Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387947 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

decarrion

Nijkerk (gld) een laagje van 2 tot 3 cm. A 28 goed te doen. Temp - 1.5 C 1006 hPa

jeffrey83

Hoppa! sneeuw begont weer te vallen in Middelburg :) wilde net de stoep gaan vegen.. gister ook al gedaan.. maar ik wacht nog wel even.. onbegonnen werk :D

Henk1976

Citaat van: zwoof op di 15 jan 2013 - 08:24
Drente en Friesland zijn er ook bijgekomen. Alleen Grunn nog niet.

Was heerlijk rustig op de weg. Niet eens file op dit tijdstip (8:30) richting Groningen op de A28. Ik zie dus dat code geel is afgekondigd is in Drenthe en Friesland. Maar het enige wat dwarrelde in Assen dat was het ijs van het ijskrabben. We zien het wel weer op de webcams en als ik thuiskom.

DSDLimburg

Hier in het zuiden valt het allemaal nog heel erg mee, een klein laagje poeder maar meer is het eigenlijk niet.
het is nu hier -1,3 en bewolkt. Het neerslag gebiedje trekt wel weg via het zuiden dus meschien krijgen we nog een laagje poeder erbij.
seizoen 2018/2019

MSB

gisteren zei ik nog dat er hier maar 100 vlokken sneeuw waren gevallen, ondertussen is het toch wel iets meer geworden, ik schat zoals ik het zie een 1,5 tot 2 centimeter. laagje sneeuw, en het sneeuwt op het moment lekker door., ook grotere vlokken nu, mooi om te zien, kan helaas geen foto maken ga zo slapen (nachtdienst).
veel plezier verder iedereen met deze mooie winter  dag.  ;D ;D. Ik zie wel wat er allemaal van over blijft vanmiddag
Lang leven de winter

Arend

Volgens noodweercentrale mogen we hier nog heel wat sneeuw verwachten. Lijkt me een beetje veel.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Kiwitwins

Citaat van: Bacci op di 15 jan 2013 - 08:45
Nog niet getreurd! de sneeuw trekt later weer naar het zuidoosten, wellicht dat je dan wel sneeuw krijgt.
Ik ben nu aan het balen dat ik niet ben opgebleven, dan had ik op de radar kunnen zien wat er gebeurde. Dadelijk maar eens 24 uur terugkijken. Ik denk dat ik hetzelfde zie als wat ik van de zomer ook vaak zag. Actieve buienlijnen die oplossen bij de zuidelijke grens... Alsof er een muur staat... Heel vreemd... 
Het is maar dat je het weet.

Diem

Er is hier een mooi laagje gevallen, gemiddeld ligt er zo'n 6-8 centimeter.
Ook sneeuwt het hier weer :)

Ik ben benieuwd in hoeverre die meer uitgestrekte lijn boven Rotterdam zal overleven. Het lijkt erop dat het wat minder actief aan het worden is.


Rob1047

Mooie laag sneeuw al in hengelo en pittige sneeuwval op dit moment! Had Hirlam toch gelijk met de laatste run:)

Jenkie

Kreeg Denekamp gisteren onverwacht een dik pak, vandaag draait het gebied net voor Denekamp weg. Maar goed, wij hebben onze 5 cm nog liggen  :) En wie weet komt er weer een onverwachts buitje vanuit Duitsland!

Dennis

Wat is er nog nodig voor...... VORST ;D


zwoof

Citaat van: Arend op di 15 jan 2013 - 08:52
Volgens noodweercentrale mogen we hier nog heel wat sneeuw verwachten. Lijkt me een beetje veel.

Ja daar was ik ook al door verrast vanmorgen. Maar het gebied schuift ook maar heel langzaam op. Als ik nu naar buiten kijk is de intensiteit van de sneeuwval best hoog en kan het best nog ophopen. Meer dan de eerder verwachte 1 / 2 cm in elk geval  :)

Bacci


Aris

Citaat van: Arend op di 15 jan 2013 - 08:52
Volgens noodweercentrale mogen we hier nog heel wat sneeuw verwachten. Lijkt me een beetje veel.
10-15cm sneeuw... Ze zijn helemaal gek geworden.

Maar überhaupt. Zulke pakken was vroeger niet meer dan een melding waard dat je de ruiten goed moest schoonmaken. Nu springt heel het land in de krimpspier van 2cm.

MamaAs

Workum meld 2 cm ijs op de Dolte.

MSB

Lang leven de winter

Brisk

Citaat van: Jan van Ooijen op di 15 jan 2013 - 08:29
We zullen dadelijk niet veel doen, eerst even ontbijten en daarna de skipiste op. Spannend wordt het zeker wat het laag gaat doen

Hoho daar is vandaag geen tijd voor hoor, gewoon achter het laptopje jullie....

Veel plezier!
Let is snow, let it snow, let it snow!

MaikelNL

Citaat van: Aris op di 15 jan 2013 - 08:59
10-15cm sneeuw... Ze zijn helemaal gek geworden. Maar überhaupt. Zulke pakken was vroeger niet meer dan een melding waard dat je de ruiten goed moest schoonmaken. Nu springt heel het land in de krimpspier van 2cm.

Het aantal klopt denk ik niet, maar het is zeker heel erg in Hengelo. M'n vader staat (niet eens op de snel) al meer dan een uur in de file. Ook m'n broer komt Enschede niet in.

SniperEye

In Weert zal zo'n cm of 5 gevallen zijn. Vanmorgen even de stoep sneeuwvrij gemaakt. Wel zo prettig voor de wandelaars en de ouderen die eruit moeten.

Bacci

Hier kun je ook goed de sneeuw zien die van west duitsland naar het oosten van nederland draait. http://www.weer.nl/neerslagradar/duitsland.html

Powered by EzPortal