Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387673 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

grizzrh

Citaat van: Marcel1976 op ma 14 jan 2013 - 23:34
Hou er rekening mee dat de sneeuwval hier niet zo intens zal zijn in onze mooie provincie, maar dat wij het meer zullen moeten gaan hebben van de duur van de neerslag, als gevolg van kanteling van het front. En daarbij dient vermeld te worden dat die kanteling net ten noorden van ons kan plaatsvinden zodat we 't wederom met de poedelprijs zullen moeten doen. Spannend, en veel is nog mogelijk!
ja daar heb je wel gelijk in, maar kan toch nog een flinke hoop worden als t 24 uur blijft sneeuwen :P
En volgens mij kan t toch nog kloppen met de hirlam die zei 00 maar dat is GMT dus rond 1 uur snacht berekent hij de neerslag voor ons
Doenrade, Limburg

Arend

Citaat van: evertvandepol1992 op ma 14 jan 2013 - 23:29
heftige webcam beelden! sneeuwstorm http://bouw.webcam.nl/rabobank/cam2/

Die is ook mooi.  ;) Zo hoort winter er uit te zien. Prachtig!
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ron12

lekker daar in zeeland,al ijsberen in zeeland waargenomen??????? ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

RicardoDimm


Chase-Stormer

RTL Nieuws opende met "Het blijft sneeuwen / overlast verwacht in zuiden en westen in de ochtendspits" item zelf moet nog komen...

Bacci

Citaat van: ron12 op ma 14 jan 2013 - 23:40
lekker daar in zeeland,al ijsberen in zeeland waargenomen??????? ;D

Hehe you made me laugh  ;D

studio dewolf

Als het gebeurt tijdens ochtendspits of avondspits dan zal het rampzalig zijn.

Tallrunner

Prachtbeelden van uit zeeland. Zit druk te duimen dat we hier in drenthe toch nog een graantje kunnen meepikken!

grizzrh

Doenrade, Limburg

RicardoDimm


Reutel

Citaat van: RicardoDimm op ma 14 jan 2013 - 23:40
Sneeuw is geariveerd in Breda!

Mooi! Dan komt het ook deze kant op, het is hier doodstil en ijskoud op straat en er staat een of andere mafkees naar de lantaarnpaal te koekeloeren.

Henri_1

PRACHTIG! Hier in Oost-Vlaanderen (10km ten ZW van Gent) lijkt het nu te gaan stoppen met sneeuwen. Wat een heerlijke avond, dit heb ik in mijn prille levensjaren nog niet mogen meemaken. Er is ongeveer 10cm gevallen, morgen ga ik exact meten. Na het zien van de nieuwe HIRLAM krijgen we morgen ochtend nog een lading te verwerken.... laat maar komen. Ik wou dat echt iedereen in heel België en Nederland dit zou krijgen maarja dat kan jammer genoeg niet :'(

Duitje

Thv van het noordzeekanaal lijkt alles op te lossen :P
@Kees_Zwaan

Henk1976

Citaat van: Tallrunner op ma 14 jan 2013 - 23:42
Prachtbeelden van uit zeeland. Zit druk te duimen dat we hier in drenthe toch nog een graantje kunnen meepikken!

Denk het niet, hier kraakhelder en nu al -7,5 op neushoogte.

ron12

heeft iemand al een verklaring voor die wind daar in zeeland,of komt door de windmolens ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Flinke sneeuw, harde wind, lichte sneeuwjacht met vorming van redelijke sneeuwduinen, vooral op de daken. Kortom, een heerlijke sneeuwdag.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

studio dewolf


Koen-IJM

Citaat van: Duitje op ma 14 jan 2013 - 23:45
Thv van het noordzeekanaal lijkt alles op te lossen :P

Is tijdelijk . trekt later nog iets omhoog

Duitje

Citaat van: ron12 op ma 14 jan 2013 - 23:46
heeft iemand al een verklaring voor die wind daar in zeeland,of komt door de windmolens ;)

Lagedrukgebied = veel wind ;)
@Kees_Zwaan

Reutel

Citaat van: ron12 op ma 14 jan 2013 - 23:46
heeft iemand al een verklaring voor die wind daar in zeeland,of komt door de windmolens ;)

Daar zou Marsel wel een mooi antwoord op weten, maar die is in winterslaap. Wellicht heeft het iets met een soort downburst te maken ivm de onweersverschijnselen daar. Op de webcams zie je echt dat het flink te keer gaat daar.

Powered by EzPortal