Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387862 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jenkie

Citaat van: vdweste op di 15 jan 2013 - 20:27
Laat dat vraagteken aan het einde maar weg! Je maakt zelf de juiste conclusie.

Haha! Onzekerheid!! Zonder vraagteken  ;)

jornonweer

Citaat van: grizzrh op di 15 jan 2013 - 20:26
Limburg:
Van tijd tot tijd sneeuw. Er kan nog circa 5 centimeter vallen   Geldig: dinsdag 15 januari 2013 vanaf ca 20 uur gedurende ca 11 uur

5cm + de 6 die hier nu al ligt, dan komen wij ook boven de 10cm misschien! ofja hier in bree belgisch limburg toch  :)
Danger is real, fear is a choice.

xzaz

Citaat van: jornonweer op di 15 jan 2013 - 20:25


weet je wel hoe snel het weer kan veranderen? oke het kan slecht uitdraaien, maar vergeet niet dat het best kan dat het al 1 week op de kaarten staat en de dag voor het gaat gebeuren toch nog alles veranderd
Uu ja, maar we kijken naar de trendt en die is toch wel aardig gezet de afgelopen dagen voor het komende weekend.
De winter is nog niet eens begonnen!

Diesel2011

 :) Geniet eerst eens van deze dagen. Het sneeuwd nu nog in Brabant.
En als het warmer word kunnen we daar toch niets aandoen.
Ik zou ook eerst de pluim afwachten! ;)

Veel plezier iedereen in de sneeuw.

Reutel

Citaat van: xzaz op di 15 jan 2013 - 20:30
Uu ja, maar we kijken naar de trendt en die is toch wel aardig gezet de afgelopen dagen voor het komende weekend.

Ja dat lijkt mij ook, en de oper gaat voor kwakkelweer na het weekend. Dan is het afgelopen met het schaatsen, maar kunnen we nog volop sneeuw krijgen.

studio dewolf

Ik heb vandaag gemeten en achtertuin is 12 cm en voortuin 10 cm en straat ook 10 cm. Ik heb ook gefilmd.

https://www.youtube.com/watch?v=hJk5ypggyvA&list=UUomcH77TKIXLjiQv-vmt-kw&index=1

GHkstra

Het valt me op dat de temperatuur op sommige plekken stijgt en op andere plekken juist zeer snel zakt.
In Leeuwarden zakt de temp in 10 minuten van -5,4 naar -6,4.
Heeft iemand daar een verklaring voor?

grizzrh

Citaat van: GHkstra op di 15 jan 2013 - 20:35
Het valt me op dat de temperatuur op sommige plekken stijgt en op andere plekken juist zeer snel zakt.
In Leeuwarden zakt de temp in 10 minuten van -5,4 naar -6,4.
Heeft iemand daar een verklaring voor?

Buien temp stijgt
Helder temp zakt ? :P
gokje ;D
Doenrade, Limburg

Cdtj3

Citaat van: GHkstra op di 15 jan 2013 - 20:35
Het valt me op dat de temperatuur op sommige plekken stijgt en op andere plekken juist zeer snel zakt.
In Leeuwarden zakt de temp in 10 minuten van -5,4 naar -6,4.
Heeft iemand daar een verklaring voor?

Bewolking. En in Leeuwarden zit waarschijnlijk een brede opklaring waardoor het zo snel afkoelt.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Weerfreak 1337

Rustig aan mensen, het is nog 6 dagen verwijderd, kan nog rustig veranderen. Alles zal afhangen van waar en hoe sterk hogedrukopbouw gaat plaatsvinden en hoe laag de lagedrukgebieden langs ons zullen trekken. ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Erik V

Citaat van: vdweste op di 15 jan 2013 - 20:24
meer 50/50 kan het volgens mij niet?

***KNIP!***

Spannender in ieder geval zeker niet!
Gewoon weer in goede pluim zou ik zeggen.Heb ze wel slechter voorbij zien komen vorige week.

GHkstra

Dus zodra er een wolk voorbij komt kan de temp weer stijgen?

MamaAs

Hier is het in 3 uur tijd van -2 naar -6 gegaan.
KOUD!

arjanbruggink

Citaat van: GHkstra op di 15 jan 2013 - 20:41
Dus zodra er een wolk voorbij komt kan de temp weer stijgen?
Simpel gezegd wel..... Dan is de uitstraling minder.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

GHkstra

Citaat van: arjanbruggink op di 15 jan 2013 - 20:43
Simpel gezegd wel..... Dan is de uitstraling minder.
Weer wat geleerd. Dank voor de reacties.

Kiwitwins

Ach als het gaat dooien kan met deze dooi wel de gele sneeuw opgeruimd worden  :P  en plaats maken voor krakende spierwitte verse sneeuw. Ieder nadeel heeft zo zijn voordeel...

Het mot sneeuwt hier nog steeds. Te zien op deze radar. http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/radar.html
Het is maar dat je het weet.

Reutel

In de loop van het weekeinde voeren oceaandepressies de druk figuurlijk (!) op en neemt de kans op enige winterse neerslag toe. Dat kan zaterdag al het geval zijn. Later op zondag en maandag zet een diepe oceaandepressie met bestemming het zuidelijk deel van de Britse Eilanden (kerndruk 970 hPa) een meer georganiseerd offensief in. Gevolg: verdere stijgende neerslagkansen en maandag overdag temperaturen boven nul. De Atlantische 'blaaskaak' lijkt, volgens de nieuwste operationele run van het ECMWF, op dinsdag zuid van ons land langs te trekken. Koude luchtmassa's blijven dan ook in de buurt. Later in de week (23-25 januari) doen oceaandepressies een nieuwe poging om de kou beentje te lichten. Het is echter twijfelachtig of dat proces meer succes zal hebben.

http://janvissersweer.nl/

GHkstra

Die buitjes komen nu toch wel in de buurt.


arjanbruggink

Citaat van: GHkstra op di 15 jan 2013 - 20:54
Die buitjes komen nu toch wel in de buurt.
Lijken toch wel redelijk pittige exemplaren.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Sebas81

Moet het allemaal nog wel zien of het daadwerkelijk tot dooi gaat komen.
Een aantal modellen laten wel wat verzachting zien, maar de lagedrukgebieden laten ze toch wat zuidelijk van ons gaan en die ook niet echt in staat zijn het hoog boven scandinavie terug te drukken.

Wachten op de pluim.

Powered by EzPortal