Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387706 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

PatrickM

Vind dit nou niet echt mooi weer. Doe of een mooi pak sneeuw ( dus gewoon 5 cm of meer, niet dat je nog grasprieten ziet etc ) of gewoon niets zodat we lekker kunnen schaatsen. Nu is het wellicht geen van beide..

Mr.B

Citaat van: Bacci op di 15 jan 2013 - 15:02
Komt wel goed denk ik, het gat zal dichten denk ik.

Wel zullen het zien  ;). Anders pech gehad en op naar de volgende keer. Vind het wel apart om te zien hoe het precies om Apeldoorn draait.

zwoof

Citaat van: WinschoterWeer op di 15 jan 2013 - 15:04
Ben er gewoon ziek van!  ;) Nog geen vlok sneeuw in 't Oldambt! Ik krijg langzamerhand een pokkepest aan deze irritante sneeuwbui des deauds! Heerlijk hoe mensen reageren en vertellen hoeveel sneeuw er op hun nest gedonderd is en ik gun ze het ook allemaal, maar wil zelf ook een paar cm zien, maar nee hoor....oké tis hier koud in NO Grunn, dat dan weer wel en het ijs vriest prachtig aan, maar dit is de meest frustrerende sneeuwbui geworden in mn hele leven! >:(  Zo, dat lucht op! :o ;) ;D Nu -3 graden en 3bft en bewolkt, maar nog steeds kurkdroog en dat zal eerst dus zo blijven!....zucht...veel plezier iedereen!

;D Mooi verwoord. Haha! Zo hebben wij het 2 jaar terug gehad. Heel Nederland wit op 1 groen stipje na...  Rijssen. Dat was ongelofelijk, alsof iemand een reuze paraplu boven onze woonplaats had gehouden. Maar ik ben er ook weer overheen gekomen  ;)

Giso84

@WinschoterWeer
Ik ken je frustratie helaas, hier in het Westen hebben we in Alkmaar een heel dun dekentje gehad maar ik had natuurlijk op meer gehoopt. Toen ik vannochtend het journaal onderweg naar mijn werk hoorde moest ik wel lachen want hier reed alles perfect door, zelfs de bus ging in volle vaart de bochten in. Hopelijk mogen jullie (en wij) nog van een kleine (hevige) sneeuwbui genieten in de nabije toekomst  ;)
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Marcellang

Citaat van: WinschoterWeer op di 15 jan 2013 - 15:04
gewoon ziek  ;)  Ik krijg pokkepest irritante sneeuwbui des deauds!
veel plezier iedereen!
Lekker is dat hé ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Weatherboy

Nog wat lichte sneeuw, maar er lijkt een einde aan te komen. Zo even opmeten of er nog wat bij is gekomen. Temperatuur loopt alleen wel iets te veel op naar mijn idee. West Belgie schijnt in de + te zitten.

arjanbruggink

Citaat van: WinschoterWeer op di 15 jan 2013 - 15:04
Ben er gewoon ziek van!  ;) Nog geen vlok sneeuw in 't Oldambt! Ik krijg langzamerhand een pokkepest aan deze irritante sneeuwbui des deauds! Heerlijk hoe mensen reageren en vertellen hoeveel sneeuw er op hun nest gedonderd is en ik gun ze het ook allemaal, maar wil zelf ook een paar cm zien, maar nee hoor....oké tis hier koud in NO Grunn, dat dan weer wel en het ijs vriest prachtig aan, maar dit is de meest frustrerende sneeuwbui geworden in mn hele leven! >:(  Zo, dat lucht op! :o ;) ;D Nu -3 graden en 3bft en bewolkt, maar nog steeds kurkdroog en dat zal eerst dus zo blijven!....zucht...veel plezier iedereen!
Moet je es op de radar en de satbeelden kijken.... En dan Duitse Bocht  ;)
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

WinschoterWeer

Citaat van: zwoof op di 15 jan 2013 - 15:09
;D Mooi verwoord. Haha! Zo hebben wij het 2 jaar terug gehad. Heel Nederland wit op 1 groen stipje na...  Rijssen. Dat was ongelofelijk, alsof iemand een reuze paraplu boven onze woonplaats had gehouden. Maar ik ben er ook weer overheen gekomen  ;)
Bedankt voor die laatste zin. Doet me goed! Hahaha  ;)

Marcellang

Citaat van: zwoof op di 15 jan 2013 - 15:09
Maar ik ben er ook weer overheen gekomen  ;)
Mit hilfe von deinen Mummelmann :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Glennb

Citaat van: Weatherboy op di 15 jan 2013 - 15:10
Nog wat lichte sneeuw, maar er lijkt een einde aan te komen. Zo even opmeten of er nog wat bij is gekomen. Temperatuur loopt alleen wel iets te veel op naar mijn idee. West Belgie schijnt in de + te zitten.

Als je op http://www.noodweercentrale.nl/%0A%09%09%09nl%0A%09%09/weather/radar.html kijkt zie je toch nog wat onze kant op komen. Activeert nog steeds het e.e.a. boven het ijselmeer. Ben benieuwd!
Groet,
Glenn

MamaAs

Citaat van: WinschoterWeer op di 15 jan 2013 - 15:04
Ben er gewoon ziek van!  ;) Nog geen vlok sneeuw in 't Oldambt! Ik krijg langzamerhand een pokkepest aan deze irritante sneeuwbui des deauds! Heerlijk hoe mensen reageren en vertellen hoeveel sneeuw er op hun nest gedonderd is en ik gun ze het ook allemaal, maar wil zelf ook een paar cm zien, maar nee hoor....oké tis hier koud in NO Grunn, dat dan weer wel en het ijs vriest prachtig aan, maar dit is de meest frustrerende sneeuwbui geworden in mn hele leven! >:(  Zo, dat lucht op! :o ;) ;D Nu -3 graden en 3bft en bewolkt, maar nog steeds kurkdroog en dat zal eerst dus zo blijven!....zucht...veel plezier iedereen!

Hahaha.
Ik zeg, schaatsen onder en schaaaaaaatsen moaaaar!

DSDLimburg

Nu begint het hier ook eindelijk eens wat te sneeuwen, het is wel maar wat mot sneeuw meer zal het ook niet worden voor Limburg denk ik, maar goed beter als niets zullen we maar zeggen. Hopen dat de vlokjes nog wat dikker worden dan hebben de kinderen hier tenminste ook wat pret :)
seizoen 2018/2019

Weatherboy

Citaat van: Glennb op di 15 jan 2013 - 15:13
Als je op http://www.noodweercentrale.nl/%0A%09%09%09nl%0A%09%09/weather/radar.html kijkt zie je toch nog wat onze kant op komen. Activeert nog steeds het e.e.a. boven het ijselmeer. Ben benieuwd!

Ja voor jou, niet voor Amstelveen denk. Naja, ik ga erop uit. Heerlijk! :)

Lystric

Sneeuwt hier in Enschede nu al 6 uur achter elkaar. Had dit niet verwacht. hebben hier nu tussen de 6 en 7 cm.
En het sneeuwt nog steeds lekker door!

Glennb

Citaat van: Weatherboy op di 15 jan 2013 - 15:14
Ja voor jou, niet voor Amstelveen denk. Naja, ik ga erop uit. Heerlijk! :)

Ik zit in Amsterdam momenteel. Denk dat we nog wel een graantje meepikken ;)
Groet,
Glenn

WinschoterWeer

Citaat van: arjanbruggink op di 15 jan 2013 - 15:11
Moet je es op de radar en de satbeelden kijken.... En dan Duitse Bocht  ;)
Er is hoop!  ;)

winter

Neerslaggebied neemt snel in intensiteit toe verwacht in limburg en in brabant ten oosten van eindhoven toch nog 5 tot 10 cm erbij.
Neerslaggebied neemt dus toe in intensiteit en beweegt zeer langzaam naar zuid. Lijkt stil te staan!

vivalavida

Er ligt hier al zo'n 5 cm en het begint hier weer flink te sneeuwen :D

WinschoterWeer

Citaat van: MamaAs op di 15 jan 2013 - 15:13
Hahaha.
Ik zeg, schaatsen onder en schaaaaaaatsen moaaaar!
Zeker weten, net de Zandstra's van mn puberzoon laten slijpen! Gaat goed komen met die ijsvloer hier in het Oldambt!  ;D

winter

http://www.weer.nl/
mooie radar.
Zie je dat het gebied duidelijk stagneerd. Kan in regio eindhoven zeker +10 cm opleveren!
Momenteel licht sneeuw maar sneeuwt gestaagd door!

Powered by EzPortal