Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297703 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiwitwins

Citaat van: ron12 op vr 18 jan 2013 - 22:57
en de mijne loopt over

Bij jullie 1004,2  hpa bij ons 1002,3 hpa  1 glas is  niet goed ge-ijkt hihihi... (Dat zal die van mij zijn denk ik)
Het is maar dat je het weet.

ron12

jii zit hoger dan mij dat heeft toch ook invloed?????
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Vomera

Er is wel hier wat te merken dat er 'iets' zit aan te komen. 2 uur geleden was ik nog buiten was het windstil en nu begint de wind aan te trekken.. Toch iets met die neerslag zone te maken..

MamaAs

Er waait hier een dikke 5. Wind giert om het huis.
Ik ben blij dat ik binnen zit.... met een gevoelstemperatuur van ruim -10.

grizzrh

Citaat van: Vomera op vr 18 jan 2013 - 23:07
Er is wel hier wat te merken dat er 'iets' zit aan te komen. 2 uur geleden was ik nog buiten was het windstil en nu begint de wind aan te trekken.. Toch iets met die neerslag zone te maken..

Als je naar het zuiden kijkt is het ook zwartere bewolking dan het eerst was! is hier op het moment echt hendig donker!
Doenrade, Limburg

JPP78

Citaat van: albalinda op vr 18 jan 2013 - 22:39
? even terug lezen dan maar hé  ;)
Ik weet wel waarom je dat typt, vind t gewoon onnodig. Ik neem aan dat ik daar wat van mag zeggen? No hard feelings, geen veroordeling niets van dat alles. Ik vind het gewoon leuk op dit forum en ik hou van jullie allemaal :D

Nu weer on topic. Temp daalt goed, verhoudingen N-Z normaliseren. Wordt dit de eerste nacht deze week dat de vorst gaat meevallen? Het lijkt er op.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

gilleeesss

Gfs nog steeds voor redelijke dooi voorr belgie vind ik hoor :(

Bacci


jorentje1997

Citaat van: gilleeesss op vr 18 jan 2013 - 23:13
Gfs nog steeds voor redelijke dooi voorr belgie vind ik hoor :(
Waarom een trieste smiley? West-Vlaanderen heeft de koudste bovenluchten en de meeste kans op sneeuw, hier zal er van die dooi niets te merken zijn? Alleen de Belgische Ardennen heeft naar mijn gevoel de slechtste kaarten...

JPP78

Citaat van: MamaAs op vr 18 jan 2013 - 23:08
Er waait hier een dikke 5. Wind giert om het huis.
Ik ben blij dat ik binnen zit.... met een gevoelstemperatuur van ruim -10.
Nou idd ik hoor de wind door de masten van de boten in de jachthaven huilen. Ben blij dat ik in m'n warme bedje zit/lig... Zo maar ff oogjes dicht doen...... Dromen van nog minimaal een week winterweer!
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Vomera

Bewolking verpest het  :(

Citaat van: JPP78 op vr 18 jan 2013 - 23:12

Nu weer on topic. Temp daalt goed, verhoudingen N-Z normaliseren. Wordt dit de eerste nacht deze week dat de vorst gaat meevallen? Het lijkt er op.

gilleeesss

Citaat van: jorentje1997 op vr 18 jan 2013 - 23:15
Waarom een trieste smiley? West-Vlaanderen heeft de koudste bovenluchten en de meeste kans op sneeuw, hier zal er van die dooi niets te merken zijn? Alleen de Belgische Ardennen heeft naar mijn gevoel de slechtste kaarten...

Zie gfs oper maar eens over het geheel --' hij gaat al dagen voor warmer weertype.. Hoop echt dat leden niet met oper meegaan vanaf dinsdag al hoor.. :(

Bacci

Ben ik nou gek of komt daar nou een actief neerslaggebied richting west belgie? http://www.weer.nl/neerslagradar/europa.html

gilleeesss, sneeuwt het bij jou?

glenn

volgens 18 u run binnen precies een week een nieuw dik pak sneeuw in belgie !

ron12

Citaat van: jorentje1997 op vr 18 jan 2013 - 23:15
Waarom een trieste smiley? West-Vlaanderen heeft de koudste bovenluchten en de meeste kans op sneeuw, hier zal er van die dooi niets te merken zijn? Alleen de Belgische Ardennen heeft naar mijn gevoel de slechtste kaarten...
logishe toch dat de ardennen er slecht uitspringen met  die warme bovenluchten en ik denk limburg ook om dat ze hoger liggen dan de rest van nederland en belgie.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

DSDLimburg

Waar haal jij die luchtdruk vandaan?(983) ik zit wel iets hoger als jouw maar zoveel verschil kan dat toch nooit zijn.
hier is hij nu 100.06 en snel dalend. ;) Hulsberg is toch niet zo heel ver hier vandaan?
seizoen 2018/2019

glenn

mooi sneeuwgebied daar in zuid belgie maar nergens valt er iets uit !

jorentje1997

Citaat van: ron12 op vr 18 jan 2013 - 23:20
logishe toch dat de ardennen er slecht uitspringen met  die warme bovenluchten en ik denk limburg ook om dat ze hoger liggen dan de rest van nederland en belgie.
Inderdaad, kans op ijzel daar is zeer groot. In de  rest van België zal er gewoon sneeuw vallen (denk ik dan) dus niets negatiefs in deze run.

Reutel

Citaat van: Bacci op vr 18 jan 2013 - 23:14
Nieuwe Hirlam al binnen?

Yep, Jan meldt net dat hij hier een spannend gifje gaat plempen!  8)

gilleeesss

Citaat van: Bacci op vr 18 jan 2013 - 23:18
Ben ik nou gek of komt daar nou een actief neerslaggebied richting west belgie? http://www.weer.nl/neerslagradar/europa.html

gilleeesss, sneeuwt het bij jou?

Vind het raar, maar ik denk niet dat het sneeuwt, tenzei heel lichtjes. Daarnet gekeken, en zag niet echt iets.. Nochtans verschillende radars laten wel neerslag boven m'n provincie zien.. Enkel valt er (nog) niets uit..

Powered by EzPortal