Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387685 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lans

Citaat van: lans op ma 14 jan 2013 - 22:31
Het lijkt inderdaad toch veel nordelijker te gaan ik hou hoop voor hier.    deze radar ziet er leuk uit voor hier

hee helaas werkt de anematie niet

Edit Zorba: Knip! *plaatje*
achterhoek

zwoof

Citaat van: petje op ma 14 jan 2013 - 22:29
nou mensen uit zeeland het is jullie gegund

vaak genoeg geweest dat andere delen veel sneeuw hadden
en jullie weinig tot niks

dus geniet ervan


Psies, meestal zeeland niet gunstig met de temps en zo. Nu spekkoper.  Petje af Petje!  ;)

Dennis

Citaat van: Brisk op ma 14 jan 2013 - 22:27
Heb je misschien iets meer uitleg....

Wat vertelt de kaart over goede vorstkansen/winter/sneeuw? en mogelijk een Etocht? De positie van het ARCTIC Hoog laat een uitloper naar Groenland zien (andere kaarten bevestigen dat ook)en dan via Scandinavie (open weg voor koude poolluchtsoort)
Door de blokkade kan er zicht niet snel een westelijke circulatie doorbreken en houden we een NNO-O component -beetje sneeuw in de periode is niet erg (niet direkt schadelijk voor ijs wat al goed gevormd is)

Natuurlijk kan alles veranderen (tis het weer nu eenmaal) maar zit wel aardig stevig in het zadel op basis van de luchtdrukposities

pietjelol

zozo komt al aardig dichtbij ben benieuwd verwacht niks maar weet je nooit. Maar ik zou zeggen komt u maar sneeuw :)

DSDLimburg

Het waait goed in zeeland en het voelt goed koud aan buiten.
seizoen 2018/2019

gilleeesss

Het is over met sneeuwen, of nog heeeeeeeel lichtjes .. :)

Bacci

Pluim vind ik niet slecht of beter gezegd niets om zorgen over te maken, gemiddelde blijft rond nul schommelen.

Rogierhgv

Helaas geen sneeuw hier, maar momenteel wel een van de koudste plekken in NL.   :)

Giso84

Het wordt een latertje vannacht om wat vlokjes te mogen zien máár het komt, toch  :o
Eén ieder die wel al mag genieten: Veel plezier maar wees ook voorzichtig ivm gladheid ;)
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Marcel1976

Die neerslagzone gaat dus inderdaad kantelen, en blijft dan een tijdlang slepen. Alleen de grote vraag is waar ie gaat kantelen, en wie dus de jackpot krijgt qua hoeveelheid sneeuw. Ik ga mezelf hier nog ff niet rijkrekenen, dat doe ik pas als de eerste 5 cm hier liggen. :D

TimKoster

Daar waar ik net liep te klagen, moet ik he nu even goedmaken.. Is inmiddels weer een dik pak bijgekomen!


wimbaens

Heeft iemand de laatste Hirlam? De laatste GFS laat het nogal lang uitsneeuwen boven Limburg.

boucheron

Citaat van: Thunderfreak op ma 14 jan 2013 - 22:05
Lijkt wel een sneeuwstorm hier momenteel.

niet normaal meer he ,,,wel erg leuk, en als dit de voorbode is voor wat we verdeer nog gaan krijgen:D:d

PatrickM

Heeft iemand een verklaring voor het geen waarom er in de kaarten al een poos staat dat het in het (noord)westen in de + blijft ( 's nachts ook) ? In het (zuid)westen zal het dan misschien nog meevallen door de sneeuw, maar hier ligt geen sneeuw.
De wind etc is toch gewoon goed?


zwoof

Citaat van: MamaAs op ma 14 jan 2013 - 22:31
Iemand zei net dat 'ie gaat kantelen in de nacht. en daarbij komt, de buienradar radar is een beetje 'vals'.
Werd net een goede radar geplaatst, waarin goed te zien is dat de sneeuw nog ver weg is :)

Je kan in de neerslagfilm van de noodweercentrale goed zien wat er naar verwachting gaat gebeuren. Meestal klopt ie aardig met de werkelijkheid.
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html

Reutel

Citaat van: MamaAs op ma 14 jan 2013 - 22:31
Iemand zei net dat 'ie gaat kantelen in de nacht. en daarbij komt, de buienradar radar is een beetje 'vals'.
Werd net een goede radar geplaatst, waarin goed te zien is dat de sneeuw nog ver weg is :)

http://www.meteo.be/meteo/view/nl/123361-Neerslagradar.html

Stephanie

Sneeuw sneeuw waar blijf je nou... Het hangt hier zo dicht in de buurt maar het zal nog wel even duren vrees ik ;)

Ramon Oost

Citaat van: PatrickM op ma 14 jan 2013 - 22:45
Heeft iemand een verklaring voor het geen waarom er in de kaarten al een poos staat dat het in het (noord)westen in de + blijft ( 's nachts ook) ? In het (zuid)westen zal het dan misschien nog meevallen door de sneeuw, maar hier ligt geen sneeuw.
De wind etc is toch gewoon goed?

Niet veel van aantrekken... Kijk maar naar afgelopen nacht. Terschelling had -9,4 dat kwam door het sneeuwdek en weinig wind.

wim67

Zoals het er nu uit ziet red hij Amsterdam net niet pffffff zal niet

Dennis

Zeeland heeft sneeuwstorm windstoten tot bijna 100 km/h

Powered by EzPortal