Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297789 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Jan van Ooijen

Citaat van: glenn op vr 18 jan 2013 - 17:23
gfs klopt niks van kijk maar donderdag temperaturen op 850 hpa van -4 tot -7°c en toch blijft gfs regen geven pfff

Wat zijn de dauwpunten?
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

grizzrh

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 18 jan 2013 - 17:25
Wat zijn de dauwpunten?


Voor zondag is de t2m -2 -3 ~ en dauwpunt -4 -6 ~

Deze bedoel je ?
Doenrade, Limburg

glenn

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 18 jan 2013 - 17:25
Wat zijn de dauwpunten?

Die schommelen wel tussen de 0 en -3°c dus mischien dat we daar de oorzaak moeten zoeken

winter

Citaat van: glenn op vr 18 jan 2013 - 17:23
gfs klopt niks van kijk maar donderdag temperaturen op 850 hpa van -4 tot -7°c en toch blijft gfs regen geven pfff
[/quote

Dat is wel heel erg raar dat zijn toch optimale situaties (qua temp) voor sneeuwval!
GFS is wel zeer raar bezig, denk gewoon sneeuwval want kou zit toch stevig in de benelux.
Want de 15de was er ook twijfel of alles als sneeuw zou vallen een paar dagen ervoor is ook allemaal goed gekomen.
En knmi zegt gewoon sneeuw maar dan wel alleen lichte sneeuw voor vooral zuiden terwijl ik op andere topic deel 7 op gifjes neerslag tot noorden van het land zag komen, dus zit knmi er helemaal langs of wat?

gilleeesss

Hmmmm,, als het regen word is meteen de sneeuw die er nu ligt ook weg. Zou echt jammer zijn

jornonweer

hier word ik gewoon kwaad van, amper 3-4cm sneeuw gevallen deze winter, 3 jaar achter elkaar amper onweer, op een klapje na & nu dit weer? ik kom in het zuidwesten wonen daar hebben ze wel geluk  :-X
Danger is real, fear is a choice.

MarcS

Tssssss, lekker dan als wij hiero weer geen sneeuw krijgen dan speel ik niet meer met jullie hoor! Beetje eerlijker verdelen mensen, samen spelen samen delen toch?

grizzrh

Citaat van: jornonweer op vr 18 jan 2013 - 17:31
hier word ik gewoon kwaad van, amper 3-4cm sneeuw gevallen deze winter, 3 jaar achter elkaar amper onweer, op een klapje na & nu dit weer? ik kom in het zuidwesten wonen daar hebben ze wel geluk  :-X

Ik zou gewoon richting noorden gaan :P
Doe mij maar noorwegen zweden of finland haha
Of alaska is ook héééél mooi!
Doenrade, Limburg

gilleeesss

Citaat van: MarcS op vr 18 jan 2013 - 17:32
Tssssss, lekker dan als wij hiero weer geen sneeuw krijgen dan speel ik niet meer met jullie hoor! Beetje eerlijker verdelen mensen, samen spelen samen delen toch?

Gfs laat de eventuele ijzel /regen wel overgaan in sneeuw in nederland, waarom klagen?

jornonweer

Citaat van: grizzrh op vr 18 jan 2013 - 17:32
Ik zou gewoon richting noorden gaan :P
Doe mij maar noorwegen zweden of finland haha
Of alaska is ook héééél mooi!

daar heb je weing onweer :p
Danger is real, fear is a choice.

grizzrh

Citaat van: jornonweer op vr 18 jan 2013 - 17:34


daar heb je weing onweer :p

Als je onweer wilt moet je naar Tornado alley gaan :P


hier vriest het toch alweer -2 ongeveer..
Eerste paasei gevonden van dit jaar hieronder :P
Doenrade, Limburg

gilleeesss


Jan van Ooijen

Citaat van: gilleeesss op vr 18 jan 2013 - 17:34
Gfs laat de eventuele ijzel /regen wel overgaan in sneeuw in nederland, waarom klagen?

Daar zijn het Nederlanders voor ;) Maar zoals in eerste posting geschreven staat is het echt nowcasten en wie weet is de andere opvolgende runs wel alles goed
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: grizzrh op vr 18 jan 2013 - 17:36



hier vriest het toch alweer -2 ongeveer..

En bij mij weer het koudst, nu nog even flink opklaren en dan weer richting de -20 ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 18 jan 2013 - 17:38
En bij mij weer het koudst, nu nog even flink opklaren en dan weer richting de -20 ;)

Ik denk dat jij cheats hebt ofzo om de temp altijd het laagst in nederland te houden. Ofwel de kou van italie naar jouwn stadje geblazen hebt, stouterik xD En van nowcasten, inderdaad ;) . Het verandert steeds. Dus morgen in de runs zal het ook nog veranderen. Het kan positiever zijn, maar ook negatiever. Ik hoop op toch nog een weekje winterweer ofzo.. en nog een 5-10cm bij ;) Maarja we zien wel

wazzie

volgens hirlam zou het bij mij in het zuidwesten juist moeten gaan sneeuwen en blijft de natte weg.
daar geloof ik dus helemaal niks van, als er iemand als eerst de sjaak is dan zijn wij het wel in het zuidwesten.
maar ik hoop dat hirlam gelijk heb, wegwezen met die natte zooi..
laat maar flink sneeuwen want het ijs is toch al verziekt hier.

grizzrh

UKMO zegt dit ;
en 12 uur later krijgen die hogere temperaturen een trap richting het zuid oosten
Doenrade, Limburg

winter

Even kijken wat ze zo op NOS zeggen, die weervrouw die voor woensdag tijdgrenzen en hoeveelheid sneeuw had voorspeld had het wel redelijk goed voorspeld vond ik.
Maar we zullen zien waar zij meekomen.
Wat komt er vandaag nog allemaal binnen qua gifjes en pluimen etc...........    en hoelaat komt het binnen???
Weet dat we tenminste nog pluim van EC en GFS krijgen meer weet ik niet

Powered by EzPortal