeningen zijn moet er toch een vers pakje van 10cm gaan vallen. Lokaal uitschieters tot 15 mogelijk.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

WinschoterWeer

Citaat van: MamaAs op vr 18 jan 2013 - 23:08
Er waait hier een dikke 5. Wind giert om het huis.
Ik ben blij dat ik binnen zit.... met een gevoelstemperatuur van ruim -10.
Hier net zo, was net ff buiten om katten te roepen (dat ze uberhaupt buiten wilden zijn vanavond) Het is bar koud vanavond in Winschoten e.o. Temp -4 gr. 4 bft en die wind maakt het dus echt koud voor je gevoel. Zo lekker onder de wol...  ;)

ron12

luchtdruk nijmegen 1002.7 mbarr snel dalend de laatste uren
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Hier dan ook NAE (UKMO high res.) deze is in lijn met Hirlam

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jornonweer

Citaat van: grizzrh op vr 18 jan 2013 - 23:33
weinig sneeuw in het zuid oosten ?
Ik heb in 2010 mijn auto nog moeten uitgraven :P

ja dat wel maar tegenover de rest van het land hadden wij weinig sneeuw & met onweer zit 25-26 mei 2009 nog zeer vers in het geheugen haha :( maar nu ontopic
Danger is real, fear is a choice.

grizzrh

Citaat van: Kiwitwins op vr 18 jan 2013 - 23:40
Reutel dat ga je niet menen hè... Ik heb geen mergelgrot ter beschikking, geen garage of ik moet nu accuut een tunnel graven en mijn auto in de kruipruimte parkeren.... OMG! :o

ik weet nog wel een mooie privé grot waar de duitsers vroeger geklooit hebben met V2's & mergelwinning, daar kan ik lekker parkeren hahah :D
Doenrade, Limburg

ron12

Citaat van: Nopie op vr 18 jan 2013 - 23:36
Verhuizen naar het Westen of Noorden, altijd leuke weer extremen:)
voor onweer moet je in nijmegen zijn,vaak prijs hier
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Reutel

Citaat van: Kiwitwins op vr 18 jan 2013 - 23:40
Reutel dat ga je niet menen hè... Ik heb geen mergelgrot ter beschikking, geen garage of ik moet nu accuut een tunnel graven en mijn auto in de kruipruimte parkeren.... OMG! :o

Heerlijk.  ;D

glenn

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 18 jan 2013 - 23:41
Hier dan ook NAE (UKMO high res.) deze is in lijn met Hirlam


Nou deze laat alles nog iets eerder in regen overgaan volgens mij is het nu gewoon nog niet te voorspelen en voor we het weten valt er zondag overal gewoon een dik pak sneeuw

maar gfs vertrouw ik niet is zeker en vast niet in hoge resolutie en zo die heeft dringend nood aan een grootschalige update !

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 18 jan 2013 - 23:23
Wat een kaarten van Hirlam, dit zou wel eens tot 15cm nieuwe sneeuw kunnen opleveren voor een aardig groot deel van het land. Zuidoosten is en blijft nijpen zoals ik vanmiddag al medegedeeld heb

Schat je die 15 cm sneeuw in op basis van het mogelijke vervolg op de 18z run? Onderstaande hoeveelheden zoals ik ze kon vinden (Hirlam 48 uur).
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

grizzrh

Citaat van: glenn op vr 18 jan 2013 - 23:45
Nou deze laat alles nog iets eerder in regen overgaan volgens mij is het nu gewoon nog niet te voorspelen en voor we het weten valt er zondag overal gewoon een dik pak sneeuw

maar gfs vertrouw ik niet is zeker en vast niet in hoge resolutie en zo die heeft dringend nood aan een grootschalige update !

Ik verwacht inderdaad ook dat het gewoon sneeuwval zou zijn, is het anders nou ja wat doe je eraan he ?
Doenrade, Limburg

just0408

Ik ben ook niet van steen.

Powered by EzPortal