Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387846 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Dennis

Actuele ligging Laag (Kern ten westen van Zeeland)


ron12

dus zuidoosten wind daar in die hoek
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Dennis

Citaat van: Duitje op ma 14 jan 2013 - 23:50
Lagedrukgebied = veel wind ;)

en dichte isobarenlijnen op elkaar zittend - hoe dichter hoe meer wind wordt gegenereerd

Marcel1976

Citaat van: grizzrh op ma 14 jan 2013 - 23:38
ja daar heb je wel gelijk in, maar kan toch nog een flinke hoop worden als t 24 uur blijft sneeuwen :P
En volgens mij kan t toch nog kloppen met de hirlam die zei 00 maar dat is GMT dus rond 1 uur snacht berekent hij de neerslag voor ons
Die neerslag gaat nu aankloppen, dus duimen hoog!!!    Wat ie precies gaat doen wordt nu echt snowcasten! :)

gilleeesss

10cm gemiddelde op verschillende plaatsen gemeten hier in izegem. Morgen nog wat buitjes. Maar kgok op max 1cm erbij nog. Is mooizo, tot zondag gaat hij blijven liggen. Daarna vrees ik voor (tijdelijke) dooi. Maar wel dat alle sneeuw hier zal wegzijn vrees ik. Maar zover zijn we nog niet ;) suc6 iedereen die nog sneeuw mag ontvangen!! Geniet er ook van :DD Morgen lekker iedereen zien vallen met de fiets, heerlijk :) slaapwel

ron12

je moet een kijken buienradar panorama midden in de wolk verschijnt een gat vreemd toch,orkaan???http://www.buienradar.nl/panorama
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Citaat van: Dennis op ma 14 jan 2013 - 23:51
Actuele ligging Laag (Kern ten westen van Zeeland)


Dus trekt noordelijker dan verwacht?

Snowfreak


Kiwitwins

Ik moet nog even geduld hebben hier in Hoensbroek. (Z limburg) , maar ik weet niet of ik het volhoud... Ik denk dat ik gewoon naar bed ga en morgen vol goede hoop het gordijn open doe. Eigenlijk kan ik het al horen als ik mijn ogen open doe... Wij slapen met het raam open en de wereld klinkt zacht als er sneeuw ligt...
Het is maar dat je het weet.

Ramon Oost

Citaat van: Bacci op di 15 jan 2013 - 00:03
Dus trekt noordelijker dan verwacht?

Nee ;) kern lagedrukgebied trekt over het zuiden van Belgiƫ richting het zuidoosten.

carlohelder

Zou wel eens een flinke ramp kunnen gaan worden morgenochtend regio Den Haag, er ligt al ca 10cm en het gaat nog wel even door :).

Weerextrem

Citaat van: Bacci op di 15 jan 2013 - 00:03
Dus trekt noordelijker dan verwacht?
Ja :)

maar gaat wel straks kantelen naar ZO-waarts vermoedelijk

Marcel1976

Citaat van: Kiwitwins op di 15 jan 2013 - 00:05
Ik moet nog even geduld hebben hier in Hoensbroek. (Z limburg) , maar ik weet niet of ik het volhoud... Ik denk dat ik gewoon naar bed ga en morgen vol goede hoop het gordijn open doe. Eigenlijk kan ik het al horen als ik mijn ogen open doe... Wij slapen met het raam open en de wereld klinkt zacht als er sneeuw ligt...
Heerlijk wakker van het geknipser in de sneeuw die er hopenlijk morgen eindelijk ligt!

Reutel

Citaat van: ron12 op di 15 jan 2013 - 00:02
je moet een kijken buienradar panorama midden in de wolk verschijnt een gat vreemd toch,orkaan???http://www.buienradar.nl/panorama

Van die radar klopt echt helemaal niets...

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Remy

Volgens mij loopt het prima naar de verwachtingen.
Heel de avond al helder weer hier na een hele dag motsneeuw.
Misschien dat we vannacht nog een paar vlokjes meekrijgen van dit sneeuwfront maar zoals het er nu naar uitziet blijft het hier tamelijk proper buiten.
-8 al op de thermometer boven een flinterdun dun laagje motsneeuw.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

jeffrey83

Citaat van: ron12 op ma 14 jan 2013 - 23:40
lekker daar in zeeland,al ijsberen in zeeland waargenomen??????? ;D

Euh, mijn kat was net buiten voor 5 minuten.. nu weet ik dat het mijn kat is.. maar ik heb geen witte kat kan ik me herinneren :)

Ramon Oost

Voor de mensen die denken dat het lagedrukgebied noordelijker trekt dan verwacht. Vergelijk Dennis zijn plaatje maar met het kaartje van Hirlam. Oordeel zelf ;)

Plaatje Dennis:
http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3454.msg39931.html#msg39931

Hirlam:

ron12

Citaat van: jeffrey83 op di 15 jan 2013 - 00:12
Euh, mijn kat was net buiten voor 5 minuten.. nu weet ik dat het mijn kat is.. maar ik heb geen witte kat kan ik me herinneren :)
nu wel  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Kiwitwins

Citaat van: Marcel1976 op di 15 jan 2013 - 00:08
Heerlijk wakker van het geknipser in de sneeuw die er hopenlijk morgen eindelijk ligt!
Meestal als ik wakker wordt is het nog stil in de wijk. Maar je hebt altijd de geluiden van de mens om je heen, auto's, een soort van "ruis",  gewoon stomme geluiden waaraan ik s'avonds acuut merk dat het raam dicht is. Die geluiden klinken morgenvroeg gedempt. En als je dan je ogen open doet en nog in bed alleen luistert dan klinkt de wereld echt zacht. zooo mooi...
Het is maar dat je het weet.

Powered by EzPortal