Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297747 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bacci

Citaat van: Reutel op vr 18 jan 2013 - 23:22
Yep, Jan meldt net dat hij hier een spannend gifje gaat plempen!  8)

Broodje Hirlam?  ;D

Jan van Ooijen

Wat een kaarten van Hirlam, dit zou wel eens tot 15cm nieuwe sneeuw kunnen opleveren voor een aardig groot deel van het land. Zuidoosten is en blijft nijpen zoals ik vanmiddag al medegedeeld heb

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Kiwitwins

Citaat van: DSDLimurg op vr 18 jan 2013 - 23:20
Waar haal jij die luchtdruk vandaan?(983) ik zit wel iets hoger als jouw maar zoveel verschil kan dat toch nooit zijn.
hier is hij nu 100.06 en snel dalend. ;) Hulsberg is toch niet zo heel ver hier vandaan?

http://www.meteo24.nl/nl/31X228.html ik heb geen barometer dus ik kijk altijd hier..

edit:Maar jij bedoelde iemand anders  zie ik nu
Het is maar dat je het weet.

glenn

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 18 jan 2013 - 23:23
Wat een kaarten van Hirlam, dit zou wel eens tot 15cm nieuwe sneeuw kunnen opleveren voor een aardig groot deel van het land. Zuidoosten is en blijft nijpen zoals ik vanmiddag al medegedeeld heb



Njaa wat mooi eerst voor het uitserste noorden van Belgiƫ tot 10cm sneeuw en dan bij mij 1 u regen en dan terug sneeuw ! dat uurtje regen moet er ook nog uit te werken zijn he
Jan met wat maak jij eigenlijk dit soort animatie met die roze vierkantjes ?

Reutel

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 18 jan 2013 - 23:23
Wat een kaarten van Hirlam, dit zou wel eens tot 15cm nieuwe sneeuw kunnen opleveren voor een aardig groot deel van het land. Zuidoosten is en blijft nijpen zoals ik vanmiddag al medegedeeld heb


Owww spannend! En wat zegt ons poldermodel over het neerslaggebied dat nu Belgiƫ in trekt?

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 18 jan 2013 - 23:23
Wat een kaarten van Hirlam, dit zou wel eens tot 15cm nieuwe sneeuw kunnen opleveren voor een aardig groot deel van het land. Zuidoosten is en blijft nijpen zoals ik vanmiddag al medegedeeld heb



Damn, als ik hier zondag kan schaatsen, wordt het wel een beetje "horror".

ron12

Citaat van: DSDLimurg op vr 18 jan 2013 - 23:20
Waar haal jij die luchtdruk vandaan?(983) ik zit wel iets hoger als jouw maar zoveel verschil kan dat toch nooit zijn.
hier is hij nu 100.06 en snel dalend. ;) Hulsberg is toch niet zo heel ver hier vandaan?
aan wie vraagt je dat???
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter

Hoezo kans op sneeuw is klein?


Ook mooi om te zien kans op strenge vorst neemt toe na de storing van zondag/maandag/ dinsdag

grizzrh

Citaat van: DSDLimurg op vr 18 jan 2013 - 23:20
Waar haal jij die luchtdruk vandaan?(983) ik zit wel iets hoger als jouw maar zoveel verschil kan dat toch nooit zijn.
hier is hij nu 100.06 en snel dalend. ;) Hulsberg is toch niet zo heel ver hier vandaan?

Ja ik weet ook niet hoe t kan :P misschien een dal ofzo..
Hulsberg is pak weg 10-15 km ~ vanaf Puth zoiets
Maar zal wel ongeveer hetzelfde als die van jou moeten zijn!
Doenrade, Limburg

jorentje1997

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 18 jan 2013 - 23:23
Wat een kaarten van Hirlam, dit zou wel eens tot 15cm nieuwe sneeuw kunnen opleveren voor een aardig groot deel van het land. Zuidoosten is en blijft nijpen zoals ik vanmiddag al medegedeeld heb
West-Vlaanderen ziet er ook wel goed uit. Hirlam maakt me weer eens blij :)

gilleeesss

Mooi gifje voor nederland vooral ;) hier westen ook wel wat sneeuw, maar denk niet dat het boven 5cm verse sneeuw komt hier?

ron12

Citaat van: Kiwitwins op vr 18 jan 2013 - 23:25
http://www.meteo24.nl/nl/31X228.html ik heb geen barometer dus ik kijk altijd hier..

edit:Maar jij bedoelde iemand anders  zie ik nu
is veel spannerder om er zelf een te hebben,vooral met onweer en storm ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

stratocumulus

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 18 jan 2013 - 23:23
Wat een kaarten van Hirlam, dit zou wel eens tot 15cm nieuwe sneeuw kunnen opleveren.....*plaotje*

Nou, toen je zei dat het een spannend gifje zou zijn, heb je niet gelogen, Jan!

Kiwitwins

Citaat van: grizzrh op vr 18 jan 2013 - 23:26
Ja ik weet ook niet hoe t kan :P misschien een dal ofzo..
Hulsberg is pak weg 10-15 km ~ vanaf Puth zoiets
Maar zal wel ongeveer hetzelfde als die van jou moeten zijn!

Volgens mijn site is het bij jou gewoon 1002,1. http://www.meteo24.nl/nl/31X207.html  Dat zou wel een hele grote afwijking zijn., Barometer kapot!
Het is maar dat je het weet.

jornonweer

ach wow, ik heb echt nooit geluk, met onweer niet en ook met sneeuw niet, waarom valt er in het zuidoosten de laatste jaren zo weinig sneeuw en zo weinig onweer, iemand een verklaring?  :o
Danger is real, fear is a choice.

Kiwitwins

Citaat van: ron12 op vr 18 jan 2013 - 23:29
is veel spannerder om er zelf een te hebben,vooral met onweer en storm ;)
Ik heb er 1 gehad maar die is kapot gevallen. Dit jaar een donderglas van mijn moeder cadeau gekregen. Maar wil nog steeds een authentieke barometer...
Het is maar dat je het weet.

Kiwitwins

hirlam........ daar wordt ik verdrietig van  :'(. En dat moeten we niet willen met zijn allen...
Het is maar dat je het weet.

stratocumulus

Citaat van: jornonweer op vr 18 jan 2013 - 23:30
ach wow, ik heb echt nooit geluk, met onweer niet en ook met sneeuw niet, waarom valt er in het zuidoosten de laatste jaren zo weinig sneeuw en zo weinig onweer, iemand een verklaring?  :o
Persoonlijk denk ik puur toeval, dat is namelik ook wel eens anders geweest. Voor een trend zou het jarenlang duidelijk af moten wijken, dus dat is het nog niet, maar ik snap dat je ervan baalt...

Reutel

Citaat van: jornonweer op vr 18 jan 2013 - 23:30
ach wow, ik heb echt nooit geluk, met onweer niet en ook met sneeuw niet, waarom valt er in het zuidoosten de laatste jaren zo weinig sneeuw en zo weinig onweer, iemand een verklaring?  :o

Nou kijk eens naar het gifje van Jan. Als het geen sneeuw wordt in Limburg zondag, dan toch zeker 10 cm ijs op de straten! Heb jij even geluk.  ;D

grizzrh

Citaat van: jornonweer op vr 18 jan 2013 - 23:30
ach wow, ik heb echt nooit geluk, met onweer niet en ook met sneeuw niet, waarom valt er in het zuidoosten de laatste jaren zo weinig sneeuw en zo weinig onweer, iemand een verklaring?  :o

weinig sneeuw in het zuid oosten ?
Ik heb in 2010 mijn auto nog moeten uitgraven :P
Doenrade, Limburg

Powered by EzPortal